"אפס סובלנות"

מוסלמים נרגמו בביצים; הרבנים החרדים גינו

ארבעה עשר רבנים מאזור לונדון הביעו סולידריות עם מסגד מקומי, לאחר שמתפלליו הותקפו ביציאתם מתפילה • "שום תושב לא צריך לחשוש מהתקפה בגלל פולחן" (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
מסגד במערב לונדון; הרב מרדכי וולנברג (צילומים: Shutterstock; ק"ק כנסת ישראל)

ארבעה עשר רבנים מאזור לונדון הביעו סולידריות עם מסגד מקומי, לאחר שמתפלליו הותקפו ביציאתם מתפילה.

הדברים באים כתגובה לתקרית שבה הושלכו ביצים וחפצים שונים לעבר מתפללים מוסלמים, שעשו את דרכם החוצה מ'המרכז האסלאמי של אילפורד' שבצפון-מערב לונדון. משטרת המטרופולין של לונדון פתחה בחקירת האירוע.

האתר היהודי-בריטי JC דיווח כי ממארגני היוזמה הוא הרב החב"די הג"ר מרדכי וולנברג, רב בית הכנסת בוודפורד ומנהיג רוחני לקהילה היהודית במקום. הוא הצליח להחתים 14 רבנים מצפון-מערב לונדון וממחוז אסקס הסמוך, על מכתב תמיכה.

במכתב, שמגנה את האירוע "המצער ובלתי ניתן לבלימה", נאמר בין השאר: "שום תושב לא צריך לחשוש מהתקפה רק בגלל שהגיע למקום פולחן. צריכה להיות אפס סובלנות לכל שנאה מסוג זה”.

יהודים בבריטניה - תמונת מצב: טוביה טננבאום בראיון (צילום: אולפן כיכר)

הרב וולנברג, שאסף חתימות של רבנים מקומיים דרך הוואטסאפ, הסביר את המחווה: "אנחנו יודעים איך זה להיות בקצה המקבל. עבור כל האנשים שחתמו על המכתב הזה, זה היה דבר טבעי".

האזור בו שוכן בית הכנסת של הרב, שופע מסגדים - וככזה, מצויים בו אירועי שנאה. אין זו הפעם הראשונה בו מגבים בני הדתות אלו את אלו.

יצויין שבדיוק בימים אלו, מתארחת בביתו של הרב תוכנית הטלויזיה הבריטית 'Stacey Dooley Sleeps Over' - כך מדווח ה'ג'ואיש ניוז' הבריטי. המגישה, סטייסי דולי, מתארחת בכל פרק למשך 72 שעות בבית של משפחה אחרת - והפעם בבית הרב והרבנית ותשעת ילדיהם.

דולי התייחסה לפרק, שישודר ב-31 במאי, ואמרה כי היא "לא חושבת שזה אופייני למשפחה יהודית אורתודוכסית להכניס מצלמות לביתם. זה הרגיש כמו פינוק אמיתי כשלעצמו, אבל אני פשוט אוהבת כמה שהם היו כנים כשסיפרו על עצמם ועל כמה הדת חשובה להם".

הדיווח, ותמונת המגישה ׁ- יושבת, השנייה משמאל למטה - לצד בני המשפחה (צילום מסך)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר