אסון מירון תשפ"א

יום האבל הלאומי: הדגלים הורדו לחצי התורן

דגלי ישראל הורדו לחצי התורן בכנסת, בבית הנשיא ובמקומות נוספים כאבל על האסון הכבד בהר מירון. בכנסת תיערך הדלקת נרות לזכר הנספים במהלך היום כולו (חדשות בארץ)

(צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ)

יום אבל לאומי: הבוקר (ראשון) הורידו אנשי משמר הכנסת את דגלי המדינה, המוצבים ברחבת הכנסת, לחצי התורן כאבל על האסון המחריד במירון בליל שישי.

לאורך כל היום הוזמנו חברי הכנסת להדליק נרות זיכרון בכניסה למשכן כשיו"ר הכנסת ח"כ יריב לוין, הדליק לפני זמן קצר נר זיכרון בכניסה למשכן, לזכר הרוגי האסון בהר מירון.

(דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ)

כאמור, יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין, החליט בתום התייעצות עם סגניו, כי מליאת הכנסת תקיים מחר, יום שני, דיון אבל מיוחד באסון הכבד שאירע במירון. הדיון יתקיים במתכונת של דיון אישי (כל חברי הכנסת רשאים להשתתף ולנאום).

לסיוע למשפחות הנפגעים באסון מירון - לחצו כאן

גם בבית הנשיא, דגלי הלאום הורדו הבוקר לחצי התורן, לציון יום האבל הלאומי שהוכרז היום, כמו גם משטרת ישראלשהורידה הבוקר את כל הדגלים בתחנות ובבסיסים לחצי התורן ובמהלך היום יקיימו בארגון שיחות ותכנים ברוח יום האבל הלאומי.

המפכ"ל רב ניצב יעקב שבתאי פנה הבוקר באיגרת לכלל השוטרים וכתב: "אובדן חיי אדם בהתכנסות שמהותה שמחה ותפילה הוא אירוע קשה לכולם ובודאי לנו כאנשי משטרה אשר אמונים על שלומו וביטחונו של האזרח בשגרה ובחירום. אנו חותרים לחקר האמת ולהפקת לקחים מוסכלת ומאוזנת של כלל הגורמים המעורבים באירוע מורכב זה. אני פונה לכל אחת ואחד מכם השוטרים והמפקדים ומחזק ידיכם כמי שעמלים לילות וימים לביצוע כלל המשימות מתוך שליחות הקרבה וסיכון עצמי".

גם בתחנות הכיבוי ברחבי הארץ צוין יום אבל לאומי עליו הכריזה ממשלת ישראל. דגלי המדינה הורדו לחצי התורן ובוטלו פעילויות טקסיות, תרבות ופנאי. נציב כבאות והצלה רב טפסר דדי שמחי פרסם למפקדים, ללוחמים, לעובדים, מתנדבים וגמלאי המערך פקודת יום אבל לאומי.

הדגלים בבית הנשיא (מארק ניימן לע"מ)
(מארק ניימן לע"מ)
יריב לוין מדליק (דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר