לילה מתוח בדרום

הירי נמשך: שלוש רקטות נורו לשטח ישראל, אין נפגעים

שוב ירי רקטות לעבר שטח ישראל מרצועת עזה. שלוש רקטות נורו, שניים הופלו בידי כיפת ברזל ואחת נפלה כבר בשטח הרצועה. ישראל מענישה את עזה וסגרה את מרחב בדיג (ארץ)

ירי רקטה (צילום: עטיה מוחמד, פלאש 90)

שלוש רקטות נורו באישון לילה (שני), משטח רצועת עזה לשטח ישראל. מצה"ל נמסר כי מערכת כיפת ברזל יירטה שתיים מהן, בעוד ירי השלישית נכשל והרקטה נפלה בשטח הרצועה.

לאחר השעה -3:00 בלילה, הופעלה אזעקת צבע אדום הופעלה בשדרות ובקיבוצים ניר עם, ארז ואיבים, שהקפיצה את התושבים שמיהרו למרחבים הממוגנים.

שלושה פצועים, בהם גבר ואישה בשנות ה-30 לחייהם וגבר בשנות ה-50 לחייו, נפצעו באורח קל לאחר שנפלו ונחבלו בזמן שרצו למרחב המוגן. על פי הודעת מד"א הפצועים פונו לפנות בוקר לבית החולים ברזילי באשקלון. בין הנפגעים: בת 28 בהריון מתקדם, עם חבלה בכתף. היא נבדקה על ידי כירורג והועברה למערך חדרי הלידה של המרכז הרפואי לבדיקות ולהשגחה צמודה.

כמה שעות קודם לכן סמוך לחצות לילה, שוגרה רקטה מרצועת עזה לעבר שטח ישראל והתפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב. משיגור זה לא נשמעה אזעקה מאחר שלא היה איום על שטח מיושב. בהמשך מסר דובר צה"ל כי זוהה שיגור נוסף מעזה, אך זה התברר כשיגור כושל והרקטה נפלה בשטח הרצועה.

אמש, בתום התייעצות ביטחונית בעקבות המשך הירי הרקטי מרצועת עזה לעבר שטחי ישראל, הודיע מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, על צמצום מרחב הדיג ברצועת עזה מ-15 לתשעה מיילים ימיים, החל מהשעה 06:00 בבוקר ועד להודעה חדשה.

הבוקר, ההחלטה שונתה והוחלט לסגור לחלוטין את מרחב הדיג - בעקבות המשך הפרת השקט הביטחוני. בהודעה של מתאם פעולות הממשלה בשטחים נמסר כי "בתום התייעצות ביטחונית, הודיע לפנות בוקר מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, על סגירה מוחלטת של מרחב הדיג ברצועת עזה, החל מהשעה 6 בבוקר ועד להודעה חדשה. זאת בעקבות המשך הירי הרקטי מרצועת עזה לעבר שטח ישראל במהלך הלילה".

עוד נמסר כי "חמאס נושא באחריות לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה כלפי ישראל, והוא יישא בהשלכות לאלימות המופעלת כנגד אזרחי ישראל".

בחמאס השיבו להחלטה, כי "סגירת הים של רצועת עזה בפני דייגים היא פגיעה בוטה בזכויותיהם וסוג של תוקפנות מתמשכת נגד עמנו. המדיניות התוקפנית של ישראל כלפי העם הפלסטיני שלנו לא תשבור את רוח העמידה האיתנה שלו או תחליש את זרועו ותגביל את נחישותה. לא נקבל אמצעי הגבלה ולחץ על העם הפלסטיני, וישראל תישא בתוצאות ההתנהגות התוקפנית שלה".

המתיחות בדרום החלה כבר בסוף השבוע עם ירי של 36 רקטות שהביאו לתקיפה של חיל האוויר בעזה. ההערכה היא שהירי קשור למתיחות ולאלימות המיותרת בין יהודים לערבים בירושלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר