הכשליים ייבחנו

מבקר המדינה: "אפתח בביקורת מיוחדת על האסון במירון"

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן הודיע שיפתח בביקורת מיוחדת בעקבות האסון במירון בו נהרגו 45 בני אדם. אנגלמן הוסיף כי אם יעלה חשש לעבירות פליליות, הממצאים יועברו ליועמ"ש (חדשות)

דוד הכהן | כיכר השבת |
(צילום: לע"מ)

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן הודיע הבוקר (שני), שיפתח בביקורת מיוחדת בעקבות האסון הקשה במירון בו נהרגו 45 מהמשתתפים.

"בלילה שבין חמישי לשישי חוותה מדינת ישראל את אחד האסונות האזרחיים הגדולים בתולדותיה, כאשר 45 חוגגים בקבר הרשב"י נמצאו את מותם בנסיבות טרגיות", אמר אנגלמן במסיבת עיתונאים שכינס בהשתתפות מנכ"ל משרדו ישי וקנין, מנהלת החטיבה לביקורת חברה ורווחה ליאורה שמעוני ומנהל החטיבה לביקורת משרדי ממשלה יובל חיו.

"ברצוני להביע את תנחומיי למשפחות ההרוגים ולשלוח בריאות לפצועים. מדובר באירוע שניתן היה למנוע אותו ועתה מוטל עלינו לבחון ולבדוק כיצד איך נדרש היה למנוע אירוע זה. משרד מבקר המדינה פרסם ב-2008 חוות דעת על מצב קבר הרשב"י ועל ההיערכות לל"ג בעומר. בשנת 2011 ערך המשרד ביקורת מעקב על ביקורות אלו, והצביע על שורת ליקויים שאם היו באים על תיקונם ייתכן והוא היה נמנע", אמר אנגלמן.

"הביקורת הצביעה על היעדר גורם ממשלתי האחראי לטיפול הכולל בקבר ואחראי על הארגון, רמת אחזקה ירודה, אי-השלמת הפקעת המבקר, תוספות בנייה לא חוקיות, וכבישי גישה שאינם מותאמים לרכבי הצלה", אמר אנגלמן. "ברצוני להודיע כי יש בכוונתי לפתוח בביקורת מיוחדת אשר תתחקר את הנסיבות שהובילו לאסון זה, את היערכותם של הגופים השונים והפעולות שננקטו על ידם בשנה זו ובמהלך השנים שחלפו מדו"ח הביקורת של המשרד ב2011. הביקורת תעסוק בשלושה מישורים: בחינת התנהלותם ופעילותם של כלל הגורמים מרמת מקבלי ההחלטות ועד דרכי השטח לרבות מערכת אכיפת החוק וגופים אחרים לקראת האירוע הנוכחי ובמהלכו, הטיפול במתחם קבר הרשב"י במהלך השנים ובכלל זה הפעולות שננקטו לתיקון הליקויים מהדו"ח, וראייה רוחבית צופה פני עתיד על האופן שבו מקיימים אירועים המוניים דתיים במדינת ישראל לצורך מניעת הישנותו של אסון זה בעתיד".

אנגלמן הבהיר, כי "בשל הנסיבות הטרגיות בעטיין נדרשת ביקורת ייחודית שתבחון הכשלים שהובילו לאסון האזרחי הגודל בשנים האחרונות, ברצוני להדגיש כי ככל שיעלו בביקרות היבטים של אחריות אישית - זה יבוא לביטוי בדו"ח באופן חד-משמעי, תוך התייחסות פרטנית לנוגעים בדבר. ככל שיעלה חשש לעבירות פליליות הדבר יועבר לבחינת היועמ"ש. כמו כן, אם תוקם ועדת חקירה ממלכתית בנושא, אבחן את הרלוונטיות של ביקורת המדינה בערך המוסף של פעילותה במקביל לפעילות הוועדה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר