תיעוד מקומם

"שנאה בעיניים"; הנהג התנפל באכזריות על הנוסע החרדי

נהג של חברת סופרבוס עלה על מושבי הנוסעים והתנפל על אברך, במכות אגרוף לפנים ובעיטות בכל חלקי גופו, משום שלטענתו דיבר אליו "לא יפה" כשאמר לו שחייב לעטות מסכה על פניו. צפו (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
תיעוד חלק מהמקרה הקשה (צילום: מתוך @ariel_elharar_ בטוויטר)

מזעזע: אברך הוכה היום (שלישי) באכזריות, על ידי נהג של חברת סופרבוס, לאחר ש"דיבר לא יפה", לטענתו, כשנשאל מדוע אינו עוטה מסכה על פניו.

האירוע החמור התרחש בשעה 16:30, בשכונת 'רמה א' בבית שמש, כאשר אוטובוס קו 15 הפנימי, עצר בתחנה שברחוב נחל קישון בעיר.

עדת ראייה למקרה, ששוחחה עם 'כיכר השבת', מתארת: "זה היה נראה כאילו עוד שנייה אללה יסטור... הבנאדם מת. בשלב מסוים הנהג עלה על הכיסאות ובעט בו בכל חלקי גופו".

"פתאום, מעוצמת אחד האגרופים שהוא הכניס לו לפנים ולראש, האברך נפל על הכיסאות, ולולא המגן של הנהג שהיה פתוח, מצבו של האברך היה גרוע בהרבה".

נוסע אחד מעיד: "היה שם עובד נוסף של חברת סופרבוס, כנראה פקח, שראה הכל, קצת ניסה להפריד אבל מעבר לזה לא עזר כלום לנוסע המוכה, והסתכל על הכל מהצד".

הסיוט נגמר, מבחינת האברך, כאשר הצליח לפתוח בידיו את אחת מדלתות האוטובוס ולצאת לרחוב, אך הוא היה נראה המום וניסה לחסום את האוטובוס כדי להזמין משטרה.

"זה היה נראה שרוב הנוסעים לא מתייחסים, אדישים לגמרי לנעשה", מוסיפה עדת הראייה. "אחד מהם אפילו ניסה להצדיק את הנהג, וסיפר שהכל התחיל כשהוא שאל את החרדי למה הוא בלי מסכה וקיבל תשובה לא יפה...".

גם תושב המקום, שצפה במתרחש, אומר ל'כיכר השבת': "ראו שם שנאה בעיניים. זה הכל. שלא יחפשו שום תירוץ. נוסע חילוני שירד מהאוטובוס, לא הסתפק בעובדה שהאברך מוכה וירה לעברו צרור קללות איומות".

מהמשטרה נמסר כי "אחר הצהריים התקבל דיווח במשטרה אודות חשד לתקיפה בין נוסע אוטובוס בבית שמש לפקח, ככל הנראה על רקע עטיית מסיכה באוטובוס. שוטרים שהגיעו למקום תחקרו את הצדדים ולאחר שהיו מעוניינים להתלונן האחד כנגד השני, הם הופנו לשם כך אל תחנת המשטרה".

ח"כ יוסי טייב (ש"ס) אמר אחרי המקרה, לעיתונאי אריאל אלחרר שפרסם את התיעוד לראשונה: "השתלחות חסרת רסן של פקח ערבי כנגד אברך מבית שמש, היא תוצאה של פרי הסתה של השבועות האחרונים כנגד הציבור החרדי במדינת ישראל".

"אני קורא למשטרה למצות את הדין עם פורעי החוק שמשתלחים בציבור החרדי ללא רסן", הוסיף חבר הכנסת. "אנו חיים במדינת היהודים, ונמשיך לחיות פה בגאון כי עם ישראל חי וקיים באמונתו על אדמתו".

ממעסיקיו של הנהג האלים, חברת סופרבוס, נמסר ל'כיכר השבת' בתגובה: "עם קבלת המידע, החל מיידית הליך בירור מעמיק של נסיבות המקרה. מיותר לציין כי החברה רואה בחומרה כל מקרה אלימות, על כל צורותיה, ותפעל באופן תקיף על מנת שמקרים כגון אלה לא יישנו".

ארגון נהגי האוטובוסים בישראל מבית ההסתדרות הלאומית מסר כי "חייבים לעצור את האלימות בתחבורה הציבורית באופן מיידי ומקצועי. מערכת היחסים בין הנהג והנוסעים חייבת להיות מקצועית ומוגדרת באופן ברור לכל הצדדים. כל מקרה של אלימות פוגע פגיעה אנושה בכלל הציבור. יש לפעול במהירות ובנחישות נגד כל אירוע שכזה לפני שנמצא את עצמנו במעגל דמים מסוכן".

איגוד ועדי התחבורה בכוח לעובדים המאגד את נהגי סופרבוס הגיב למקרה הקשה: "האיגוד וועד העובדים, מגנים כל גילוי של אלימות בתחבורה הציבורית, כל שכן כשמדובר באלימות מצד חברנו לעבודה. מקרי האלימות מצד נהגים בכלל ובסופרבוס בפרט חריגים מאוד, ולא בכדי מדובר בנהג המצוי עדיין בתקופת ההכשרה. יחד עם זאת, המקרה מראה את הלחץ הרב וההתמודדות הקשה של נהגי התחבורה הציבורית מול נוסעים שאינם ממלאים אחרי ההנחיות באוטובוסים. ועד העובדים קורא להרחבת והעמקת תקופת ההכשרה של נהגי התחבורה הציבורית.

"נציגי ועד העובדים ילוו את הנהג בהליך המשמעתי. נמשיך ונעדכן במידת הצורך. איגוד ועדי התחבורה וועד נהגי סופרבוס קורא לכל הצדדים להרגעת הרוחות ולהמנעות מכל ביטוי של אלימות מילולית או פיזית כלפי הנהגים. אסור לראות ביוצא מן הכלל כתירוץ לאלימות כלפי הנהגים, אותה הצלחנו, בעמל רב, לצמצם בחודש האחרון".

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר