התנאי של רע"מ

מנסור עבאס: ממשלת ימין? רק אם סמוטריץ' יתנצל

עדכונים פוליטיים חמים: עבאס מתנה עזרה לממשלת ימין, בהתנצלות של סמוטריץ', שתקף אותו רבות • יו"ר העבודה מיכאלי לא מסתפקת בהפיכת הרבנות הראשית לתואמת ארגון צהר (בארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ב באייר תשפ"א | 24.04.21
סמוטריץ' ועבאס (צילום: Yossi Aloni/Flash90)

יו"ר מפלגת רע"מ, מנסור עבאס, דורש כי תתפרסם התנצלות בפניו, מצד ח"כ סמוטריץ', שהרבה לתקוף אותו לאחרונה וכינה אותו "תומך טרור".

אסכים לתמוך בממשלת ימין, בהימנעות או בהצבעה, אמר עבאס, בתנאי שיו"ר מפלגת הציונות הדתית "יפרסם פוסט התנצלות על דבריו".

לדברי ראש הרשימה המוסלמית, בראיון לערוץ 12, "הימין צריך להכריע: האם הוא הימין של ז'בוטינסקי או של סמוטריץ'".

סמוטריץ' על עבאס: "תומך טרור" (צילום: ערוץ כנסת)

בתוך כך, גוש מתנגדי נתניהו ממתין להשבת המנדט של בנימין נתניהו, אך למרות שבין ראשי הממשלה העתידיים, יאיר לפיד ונפתלי בנט, דברים רבים מתואמים ברמת העיקרון - הדרך לממשלה ארוכה, לאחר שהמנדט יועבר אליהם.

במפלגות השמאל, העבודה ומרצ, יצאו בסוף השבוע האחרון בתדרוכים משותפים לתקשורת, על הדרישות שלהם לתיקים בממשלה, ומתברר כי אלו די משמעותיות, ועלולות ליצור בעיות.

כך יו"ר העבודה, מרב מיכאלי, המתכוונת לדרוש את תיק האוצר, שלכאורה סגור אצל יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, או את תיק המשפטים - ותיק אחד נוסף, "בינוני". בנוסף, מיכאלי מתכוונת לדרוש את מקומה בקבינט המדיני-ביטחוני, במטרה למנוע "רק גברים סביבו".

ח"כ מיכאלי (צילום: פלאש 90)

כמו כן, מיכאלי הודיעה בריאיון ל'חדשות 12' כי היא לא מסתפקת בצעד אליו מכוונים לפיד, בנט וליברמן, להעביר את הכוח ברבנות הראשית לידי רבני ארגון צהר, ולפרק את מונופול הכשרות הנוכחי. היא חותרת לשינוי קיצוני עוד יותר, אנטי דתי, זאת למרות היותה בקשר טוב עם הסיעות החרדיות, ובמיוחד עם יו"ר יהדות התורה משה גפני.

גם מרצ מתכוונת לדרוש תיקים משמעותיים, ולהתעקש בעיקר עבור יו"ר המפלגה, ניצן הורוביץ, המעונין לכהן כשר החינוך, כפי שהיו ראשי המפלגה בעבר יוסי שריד ושולמית אלוני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר