אסון בלתי נתפס

יוסי מזרחי מסביר: כך המדינה הפקירה את מירון

במשך שנים פורסמו כתבות ותחקירים על הסכנות הגדולות בהר מירון, מבקר המדינה התריע וקצינים בכירים הזהירו, אך לאיש לא היה אכפת • העיתונאי יוסי מזרחי בריאיון לישי כהן (TV)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: לייבלה ואן פראך. מפיק: איציק אוחנה)

העיתונאי יוסי מזרחי, חדשות 12, לא הופתע כששמע לאחר האסון הנורא על הכשלים בבטיחות בהר מירון. במשך שנים פורסמו כתבות על הסכנות בהר, מבקר המדינה התריע וקצינים בכירים במשטרה הזהירו דוחות פנימיים. בריאיון באולפן 'כיכר השבת' מסביר מזרחי את השתלשלות המחדל שהוביל לאסון הנורא מכל. צפו בריאיון המלא.

במהלך הריאיון התבטא העיתונאי הבכיר: "זה הדבר הכי חמור בעיני, המדינה פשוט עשתה הכל כדי לא לעשות. בשביל לא להיכנס פנימה, בשביל לא לנהל את ההר, בשביל לא לריב עם פלגים שונים, כי בעיניהם - פוליטיקאי אין לו מה להרוויח מהציבור שם, הרבה תככים, הרבה מזימות, הרבה כסף,. המדינה שמה את זה בצד ואמרה שאחרים ינהלו. המדינה עשתה הכל כדי לא לקחת שליטה על ההר".

העיתונאי יוסי מזרחי בריאיון לישי כהן

"חלק מההסבר הוא הסבר פוליטי, אחרי שיאיר לפיד עוזב את הממשלה - אחרי צו ההפקעה ב-2013 - מגיע בג"צ ב-2014, ובשנת 2015 החרדים חוזרים לממשלה והם מעדיפים שהניהול יישאר אצלם. זה נתקע ברמה המשפטית עוד תקופה וההקדשות נלחמו בשיניים".

מזרחי הוסיף: "סכומי הכסף שמסתובבים שם מאוד גדולים - הכל שחור אגב - קופות צדקה, נירות, זה הרבה כסף".

צפו בריאיון המלא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר