אסון מירון

חקירת מח"ש נמשכת: החוקרים עלו למירון

חוקרי מח"ש עלו להר מירון כדי לבחון את זירת האסון הכבד בו נהרגו 45 בני אדם ונפצעו יותר ממאה. החוקרים אספו ממצאים וצילומי אבטחה, בניסיון להבין מי הם האשמים (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
המפכ"ל בזירת האסון (צילום: דוברות המשטרה)

פחות מיממה אחר האסון בהר מירון, בו נספו 45 בני אדם, במח"ש פתחו בבדיקה שנמשכת עד לרגע זה, חוקרים של מחש עלו להר מירון כדי לראות את הזירה ולאסוף ממצאים. במחש בודקים רק את הפן המשטרתי כרגע חוקרי המחלקה לחקירות שוטרים אוספים מצלמות ומסמכים.

במידה ובמח"ש יעלה חשד לפלילים, שוטרים וקצינים יזומנו לחקירות. מי שעומד בראש צוות הבדיקה הוא ראש ענף החקירות במח"ש ניצב משנה סלמאן איברהים, בשלב הזה בודקים את מידת אחריות מפקדי מחוז צפון לאסון הקשה.

כזכור, בתום התייעצות דחופה שהתקיימה ביום שישי בבוקר, בראשות היועץ המשפטי לממשלה עם מ"מ פרקליט המדינה, המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לעניינים פליליים, ומנהלת המחלקה לחקירות שוטרים, הוחלט כי מח"ש תתחיל מיידית בבדיקה על מנת לברר האם עולים חשדות לפלילים מצד שוטרים במסגרת אירוע האסון במירון.

לסיוע למשפחות הנפגעים באסון מירון - לחצו כאן

בתוך כך, היועץ המשפטי לממשלה הנחה כי משטרת ישראל לא תגבה בשלב זה עדויות משוטרים המעורבים באירוע, במסגרת חקירת המשטרה שכבר נפתחה.

מהמשטרה נמסר ביום שישי, כי "היום בשעות הבוקר פנה ר' אח"מ ניצב יגאל בן שלום ליועמ״ש לממשלה ופרקליט המדינה, בבקשה לבחון את העברת הבדיקה של האירוע הטרגי במתחם ההילולה במירון למחלקה לחקירות שוטרים (גוף חיצוני שנמנה על משרד המשפטים ואינו קשור למשטרת ישראל).

לפני זמן קצר הודיעו כי קיבלו את עמדת המשטרה ובדיקת האירוע בכל הנוגע לתפקודם של השוטרים, תועבר למח"ש. משטרת ישראל תסייע למח"ש ככל שתדרש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר