כך פייזר שוכנעה

נתניהו אמר לבורלא: "יש פה גיוון, תוכלו לדעת אם יש קשר למוצא"

כך ראש הממשלה נתניהו שכנע את חברת פייזר לבחור בישראל כמקום שתושביו יהיו מחוסנים לפני כל העולם, רגע לפני החלטה זהה על אסטוניה: עם הקלף העדתי (אקטואליה)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
נתניהו ובורלא, מתחסנים. ארכיון (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ / טוויטר)

המהלך שאפשר את הסכמי הרכש המקוריים בין מדינת ישראל לבין חברת פייזר, לפני כשלושה חודשים - נחשף. על 30 שיחות הטלפון שקיים ראש הממשלה בנימין נתניהו עם המנכ"ל אלברט בורלא, גם באישון לילה, כל ישראלי שמע במערכת הבחירות האחרונה, אך מתברר כי "הקלף העדתי" הוא שהציל הכל ברגע האחרון.

העיתון 'ישראל היום' מפרסם הבוקר (רביעי), מה היו הנימוקים שבאמצעותם שכנעו נתניהו והשגריר בארה"ב רון דרמר, את פייזר, להשקיע את מיזם חיסוני הקורונה שלה דווקא בישראל.

תחילה נאמר לאלברט בורלא, כי שישראל מדינה קטנה, אך לא קטנה מדי, כך שתוכל להיות מעין "מעבדה" עבור שאר העולם, שקיימת בה מערכת מידע ממוחשבת עם ההיסטוריה הרפואית של כלל האזרחים 30 שנה לאחור ושישנה פריסה מצוינת של קופות החולים, היכולות לבצע את תהליך החיסונים במהירות.

אלא שנציגי 'פייזר' השיבו, כי בקריטריונים אלו בדיוק עומדת גם אסטוניה, ולכן הם שוקלים בחיוב לחתום עמה את הסכמי הרכש של מיליוני מנות החיסונים, ולא עם ישראל.

מנכ"ל פייזר, בברכה ליום העצמאות (צילום: מתוך טקס המשואות)

בשלב זה שלף נתניהו , מתברר, שני טיעונים נוספים: שישראל מנוסה מאוד במצבי חירום, ולכן תוכל להגיב בגמישות לכל מצב שעלול להתפתח אם מבצע החיסונים ייתקל במכשולים בלתי צפויים., וכן... גיוון האוכלוסייה במדינה.

יש לך כאן אוכלוסייה שהמוצא שלה מ-100 מדינות שונות בעולם", אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו למנכ"ל פייזר אלברט בורלא, "כך שבמקרה של תגובה שלילית כלשהי לחיסון, יהיה מידע רפואי רב ומדויק על הקשר, ככל שיהיה, בין המוצא להשפעות החיסון".

הטיעון הזה, האחרון, הוא ששכנע את בורלא להמליץ בפני מועצת המנהלים של פייזר על ישראל כמתאימה ביותר מכל מדינות העולם לחסן בה את כלל האוכלוסייה, לפני שאר העולם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר