בעקבות "התקף הלב"

באיראן חוששים: ישראל חדרה לתוך המנגנון

האם ה'בכיר האיראני' מת מהתקפת לב, או שמדובר בעוד חוליה בשרשרת פעולות המיוחסות לישראל כחלק מהמאמץ לבלימת הגרעין והטרור? הרחוב באיראן גועש וחושש (חדשות)

דניאל בכר | כיכר השבת |
טהרן, בירת איראן (צילום: shutterstock)

ב'ניו יורק טיימס' מתפרסמת היום (שלישי) סקירה מקיפה על התחושות הרווחות באיראן, לנוכח המתקפות החוזרות ונשנות המיוחסות לישראל, מתקפות המוכיחות כי לישראל יש לכאורה 'חפרפרות' ברמות הגבוהות ביותר בכל מנגנוני הביטחון האיראנים.

על פי ה'ניו יורק טיימס', מתחת לפני השטח קיים זעם איראני אדיר על ההנהגה הנוכחית שאיננה מגיבה למתקפות ונתפסת כמתונה.

על פי הדיווח, לא ברור האם ההנהגה - בראשותו של הנשיא רוחאני - ממוקדת בחזרה להסכם הגרעין עם ארה''ב ולכן נמנעת מתגובה, או שהאיראנים פשוט לא מצליחים להגיב בצורה יעילה.

"העובדה שהישראלים מסוגלים לפגוע באיראן בפנים בצורה כה חצופה היא מביכה מאוד ומדגימה חולשה שלדעתי נראית גרוע בתוך איראן", אמר מומחה לאיראן.

מותו הפתאומי של הבכיר האיראני חג'אזי גם הוא תרם לחרושת השמועות ברחוב האיראני, ולפיה, ידיה הארוכות של ישראל אחראים למותו המסתורי של האיש, שסומן כאחראי על פרוייקט דיוק הטילים במסמך מודיעין ישראלי שפורסם ב-2019.

לפי ה'ניו יורק טיימס', ישראל פועלת בדרכים מגוונות לשבש את תוכנית הגרעין האיראנית, בה היא רואה איום ממשי. על פי הדיווח אחת הדרכים היא חיסולים, ישראל החלה להתנקש בדמויות מפתח בתוכנית בשנת 2007, כאשר מדען גרעין במפעל אורניום באיספהאן מת בדליפת גז מסתורית.

בשנים שחלפו מאז, שישה מדענים וגורמים צבאיים אחרים קריטיים למאמצי הגרעין של איראן, נפגעו בדרכים מסתוריות ועוד אחד שביעי במספר נפצע.

מפקד בכיר נוסף בכוח קודס, רוסתם ע'אסמי, אמר לאחרונה, כי הצליח להימלט בקושי מניסיון התנקשות ישראלי במהלך ביקור בלבנון בחודש מרץ.

ישראלית ששימשה בעבר בתפקיד מודיעיני אמרה כי בכדי להעלים את ארכיון הגרעין האיראני, היא וקצין נוסף נסעו בקרבת אתר האכסון וביימו 'תקלה' כגון תאונת דרכים או התקף לב, והיא פנתה לשומרים לעזרה. הסחת הדעת הספיקה לה בכדי להשיג גישה למתקן ולזהות את מערכת האבטחה שלה כדי שצוות אחר יוכל לפרוץ פנימה ולהשבית אותה. את המהלך תיארה באופן תיאורטי ולא אישרה שכך אכן בוצעו הדברים.

סגן ראש הפרלמנט, אמיר-חסין ע'זאזאדה האשמי אמר ביום שני לכלי התקשורת האיראנים, כי אין זה מספיק להאשים את ישראל וארה"ב בפיגועים מסוג זה; איראן צריכה לנקות את הבית שלה מחדירה ישראלית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר