"היה שם אקשן"

כתב אישום נוסף בגין המהומות בקפיטול

דוד שוורצמן בן ה-19 פרץ לקונגרס האמריקני דרך חלון מנופץ, בזמן המהומות בינואר, כשלראשו כובע 'טראמפ', כי רצה "להיות איפה שהאקשן". בינתיים, הוא שוחרר בערבות (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הצעיר החרדי, כפי שתועד בין כותלי הקפיטול (צילום: FBI, משטרת הקפיטול)

הרשויות בארה"ב ממשיכות לעצור חשודים במהומות הגדולות, שהתרחשו ב-6 לינואר בגבעת הקפיטול, על יד מעריצי טראמפ שהתאכזבו מתבוסתו וניסו למנוע את ההכרזה על כך.

אחד מהם, כך פורסם כעת, הוא דוד שוורצמן, צעיר חרדי בן 19 מברוקלין, שבגין כך הואשם אף הוא בפרעות. לפי דיווח ב'פוקס ניוז', חוקרים פדרליים עיכבו אותו לחקירה בחודש שעבר, ועימתו אותו עם תיעודים, בהם הוא נצפה בבירור בין כותלי הקפיטול.

את התיעודים סיפק גורם אנונימי, שזיהה את הצעיר מתוך תמונות שראה בפייסבוק. בנוסף, גם בחומרים שנאספו ממצלמות האבטחה של הבניין ניבטו פניו של בן ה-19, לעיתים כשהוא חובש כובע אדום עם הכיתוב המפורסם מהקמפיינים של טראמפ, Make America Great Again (להחזיר את אמריקה לגדולתה, י"נ).

שוורצמן, שהודה במיוחס לו, הסביר לחוקרים כי הוא רצה "להיות איפה שהאקשן" כלשונו, ולכן לאחר שהשתתף בעצרת שקיים טראמפ - עשה את דרכו לקונגרס.

רגעי הפריצה הדרמטיים (צילום: מתוך טוויטר)

שוורצמן אף סיפר, כי בזמן שהיה בתוך מבנה הקונגרס, צילם באמצעות טלפון נייד "דברים שטותיים" שעשו אחרים, וביקש מהחוקרים שלא יפלילו אף אחד על סמך החומרים שצילם.

שלשום (שלישי) נעצר הצעיר בניו יורק, בידי סוכן FBI, באשמת 'כניסה או שהייה למתחם מוגבל ללא אישור', כניסה אלימה והתנהגות לא הולמת בשטחי הקונגרס.

מאוחר יותר הוחלט לשחררו למעצר בית בערבות, על תנאי, ונקבע לו שימוע מקדים ל-11 במאי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר