אסון במירון

בכירי ארגוני ההצלה: "עשרות החייאות; אירוע קשה שלא ראינו עד היום"

גופי החירום וההצלה ממשיכים לטפל באסון הנורא בהר מירון, שגבה עשרות הרוגים • סגן דובר מד"א ל'כיכר': "זו טרגדיה גדולה מאוד" • מנכ"ל 'איחוד הצלה': "עשרות החייאות" (ארץ)

שימי שפר | כיכר השבת |
פינוי ההרוגים באסון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

אסון במירון: עשרות הרוגים, מאות פצועים ועבודת כוחות ההצלה במירון צפויה להימשך עד אור הבוקר, אחרי שמרבית הנפגעים כבר פונו, ובמשטרה נערכים לפינוי עשרות אלפי המתפללים חזרה לבתיהם.

נדב מצנר, סגן דובר ארגון ההצלה הלאומי מד"א, אמר לכתבנו שימי שפר כי "סמוך לשעה 01:00 התקבלה בחפ"ק מד"א שנמצא כאן מאחוריי דיווח על אירוע עם נפגעים רבים. מהות האירוע היה בהתחלה לא מאוד ברור, חובשים ופראמדיקים של מד"א שנמצאים על ההר זיהו אירוע קשה מאוד של דחק ולחץ".

סגן דובר מד"א, נדב מצנר, ל'כיכר השבת' (שימי שפר)

"הענקנו טיפול לעשרות רבות של פצועים שפונו למרפאות מד"א שנמצאות על ההר ומשם הם פונו לבתי החולים", הוא מעדכן, "בנוסף נעזרנו בכשישה מסוקים - שניים של מד"א וארבעה מסוקים צבאיים - שסייעו לנו בפינוי הפצועים".

מצנר סיים את דבריו בסיכום מימדי הטרגדיה: "מדובר באירוע קשה מאוד שלא ראינו כמוהו עד היום, וזה כמובן חלק מההיערכות של מד"א שנערך רק הבוקר בתרגיל מיוחד. אירוע שהסתיים בטרגדיה גדולה מאוד".

חובש מד"א שהגיע לזירת האסון מהראשונים, מתאר ל'כיכר השבת' את אשר ראה: "ישבתי למטה בגזרה שלי, ופתאום אני שומע בקשר שמשהו מתרחש, משהו לא מוסבר. המוקד דיווח בקשר שמי שיכול לעלות לאזור ההר שיעלה. הגעתי לשטח מהראשונים, והמראות היו קשים.

"התחלנו לעשות החייאה על ילדים וצעירים, לקחתי מטופל בן 18 ורצתי איתו עם האלונקה לכיוון האמבולנסים. חזרנו שוב ונתקלנו במראות קורעי לב. הפראמדיק סימן לנו עם האצבע על האנשים, זה כבר לא בחיים, זה גם לא.

"אני שנה וחצי במד"א מעולם לא הייתי חלק באר"ן, ולכן התיישבתי במשך שעה שלימה על הריצפה כדי לנסות לחזור לעצמי".

מנכ"ל איחוד הצלה, אלי פולק, במירון (תיעוד מבצעי איחוד הצלה)

מנכ"ל איחוד הצלה, אלי פולק, אמר כי "אירוע קשה מאוד פה בהר מירון. לצערנו מאות המתנדבים שהיו באזור טיפלו במאות נפגעים וביצעו עשרות החייאות. לצערנו ישנם עשרות הרוגים, אבל עבודה רבה עוד לפנינו. נמשיך בה עד אור הבוקר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר