גינוי מארה"ב

הבית הלבן: שיגור הרקטות מעזה אינו מקובל

"הצוות שלנו מנטר את האלימות מקרוב, והנשיא ביידן מעודכן כל העת", נמסר בתדרוך לעיתונאים • דובר משרד החוץ האמריקני: "ארה"ב מגנה - בצורה חריפה ביותר" (אקטואליה)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הנשיא ביידן (צילום: מתוך The White House ביוטיוב)

במהלך תדרוך לעיתונאים, שהתקיים היום בבית הלבן בוושינגטון, התייחסה דוברת הבית הלבן, ג'ן סאקי, לאירועים הבטחוניים בישראל.

בתדרוך, שהתקיים לפני שעה קלה (שני), השמיעה סאקי את תגובת הממשל האמריקני למאורעות, זאת בתשובה לשאלת עיתונאי שנכח במקום.

"אנו ממשיכים לנטר מקרוב את האלימות בישראל, יש לנו חששות רציניים באשר למצב הזה - כך למשל עימותים אלימים שראינו בימים האחרונים, ושהסלימו מוקדם יותר היום", אמרה הדוברת.

לדבריה, "בשיחת טלפון שהתקיימה בסוף השבוע, השמיע היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סוליבן באוזני מקבילו הישראלי (ראש המל"ל מאיר בן שבת, י"נ) חששות בקשר לפינוי האפשרי של פלסטינים מבתיהם (בשכונת שייח' ג'ראח שבירושלים)".

לצד דברי הביקורת על סוגיית שייח' ג'ראח, הבהירה סאקי כי סוליבן ובן שבת "תמימי דעה כי שיגור של רקטות ובלוני תבערה מעזה לכיוון ישראל אינו מקובל וראוי לגינוי".

"זהו נושא שצוות המשרד לביטחון לאומי שלנו כאמור מנטר מקרוב וישנה פעילות בין-ממשלתית, כמובן הנשיא ביידן מעודכן כל העת", סיכמה.

במקביל לתדרוך של הבית הלבן לעיתונאים, דובר משרד החוץ האמריקני, נד פרייס, נדרש לעניין ומסר כי ארצו "מגנה בצורה חריפה ביותר את מטחי הרקטות מעזה לישראל. זו הסלמה בלתי מקובלת. אנו תומכים בזכות ישראל להגן על עצמה, וקוראים לכל הצדדים לחזור לרגיעה. אנו מודאגים מאוד מהמצב".

כפי שדיווחנו, מעט לאחר השעה 18:00 (שני) נשמעו אזעקות ברחבי העיר ירושלים והערים הסמוכות. מצה"ל נמסר כי זוהו שבעה שיגורים של רקטות מכיוון רצועת עזה.

ארגון הטרור שקיבל אחריות לשיגורים הוא חמאס, שמסר: "גדודי עז א דין אל קסאם שיגרו עכשיו מטח טילים לעבר ירושלים בתגובה על הפשעים והתקיפה של שייח ג'ראח ומסגד אל אקצא. זהו מסר לאויב שעליו להבין אותנו היטב".

זירת נפילת רקטה, סמוך לירושלים (צילום: חיים גולדברג)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר