גלולות לבליעה

עוד השנה: 'פייזר' תציג תרופה לחולי קורונה

לאחר החיסון הפופולרי והמצליח, ענקית התרופות האמריקנית פיתחה כדורים לבליעה - שישמשו למטופלים שהופיעו להם תסמיני קורונה ראשוניים • שלב הניסויים - כבר החל (בריאות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
גלולות של פייזר, ארכיון (צילום: Shutterstock)

לאחר החיסון הפופולרי והמצליח, ענקית התרופות האמריקנית 'פייזר' פיתחה כדורים לבליעה - שישמשו למטופלים שהופיעו להם תסמיני קורונה ראשוניים, כך דיווח מנכ"ל ויו"ר החברה, אלברט בורלא.

את הדברים אמר אתמול (שלישי) המנכ"ל היהודי, בראיון בערוץ הטלוויזיה האמריקני CNBC.

"אם הכל ילך כשורה ונצליח לפעול באותה המהירות שפעלנו עד כה, ואם הרגולטורים יעשו את אותו הדבר - מה שהם כרגע אכן עושים, אני מקווה שניתן יהיה להשיג את התרופה עד סוף השנה האזרחית", אמר בורלא.

הוא הוסיף כי הוא אופטימי באשר לאישור של סוכנות המזון והתרופות האמריקני - FDA - לניסויים בילדים בני 15 ומטה. להערכתו, כך אמר, הדבר יקרה 'בעתיד הקרוב'.

התרופה של פייזר, שתוצע כאמור בצורת גלולות לבליעה, פועלת בשיטת 'מעכב פרוטאז', שתפקידה לחסום אנזים שנגיף הקורונה זקוק לו על מנת לשכפל את עצמו בתאים אנושיים.

בשבוע שעבר דיווח ה'דיילי טלגרף' הבריטי, כי שלב הניסויים בבני אדם כבר בעיצומו: עשרות מתנדבים החלו להשתתף בניסויים ראשוניים לגלולה. הניסויים נערכים בשני מוקדי פייזר, בארצות הברית ובבלגיה.

שלב הניסויים יכלול כמקובל שלוש פאזות, שתימשכנה 145 יום, עם עוד 28 ימי הארכה לצורך 'סינון ומינון', כאשר חלק מהמשתתפים ילונו במוקדי הניסויים למשך מספר לילות.

מנכ"ל פייזר, אלברט בורלא, בברכה ליום העצמאות (צילום: מתוך טקס המשואות)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר