נקמה על הטיקטוק. צפו

מתיחות שיא בירושלים: ערבים עוברי אורח הוכו בידי יהודים

במשטרת ישראל נערכו בכוחות גדולים, ללילה סוער מחר, בגלל התארגנות רשמית של קיצונים יהודים להגיע ל"מפגן כבוד" בי-ם, אך כבר אמש פרצו אירועים אלימים כנקמה על 'טרור הטיקטוק'. צפו (ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ט' באייר תשפ"א | 21.04.21
תהלוכות "מוות לערבים" (צילום: 'חדשות כל העולם')

במרכז העיר ירושלים, אירעו לפנות בוקר (רביעי) מספר מקרים של היטפלות צעירים יהודים לערבים עוברי אורח, שחלקם הסתיימו באלימות. שניים מהחשודים בתקיפה נעצרו, והדריכות במשטרה לקראת הצפוי מחר בלילה, רבה מאוד.

האירועים הגזעניים, באו בתגובה לאלימות הצעירים הערבים לאחרונה, במקרים רבים, בעיקר כלפי חרדים, אותם הם אף תיעדו והעלו לרשת החברתית 'טיקטוק'.

עשרות חשודים במעשים שכאלו נעצרו במהלך היממות שעברו על ידי המשטרה, בהם הערבי שתיעד את עצמו סוטר לתלמיד ישיבה צעיר ברכבת הקלה, אך האווירה ברחובות עיר הקודש לא נרגעה, ויצר הנקמה תודלק בידי בני נוער משועממים, חלקם נושרים ממשפחות חרדיות וחלקם מזוהים עם הימין הקיצוני.

בעוד במשטרת המחוז נערכו, ועדיין נערכים, ללילה סוער ביום חמישי הקרוב, בעקבות קריאה של ארגון להב"ה לפעיליו להגיע בזמן זה ל"מפגן כבוד יהודי" בבירה, התברר אמש כי מקצת מהמראות האלימים כבר החלו.

השפלות ואלימות (צילום: 'ידיעות מהשטח' בטלגרם)

כך לדוגמה, כעשרים נערים שהסתובבו ברחוב יפו, כיכר צה"ל והרחובות הסמוכים, בעטו ברכבו של בחור ערבי שניסה לצאת ממנו, אחרי שקילל אותם.

כתבת גלי צה"ל עשהאל פלד, שעברה לידם אחרי המהומות, שאלה אותם מה קרה, ונענתה: "יהודיה הלכה עם ערבי...". תקפתם אותו? "הסתכלנו מהצד ושמחנו לראות איך מרביצים לערבי", ענה אחד מהם בחיוך.

במקרים אחרים הותקפו ערבים באבנים, גז פלפל ומכות, וכאמור כל זה הסתיים במעצרם של שניים בלבד מבין התוקפים.

הפעם הקודמת בה שררה אווירה מתוחה מאוד בירושלים, היתה בקיץ תשע"ד, בעקבות חטיפתם ורציחתם של שלושת הנערים, אייל יפרח, נפתלי פרנקל וגלעד שאער, בידי מחבלי חמאס. אז מלאו רחובות מרכז העיר בתהלוכות עם קריאות נקם, שלבסוף התממשו בחטיפתו ורציחתו ביער של הנער מוחמד אבו חד'יר משכונת שועפאט.

זיכרונות קשים אלו, והאירועים האלימים הנוכחיים, מעוררים חשש רב. ל'כיכר השבת' נודע, כי הפיקוד הבכיר ורבים משוטרי מחוז ירושלים, כבר נערכים בכוחות גדולים, למחר (חמישי) בלילה, לקראת אפשרות שיתפתחו עימותים נרחבים בין ערבים ליהודים - שעלולים להסתיים באסון.

מדוברות המשטרה נמסר הבוקר דיווח על אירוע בודד: "אדם דיווח לשוטרים המוצבים סמוך לשער שכם, כי בעת שחלף ברחוב הנביאים, סמוך לחניון מוסררה, הושלך לעברו חפץ. הוא לא נזקק לטיפול רפואי, אך שוטרי יס"מ סרקו ואיתרו שני חשודים במעשה והם עוכבו לחקירה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר