המדינה ה-51?

הדמוקרטים מנסים להשתלט גם על הסנאט

הדמוקרטים העבירו היום בקונגרס הצעה, לפיה עיר הבירה וושינגטון תוגדר כמדינה ה-51 של ארה"ב, וכך תקבל שני סנאטורים. המטרה: שליטה דמוקרטית גם על הסנאט (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

בית הנבחרים האמריקני - הקונגרס, אישר הצעת חוק להפיכתה של וושינגטון הבירה למדינה ה-51 של ארה"ב. החלטה בה תומך גם הבית הלבן שנמצא בידי הדמוקרטים. החוק עובר כעת לאישור הסנאט - הבית העליון של בית הנבחרים האמריקאי.

היוזמה של הדמוקרטים נועדה כדי להפוך את העיר וושינגטון DC למדינה ה-51, ובכך להבטיח את השליטה בסנאט עם עוד שני סנטורים דמוקרטים ודאיים.

קובי ברדה, ראש תוכנית גל בשערי מדע ומשפט ומומחה לפוליטיקה אמריקאית מסביר ל'כיכר השבת', כי בית הנבחרים שהיה בשליטת הדמוקרטים כבר העביר את החוק הזה ביוני 2020 שמת מות נשיקה בסנאט.

"גם הפעם, כדי שהחוק יצליח לעבור, צריכים לצלוח את הפיליבסטר ותמיכה של כל חברי הסנאט הדמוקרטים, שכן קריסטין סינמה (אריזונה) וג'ו מנצ'ין (מערב ורג'יניה) הצהירו בעבר שיצביעו נגד החוק", מסביר ברדה.

לדבריו, גם אם החוק יעבור בסנאט בו יש לדמוקרטים רוב דחוק (51-50), יש את המשוכה הגבוהה ביותר והיא משוכת חוקת בבית המשפט שבו יש הרכב שמרני 6:3. הדרך להפיכת וושינגטון למדינה מחייב לדעת מומחים למשפט אמריקאי תיקון חוקה, שביהמ"ש העליון יצטרך לקבוע, דבר שכרגע לא נראה שיקרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר