אחד על אחד

משה ליאון: חולק על איווט ליברמן, מתפלל שיחזור בתשובה

ההתפרעויות במזרח ירושלים; תושבי העיר שנהרגו באסון מירון; הרגע שהחליט לרוץ לראשות העיר; הקשר עם גדו"י; החברות עם דרעי וההסתה של איווט. ראש עיריית י-ם משה ליאון בריאיון אישי (TV)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: לייבלה ואן פראך)

לרגל יום ירושלים, ראש העיר, משה ליאון, התארח לריאיון אישי בתוכנית 'אחד על אחד עם ישי כהן', והתייחס למהומות במזרח ירושלים, תושבי העיר שנספו באסון מירון, הרגע שהחליט לרוץ לראשות העיר, היקשר עם גדולי ישראל, היחסים עם אריה דרעי, ההסתה של איווט ליברמן, אפליית הספרדיות בעיר ומצוקת הדיור. צפו בריאיון המלא.

כותרות מהריאיון

המהומות במזרח ירושלים: "אני מקווה מודאג שבעז"ה זה הולך לרגילה. עברנו ימים קשים. מקווה שאנחנו הולכים להקלה. אסור לנו לתת שתהיה הסתה על ירושלים. אלו לא מהומות של ערביי מזרח ירושלים, זה מהומות של אנשים שמוסתים על ידי הרשות והחמאס, לבוא לכאן לירושלים ולעשות בלגן. מנסים להכניס בכוח את ירושלים למעגל האלימות".

אסון מירון: "שבוע מאוד מאוד קש, עם הרבה מאוד חשבון נפש, עם עוצמות של המשפחות. שבוע עצוב וקשה, הרבה מחשבות. מחשבות על הנושא שלא להיסחף בנושא הקבלת החלטות כשמדובר בהמונים שצריכים להגיע. הורה ששלוח את הילד שלו - הוא רוצה לקבל את הילד שלו בחזרה. להתייחס בכובד ראש להמלצות של מהנדס. זה אסון שצריך להסיק ממנו מסקנות".

ההחלטה להיכנס לפוליטיקה: "כשאני מסתכל היום לאחור, אני מודה להקב"ה על הזכות שנתן לי להיות רה"ע ירושלים. בבוקר שאני מתעורר אני צובט את עצמי לראות שזה אמיתי שאני ראש העיר ירושלים. הייתה לי פה הרבה סיעתא דשמיא. התחלתי מטפלון שקיבלתי מראשי הסיעות החרדיות, הציעו לי לרוץ. זה לא הגיע מדחף פנימי".

האבא הגאה והתמונה המשותפת מידי שנה בכותל המערבי: "תשמע, אבא שלי הוא באמת אהוב ליבי. אני אוהב ומעריך אותו. הוא גידל אותי מגיל קטן. אני משתדל מאוד עכשיו בכיבוד אב שיש לי, לתת לו תחושה טובה. מה שעשינו בעבר אני ממשיך לעשות איתו היום".

הקשר עם החרדים: "מה זה חרדי? לפחות בעשירם שנה האחרונות - החברים שלי זה חרדים. כולם. אתה לא צריך להיות חרדי כדי שיאהבו אותך, אתה צריך להיות בן אדם. אני עבדתי עם החרדים מאז שנכנסתי ללשכת רה"מ ומאז הייתי איתם בקשר. אני חלק מהחרדים, אני שמח בשמחתם, אני מבין את צערם, מכבד אותם, מאוד מאוד".

ראש עיריית ירושלים משה ליאון בריאיון לישי כהן

הנתון שהפתיע בכניסה ללשכת רה"ע: "המחסור בכיתות במגזר החרדי. כמה שידעתי, לא ידעתי שזה עד כדי כך. יש פה מחדל ענק בבניית כיתות. אני עושה מאמץ אבל בדרך אני עובר הרבה מוקשים וקישים. זה אחד הדברים שמאוד כואבים לי".

ההצלחה הראשונה בתפקיד: "החלום שלי היה שתהיה עיר נקייה, זכיתי לכך שירושלים נקייה. בכל מקום שנאי הולך אומרים לי שניקתי את העיר. לפני כחודשיים הגיע אלי אברך ואמר לי שבזכותי הוא מניח תפילין בבית והולך לבית הכנסת עם תפילין. הוא אמר לי שסוף סוף העיר נקייה והוא יכול ללכת בדרך נקייה עם תפילין".

אפליית בנות ספרדיות בירושלים: "שאלה קשה, שאלה שלאו דווקא אני יכול לטפל בה באופן אישי. אני חושב שהיום יש פחות אפליה. אני עוזר הרבה בנושא הזה, בדרכים שלי. אין סיבה שתהיה אפליה. אני עושה את כל המאמתים לבדוק ולנסות לטפל".

סוף למלחמות חרדים וחילונים בירושלים: "חלק מהזמן שלי אני מקדיש להידברות. בקרית יובל אני אומר להם: אתם רוצים לריב? אתם הראשונים שתסבלו מזה. אנחנו יושבים, הידברות ועוד הידברות, חצי כוס המלאה גוברת על חצי הכוס הריקה. מה שמוביל אותי זה שצריך לחיות זה לצד זה, אתה לא יכול להוציא את החרדים מקרית יובל ובמקביל אתה לא יכול להוציא את החילונים משכונת רמות".

הקשר האישי עם אריה דרעי: "הקשר החל בשנת 96. ביום הראשון שהגעתי לתפקידי כמשנה למנכ"ל משרד רה"מ, מהרגע הראשון התחברנו, המשפחות, חברים, בקשר אחד עם הנשי. הקשר הזה לא הפסיק גם כשהייתי רואה חשבון".

איווט ליברמן וההסתה נגד החרדים: "הדעות שלי ושל ליברמן בכל מה שקשור לדת ומדינה - רחוקות כמזרח ממערב. למעשה כמו המרחק של אריה דרעי מליברמן, כך הדעות שלי. אני ממש לא מסכים. אני בהחלט לא מסכים איתו. יש לי הרבה מחלוקות, גם אמרתי לו את זה. אני לא מסכים. אני מקווה שבעזרת ה' יחזור בתשובה. יש פה כבר ריב עקרוני (עם דרעי. י-כ). לא האמנתי שאשמע כאלו ציטוטים מליברמן. אני מאמין שבתוך תוכו הוא לא חושב כך. אני מכיר אותו הרבה שנים, הדעות האמיתיות שלו - הוא כן אוהב את החרדים. הוא בהחלט זורם ומבין שהחרדים יש להם את הדרך שלהם, אבל זה המצב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר