חילול קברו של הרב

הראשון לציון במכתב מחאה: "לשים קץ לתופעה הנלוזה"

הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף שיגר מכתב מיוחד למשפחת הגאון רבי לוי ביסטריצקי זצ"ל, רבה של צפת לשעבר, בעקבות חילול קברו , בו הוא מחזק את ידם ומוחה על המעשה (חדשות)

הראשון לציון הגר"י יוסף (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

הראשון לציון והרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף שיגר אתמול (שני) מכתב מיוחד למשפחתו של הגאון רבי לוי ביסטריצקי זצ"ל, רבה של צפת לשעבר, בעקבות חילול קברו - בפעם הרביעית.

"הזדעזעתי לשמוע על הפגיעה וחילול מקום ציונו של מר אביכם הרב זצ"ל בעיה"ק צפת", כותב הראשון ציון במכתבו. "לצערנו ולבושתנו, אין זו הפעם הראשונה שמצבתו מחוללת ואני סמוך ובטוח כי גורמי האכיפה יפעלו מיידית ויעשו כל אשר לאל ידם לשים קץ לתופעה הנלוזה, להביא לדין את האחראים למעשים החמורים, וכן להציב שמירה ראויה במקום הציון עד ללכידת אותם פורעים".

הקבר המחולל (באדיבות המצלם)

הגר"י יוסף מוסיף וכותב לבני המשפחה כי "הכרתי את אביכם זצ"ל וזכורני שהנהיג את רבנותו ביד רמה, לא חת מפני איש ועמד על חיזוק הדת וקידוש שם שמים בכל שנות פעילותו, זכרונו הטוב משמש עד היום דוגמא ומופת לרבני ישראל בכל מקום שהם.

"זכה הרב זצ"ל שבניו ממשיכים בדרכו בביצור ושמירת חומות הכשרות וחיזוק הרבנות בצפת, בסביון ובכל מקומות שליחותם. חזקו ואמצו בדרככם ובהמשכת דרכו של אביכם זצ"ל, אל תיראו ואל תיחתו כי זה הנחת רוח האמיתי שיש לו בשמים".

לסיום מכתבו, הוא שב וכותב: "אני שב וקורא לכל הגורמים הממונים שלא להניח לעניין, לפעול באופן תקיף ונחרץ עד אשר יוסר האיום ויישמר מקום ציונו של הרב זצ"ל".

כפי שדווח ב'כיכר השבת', תושבי צפת הזדעזעו כאשר נודע כי אלמונים חיללו את קברו של הרב, שכיהן עד לפני כעשרים שנה כרבה הראשי של העיר וכחבר בית הדין של חסידי חב"ד. אחד מבני המשפחה סיפר בכאב ל'כיכר השבת' כי "מדובר בפעם הרביעית בתוך כשנתיים שהמצבה מחוללת ע"י אלמונים שמבצעים את זממם בבית העלמין העתיק בעיר".

"בתקופת כהונתו של הרב לוי ביסטריצקי בתפקיד רב העיר", הוסיף הקרוב, "היו גורמים שונים שהתנגדו לדרך ההנהגה שלו בתוך קהילת חב"ד, כאשר בשלב מסוים הרב אף הותקף בצורה פיזית".

כאמור, בתחילת השבוע חוללה המצבה בפעם הרביעית, כאשר כיתובים נמחקו מעל היה, אך בשונה מהפעמים הקודמות, אתמול עצרה המשטרה שני חשודים במעשה, בני 15 מצפת וממגדל העמק, המשתייכים לפלג ה'משיחיסטי' בחב"ד.

מהמשטרה נמסר כי "משטרת ישראל רואה בחומרה רבה את המקרה, ומיד עם קבלת התלונה נפתחה חקירה שהובילה למעצר מהיר של החשודים בביצוע המעשה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר