בצל החשש

הרבנים ווידאו: יצוא הבשר הכשר - לא ייפסק

לאחר שפולין הודיעה כי בכוונתה לציין 'יום שישי לחיות', שבו יקודמו רפורמות נגד צריכת בשר, מיהרו רבני אירופה לשלול הגבלות על ייצוא של בשר כשר למדינות הזקוקות לכך (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
שחיטה כשרה בפולין (צילום: באדיבות המצלם)

לאחר שפולין הודיעה כי בכוונתה לציין 'יום שישי לחיות', שבו יקודמו רפורמות נגד צריכת בשר, מיהרו רבני אירופה לשלול הגבלות על ייצוא של בשר כשר למדינות הזקוקות לכך.

הארגון היהודי אירופי EJA עדכן כי רבנים מאירופה נפגשו ביום רביעי שעבר עם שר החקלאות הפולני, גרגורגס פודה, ווידאו מולו כי אין לפולין תוכניות לפגוע בענף ייצוא הבשר הכשר, שנצרך לכמה מדינות באירופה שבהן נאסרה השחיטה היהודית או שאין בהן ייצור מספק מסיבות אחרות.

החשש עלה בקרב רבני אירופה, לאחר שדווח כי פולין מתכננת לציין 'יום שישי למען חיות', ונאמר להם כי בין היתר יש כוונה להגביל או לאסור ייצוא של בשר כשר למדינות אחרות, ולאפשר רק שחיטה לצרכי פנים בלבד.

מסיבה זו פגשו את שר החקלאות הרב מנחם מרגולין - יו"ר ארגון EJA, הרב בנימין ג'ייקובס - רבה הראשי של הולנד ושליח חב"ד הראשי במדינה, ואדוארד אודונר - מראשי הקהילה היהודית בפולין, וכאמור שמעו ממנו כי בשלב זה אין תוכנית לפגוע בענף.

"אנו מבינים כי השר אינו מתכנן כרגע להמשיך לעבוד על היבט זה של הצעת החוק, ולכן לא יוכנסו מכשולים שיגבילו את זמינותו של בשר כשר פולני לקהילות דתיות ברחבי אירופה", מסרו הרבנים.

הייצוא הזה חיוני כאמור עבור תושבי בלגיה - שם כזכור נאסרה השחיטה היהודית המסורתית ונדרש לתת מכת חשמל לבהמה לפני כן, מה שנוגד את ההלכה, וכמו כן ישנם יהודים במדינות קטנות יותר שזקוקות לבשר כשר שמיוצר בפולין.

זו הסיבה שלפני כשנתיים, דיווחנו על פתיחת משחטתבקר חדשה בעיר מקיין שבפולין, המשמשת את השוחטים והמשגיחים של 'שארית ישראל', מאחר והביקוש גדל והיה צורך בהרחבת ההיצע.

רבה של בריסל הרב אברהם גיגי בראיון ל'כיכר' על איסור השחיטה (צילום: 'כיכר השבת')

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר