הדו"ח חושף

"מרגלים בגרמניה": כך איראן מנסה לפתח נשק גרעיני

הטענה הישראלית כי איראן פועלת באופן אקטיבי להשגת נשק גרעיני, מקבלת חיזוק מדו"ח של גופי מודיעין גרמניים, שבדקו וגילו את הפעולות שהמעצמה השיעית ביצעה לשם כך (ביטחון)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
טילים בליסטיים, המסוגלים לשאת פצצה גרעינית (צילום ארכיון: הטלוויזיה האיראנית. תמונה: shutterstock)

דו"ח של המודיעין הגרמני, שנחשף היום (שלישי) בארצות הברית, קובע כי איראן ממוקדת לאחרונה בשדרוג והרחבת ארסנל הנשק להשמדה המונית שברשותה.

גופי מודיעין שונים, שהפיקו את הדו"ח עבור משרד התובע בבוואריה, טוענים כי קיימות ראיות ברורות שאיראן פנתה למספר חברות בגרמניה כדי להשיג באמצעותן חומרים וידע להרכבת כלי נשק גרעיניים.

לפי הדו"ח, סוכנים איראנים פנו לחברות היי טק בגרמניה, וניסו להשיג חומרים וידע שישמשו את פרויקט הגרעין של איראן, זאת כחלק מפעילות נרחבת של מרגלים איראנים, המתייחסים לגרמניה כמרכז לפעילותם ביבשת האירופאית.

חוקרי המודיעין כותבים: "גרמניה נשארה במוקד של פעילות ריגול מורכבת ומתוחכמת של סוכנים איראניים, זאת במטרה לדלות מידע ביטחוני - אך גם טכנולוגי ומדעי".

עוד מתואר בדו"ח, שהתפרסם באתר החדשות האמריקני 'וושינגטון פרי ביקון', כי "סוכנים איראניים נשלחים גם על מנת לנהל מעקב ולוחמה נגד גורמי אופוזיציה למשטר, כאלו השוהים על אדמת גרמניה ובמדינות אירופאיות נוספות".

בהקשר זה, מעניין לציין כי בשנה שעברה חשפו שלטונות צרפת מזימה איראנית מושקעת, שנועדה לפגוע באנשי האופוזיציה האיראנית במהלך כינוס שקיימו במדינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר