אוקיי, מצאנו טריק שיגרום לילדים מתבגרים להיפתח

אין שום הוראות הפעלה להורים למתבגרים, אך יש משהו שתוכלו לעשות בכדי לשפר את הסיכויים לגרום לילדיכם לשתף פעולה: תצטרכו לספר להם על עצמכם (משפחה)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

אתם מצליחים לראות שבן העשרה שלכם אינו במיטבו... אבל יודעים שהוא לא ישוחח עמכם על זה. נכון, מומחים אומרים כי אין שום הוראות הפעלה להורים למתבגרים, אך יש משהו שתוכלו לעשות בכדי לשפר את הסיכויים לגרום להם לשתף קצת יותר פעולה. מוכנים? אם אתם רוצים שהילד שלכם יחלוק עמכם את קורות חייו או איך הוא מרגיש, תצטרכו לשתף אותו במשהו על עצמכם.

"לעתים קרובות, בני נוער חשים שהם האנשים היחידים על פני כדור הארץ שמרגישים אבודים, לבד, מכוערים, מוזרים וכו'", אומרת אמבר טרובלוד, מטפלת זוגית ומשפחתית. "שיתוף בחוויות לגבי שנות העשרה שלכם עם ילדיכם, יאפשרו להם להבין טוב יותר שאחרים חווים רגשות דומים".

זה גם יעזור למתבגר שלכם להבין שלא תמיד הייתם האדם המבוגר (קרי: זקן ומשעמם) שהם רואים כל יום. "כאשר בן העשרה שלכם מבין שגם אתם מרגישים לבד או טיפשים או חרדים, זה מטפח את הקשר ביניכם ופותח את הדרך לשיחות ולשיתוף אמיתי", מוסיפה טרובלוד.

מה שתבחרו לחשוף בפני המתבגר שלכם יהיה תלוי במטרה שלכם. "אם אתם יודעים שילדכם עובר משהו ורוצים שיספר על זה, תוכלו לשקף לו בעדינות כמה רגעים אישיים שלכם, שאולי הוא יוכל להתייחס אליהם", אומרת ג'ניפר קלמן, עובדת סוציאלית.

הנה איך זה עשוי להיראות: 'אני יודעת שאני מיושנת לחלוטין ואין לי מושג כל כך לגבי איך שהדברים עובדים היום, אבל אני זוכרת את התקופה שבה עברתי משהו וזה היה ממש קשה'.

מתלבטים איך לשבור את הקרח? הומור עצמי עובד ממש טוב עם בני נוער, אומרת קלמן. נניח שילדכם מתקשה חברתית, תוכלו לומר משהו כמו, 'אני לא זוכר אם אמרתי לך את זה, אבל כשהייתי בן 16 החלקתי בכניסה לישיבה עם כוס מיץ תפוזים ביד שנשפכה לכל עבר. לעולם לא אשכח את הבושה שאחזה בי. אבל למרבה המזל, אני יכול עכשיו להסתכל על המקרה הזה במבט לאחור ופשוט לצחוק. זה לא היה קל באותו רגע, אבל עכשיו זה פשוט משעשע אותי'.

"אולי לא תקבלו תגובה באותה עת, אבל המתבגר יזכור זאת ובסוף יבוא מיוזמתו לשתף אתכם בבעיותיו", אומרת קלמן.
וגם אם אתם לא מנסים לגרום לילדכם לחשוף משהו באופן עמוק, אלא רק מקווים שהוא יספר לכם משהו (כל דבר!) על היום שלו, יתכן שיהיה לכם מזל טוב יותר אם תתחילו את השיחה בשיתוף משהו שאירע לכם באותו יום. זה מאפשר לילדכם לדעת שאתם פתוחים לניהול שיחות על המאבקים הקטנים בחיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר