רצח שרה חלימי

מקרון: 'למחבל מסומם - יש אחריות פלילית'

בהתבטאות נדירה חולק נשיא צרפת על בית המשפט בארצו, לאחר שפסק כי רוצח היהודייה שרה חלימי בשנת 2017 לא יורשע ברצח - שכן הוא היה אז תחת השפעת סמים (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
נשיא צרפת עמנואל מקרון (צילום: Shutterstock)

נשיא צרפת, עמנואל מקרון, מתבטא באופן נדיר נגד פסיקת בית המשפט בארצו בעניין מחבל שרצח יהודייה בפריז בשנת 2017.

כזכור וכפי שדווח ב'כיכר השבת', גופתה של שרה לוסי חלימי - יהודיה בת 66 תושבת צרפת - נמצאה באפריל 2017 ברובע ה־11 בפריז. הגופה נמצאה בסביבות השעה 4:30 לפנות בוקר בחצר הבית, לאחר שהשכן שלה כובילי טראור, מהגר מוסלמי בן 28, פרץ לדירתה והשליך אותה מהקומה השלישית אל מותה לא לפני שצעק 'אללה הוא אכבר'.

מאז הרצח המזעזע שהיכה בעוצמה בקהילה היהודית, נמשכת הסאגה המשפטית בעניינו של המחבל, שיוחסו לו בעבר התבטאויות אנטישמיות.

כפי שאירע בפיגועים נוספים בצרפת ובאירופה, נערכה למחבל הערכה פסיכיאטרית שטענה שאינו כשיר לעמוד למשפט - לקול זעמה של הקהילה.

כעת, ארבע שנים אחרי, החליט בית המשפט כי טראור לא יורשע בעבירת רצח, שכן לפי ממצאי החקירה הוא היה באותה עת תחת השפעת סמים מסוג מריחואנה. לפי ההחלטה, גם לא ניתן לשפוט את המחבל בשום בית משפט ברחבי צרפת.

באורח נדיר, התבטא נשיא צרפת, עמנואל מקרון, לצד הקהילה היהודית ונגד בית המשפט בארצו.

לדבריו, "זה לא מתפקידי להגיב על החלטת בית משפט, אבל אני רוצה להביע בפני המשפחה, לקרובי הקורבן ולכל אזרחינו היהודים שחיכו למשפט, את תמיכתי החמה ואת נחישותה של רפובליקת צרפת להגן עליהם".

מקרון אמר בהצהרתו הרשמית של ארמון האליזה, כי צרפת "אינה שופטת אזרחים חולים, אנו מטפלים בהם... אולם ההחלטה ליטול סמים ואז 'להשתגע' לא צריכה לדעתי לקחת את האחריות הפלילית של האדם".

כצפוי, יהודי צרפת כועסים על החלטת בית המשפט. "מעתה ואילך בארצנו ניתן לענות ולהרוג יהודים ולצאת ללא פגע", זעם נשיא ארגון הגג של יהודי צרפת (CRIF), פרנסיס קליפאת, על הפסיקה המקוממת.

גם בארגונים נגד אנטישמיות גינו את ההחלטה. במרכז שמעון ויזנטל כינו את ההחלטה "מכה הרסנית שעשויה ליצור תקדים לכל עברייני השנאה, פשוט לטעון לשיגעון או להחליט לצרוך סמים או אפילו להשתכר לפני שהם מבצעים את פשעיהם".

רבה של צרפת הרב חיים קורסייה, בראיון ל'כיכר השבת' (צילום: כיכר השבת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר