הובהל לבית החולים

בדרך לבית כנסת: נחש צפע הכיש גבר ברגלו

גבר מנוף איילון, שהלך היום כהרגלו לבית הכנסת, החנה את רכבו, ובעת שיצא לרחוב, הוכש על ידי נחש צפע מסוכן. הפצוע הועבר להמשך טיפול רפואי בבית החולים (בארץ)

מישאל לוי | כיכר השבת |
הנחש שהכיש (צילום: באדיבות המשפחה וטרם-רפואה דחופה)

תושב יישוב נוף איילון בן 63, הובא היום (שני) למוקד החירום 'טרם', לאחר שהוכש על ידי נחש צפע. מצבו יוצב והוא הועבר לבית החולים להמשך טיפול.

טל פלג, הפארמדיק סיפר כי "הגבר נסע הבוקר לבית הכנסת, החנה את רכבו ובעת שיצא והניח את רגל שמאל על הכביש, הרגיש נשיכה חזקה בקרסול. הוא הספיק לראות את הנחש מתרחק וזיהה אותו כנחש צפע". הגבר הזעיק למקום את אשתו והיא פינתה אותו במהירות למוקד טרם-רפואה דחופה במודיעין. "המדדים שלו היו תקינים, והוא היה בהכרה מלאה אך כאוב", ציין פלג.

ד"ר עותמן קראמה, רופא המוקד סיפר: " לאחר שקיבל משככי כאבים ונוזלים לייצור ראשוני הועבר לבית החולים תל השומר להמשך טיפול ולקבלת נסיוב נגד ארס הנחש".

לדבריו, "בימים חמים נחשים פעילים גם בשעות היום. ואילו במקרה של הכשת נחש חשוב מאוד למנוע הדרדרות והחמרה של פצע ההכשה. לשם כך אין להניח חוסם עורקים, לא לנסות למצוץ את הארס ולא לחתוך את האיזור ההכשה בניסיון להוציא את הארס. כמו כן אין לקרר את מקום ההכשה. הפעולה היחידה היא להפשיט את הביגוד מאיזור ההכשה ולהבהיל את האדם מהר ככל האפשר לטיפול רפואי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר