ממשיך להסתבך

בעקבות הפיצוץ; דיפלומטים רוסיים יגורשו

בעוד המתיחות מול אוקראינה מתעצמת, והיחסים עם ממשל ביידן גרועים מתמיד, פוטין מסתבך בעקבות פענוח של חקירת פיצוץ מחסן נשק בצ'כיה בו מואשמים סוכנים רוסיים (בעולם)

דניאל בכר | כיכר השבת |
פוטין מסתבך? (צילום: שאטרסטוק)

בקרמלין דוחים היום (ראשון) את האשמות של צ'כיה לפיהן שני מרגלים רוסים שהואשמו בהרעלת גז עצבים בבריטניה בשנת 2018 הם שעמדו מאחורי פיצוץ תחמושת צ'כית ארבע שנים קודם לכן בו נהרגו שני בני אדם.

בסוף השבוע האחרון הודיעה צ'כיה על גירושם של 18 דיפלומטים רוסים, משרד החוץ הרוסי הגיב בזעם והבטיח: "לאלץ את מחוללי הפרובוקציה הזו להבין באופן מלא את אחריותם להרס יסודות הקשרים הנורמליים בין המדינות שלנו".

צ'כיה הודיעה לבעלות בריתה בנאט"ו ובאיחוד האירופי כי היא חושדת שרוסיה גרמה לפיצוץ, שרי החוץ של האיחוד האירופי אמורים לדון בנושא בפגישתם ביום שני השבוע.

ברוסיה מאשימים את צ'כיה במדיניות פרו-ארה"ב, על רקע הסנקציות שהטיל ממשל ביידן על דיפלומטים רוסים בעקבות מה שהוגדר כ"מזימה להתערבות בבחירות בארה"ב" והאשמות נוספות.

המתיחות הנוכחית מתווספת למתח הגובר ממילא בין רוסיה למערב בשבועות האחרונים, בין היתר- בעקבות ריכוז כוחות רוסיים על גבולה עם אוקראינה, והחשש מהסלמה צבאית בין רוסיה לאוקראינה.

כזכור, מוקדם יותר הזהיר היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן את רוסיה ואמר כי "יהיו השלכות" אם יאונה רע לאופוזיציונר של פוטין אלכסיי נבלני, הנמק בכלא הרוסי ושובת רעב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר