הקרב על הגבעה • בלעדי

פוניבז': 'ניסו למנוע מנשיא הישיבה לגשת להתפלל' • תיעוד

הקרב בפוניבז': פלג 'השונאים' בפוניבז', ניסו לחזור להיכל הישיבה, הנשיא הרב כהנמן, רצה לגשת לפני העמוד למנחה והחלה מהומה • המחבלים: "המהומה החלה כשהכו את הרב דויטש" • צפו (ארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
המהומות בפוניבז' (צילום: ללא קרדיט)

נשיא ישיבת פוניבז' ומראשי פלג 'השונאים' בישיבה, הגאון רבי אליעזר כהנמן, רצה לגשת היום (שני) להתפלל לפני העמוד בתפילת מנחה - אך דרכו נחסמה, מנגד, בפלג 'המחבלים' טוענים, כי המהומה החלה כאשר הכו את אחד מראשי הישיבה שלהם - הגאון רבי אשר דויטש.

כפי שדווח אתמול בהרחבה ב'כיכר השבת', מתחילת 'זמן קיץ', ישנם מאבקים על החזרה להיכל ישיבת פוניבז', כאשר הצד של 'השונאים' (הגר"א כהנמן), כבר למעלה משנה נמצא מחוץ להיכל - מבחירה.

מתחילת השבוע, 'השונאים', מעוניינים לחזור להיכל הישיבה, והיום, רצה נשיא הישיבה הגר"א כהנמן, לגשת לעמוד - לתפילת מנחה בשל ה'חיוב' (נמצא בתוך השנה לפטירת אמו. ח"ב), אך דרכו נחסמה.

אחד מבחורי הישיבה מספר ל'כיכר השבת': "זה היה ביזוי התורה ממש, הרב כהנמן רצה לגשת ולהתפלל, אך בחורים החלו לעורר מהומות ופרובקציות ואף ניסו למנוע מהגר"א בגופם מלגשת לעמוד, במקום התפתח עימות בין שני הפלגים בישיבה".

"לאחר מכן, אף החלו מספר בחורים לזרוק 'לבן' לכיוון ראש הישיבה, את רוב ה'לבן', הבחורים הצליחו למנוע שלא ייפגע ישירות ברב כהנמן, אך חליפתו התלכלכה מהטיפות שעפו באוויר".

מנגד טוענים בחורים בישיבתו של הרב מרקוביץ':, בשיחה עם 'כיכר השבת': "זמן קיץ החל בישיבה בשטייעגן עצום, כפי שהיה בכל השנה האחרונה, כל הסיפור המובא בכתבה לא היה ולא נברא, אף אחד לא חסם את הרב כהנמן ולא פגע בו לרעה, להיפך, הרב כהנמן משמש כחזן וניגש לעמוד התפילה בכבוד רב, בכל יום מאז פטירת אמו בחודש אלול אשתקד, 3 תפילות בכל יום, איש לא הציק לו מעולם ולא חשב לגעת בו לרעה, גם מתוך כבוד והערכה לאביו ולאמו זצ"ל שלעילוי נשמתם הוא מתפלל".

"מה שקרה היום הוא פשוט מאד, פלג הרב כהנמן שמסיבותיו פיזר למעלה משנה את תלמידיו בבתי מדרש אחרים, פתח בהשתוללות אלימה בתחילת תפילת מנחה, וניסו לפגוע פיזית בגאון רבי אשר הכהן דויטש - מראשי הישיבה שעה שנכנס להיכל הישיבה לאחר גמר שיעורו היומי, כך החלה תיגרה גדולה על מנת לגונן על הגר"א דויטש".

"כולם מוזמנים לבוא ולהיווכח בדבר היחיד המתחולל בהיכל הישיבה 24/7 - שקידה והתמדה, יגיעת התורה ושמחת התורה, הא ותו לא".

בתגובה לדברי הבחור, אומרים בפלג 'השונאים' ל'כיכר השבת': "טענת פלג המחבלים אינה מבוססת בשום תיעוד והמעשה כמובן לא היה ולא נברא. תמונה אחת שווה אלף מילים קל וחומר סרטון אין טעם להגיב יותר".

כזכור, אתמול פורסם לראשונה ב'כיכר השבת', כי בפלג 'השונאים' מעוניינים לחזור להיכל הישיבה וממתינים שהמשטרה תקיים את הבטחתה ותסייע להם לחזור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר