בדרך לאופוזיציה

תסכול בסיעות החרדיות: כבולים בשלשלאות ברזל לנתניהו

אריה דרעי, משה גפני ויעקב ליצמן ממשיכים בהצהרות הנאמנות לראש הממשלה בנימין נתניהו אך בשיחות סגורות הם נשמעים אחרת: "לא נבגוד בו, נלך לאופוזיציה רק כי אין לנו ברירה" (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

יממה לאחר הדרמה בכנסת במהלכה 'גוש השינוי' הצליח להביך את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ולנצח במאבק על הוועדה המסדרת, בשיתוף פעולה עם יו"ר רע"ם, ח"כ מנסור עבאס, בסיעות החרדיות ממשיכים להעריך כי הם בדרכם אל ספסלי האופוזיציה.

כלפי חוץ, ראש הסיעות החרדיות, אריה דרעי, משה גפני ויעקב ליצמן ממשיכים להביע תמיכה חד משמעית בראש הממשלה נתניהו ומצהירים כי יילכו אחריו גם במחיר של אופוזיציה או בחירות חמישיות.

אך ל'כיכר השבת' נודע כי בשיחות סגורות השלושה מותחים ביקורת קשה על התנהלות 'הליכוד' וחשים כבולים, בעל כורחם, לגוש נתניהו.

"צריכים לומר את האמת", התבטא אחד מראשי הסיעות החרדיות לאחר ההצבעה במליאה: "אנחנו כבולים בשלשלאות ברזל לנתניהו, אנחנו ממש בתוך כלא". לדבריו: "אם זה היה תלוי רק בנו - היינו לוחצים אותו לקחת פסק זמן ולאפשר הקמת ממשלת ימין מלאה, אבל זה לא המצב. התחייבנו שנשב רק עם נתניהו וחייבים לעמוד בהבטחה הזו. לא נבגוד בו רק כי אין לנו ברירה".

פוליטיקאי חרדי בכיר אחר הוסיף: "אנחנו אומרים כלפי חוץ שהולכים רק עם נתניהו, כך נעשה. אבל הוא יודע היטב את עמדתנו, הוא צריך לאפשר הקמת ממשלה, הוא לא מנסה למצוא פתרון, הוא דוחה כמעט הכל. בשלב הזה הוא לא מוכן אפילו לשקול את הצעת הנשיאות, אנחנו משלמים מחיר כבד על ההתנהלות שלו".

כזכור, גורם בכיר במפלגות החרדיות התבטא בשיחה עם 'כיכר השבת': "אני מודאג מאוד, אנחנו כמעט בוודאות בדרך לאופוזיציה. כל הסימנים מלמדים שיאיר לפיד ונפתלי בנט סגורים בניהם, הכל מתואם".

לדבריו: "מי שייפגע במיוחד מההליכה לאופוזיציה זה הציבור החרדי, אנחנו כמעט היחידים שנפגע. בצלאל סמוטריץ' לא מודאג מהליכה לאופוזיציה, הרי לציבור הדתי לאומי נפתלי בנט ידאג מבפנים כשבמקביל סמוטריץ' יאשים אותו בבגדיה ויהפוך למנהיג הציונות הדתית. לנו אין מי שידאג".

הגורם הבכיר הוסיף: "ברגע שנבקש את עזרת אלקין, סער ובנט, הם יגידו לנו 'אתם לא מוחרמים, בואו לממשלה', הם הרי יודעים שזה לא יקרה, אבל כך ישחקו בנו. הולכים לתקופה לא פשוטה".

הצהרת הנאמנות של משה גפני, אתמול

כזכור, אמש דווח ב'כיכר השבת' כי יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, התייחס בצהריים במהלך ישיבת סיעת ש"ס בכנסת לפלונטר פוליטי והתבטא כי: "המצב לא פשוט, איך שזה נראה כעת בסבירות גבוה תוקם ממשלת לפיד - בנט. אפשר לחפש את האשמים, אבל זה המצב כעת".

דרעי התייחס ליום שאחרי ממשלת הימין בראשות נתניהו והתבטא: "אנחנו לא במקום של לאיים על נתניהו, אמרנו שהולכים עם הליכוד וכך זה יהיה - במצב כזה אנחנו נלך לאופוזיציה".

כמו כן, יו"ר הוועדה המסדרת של הכנסת, ח"כ מיקי זוהר, התבטא אמש בדיון הוועדה כי בסיעת 'הליכוד' בראשות בנימין נתניהו מבינים שהם בדרך לספסלי האופוזיציה.

לדבריו: "אנחנו מבינים ומפנימים שאנחנו בדרך לאופוזיציה. אני כבר יודע לומר לכם מי יהיה יו"ר האופוזיציה - שמו בנימין נתניהו. שאני אזכיר לכם את שנות בגין הארוכות באופוזיציה?".

בהמשך הוסיף: "אם צריך, נלך בכבוד ובראש מורם לאופוזיציה. האמינו לי - לא יהיה לכם קל איתי אם אהיה באופוזיציה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר