אחרי 15 שנה

דרמה משפטית: משפט חוזר לרומן זדורוב

סנגורו של רומן זדורוב עורך הדין ירום הלוי, מסר כי בית המשפט העליון החליט על קיום משפט חוזר בפרשת הרצח של הנערה תאיר ראדה. זדורוב כבר הורשע פעמיים ברצח (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
רומן זדורוב (צילום: יונתן זינדל - פלאש90)

בית המשפט העליון הורה על קיום משפט חוזר לרומן זדורוב, שהורשע ברצח הנערה תאיר ראדה בשנת 2006. כך לפי עורך דינו, ירום הלוי.

כזכור, בית המשפט העליון דחה לפני כחמש שנים את בקשתו של רומן זדורוב לדיון נוסף על הערעור בהרשעתו ברצח הנערה תאיר ראדה לפני 15 שנה. נשיאת בית המשפט העליון דאז, מרים נאור, שקיבלה את ההחלטה, כתבה: "גם היותה של סוגיה בעלת תהודה ציבורית או תקשורתית אינה בגדר עילה משפטית לקיום דיון נוסף. יש להבחין בענייננו בין העניין הציבורי לבין דרישות הדין. בית המשפט לא יורה על קיום דיון נוסף במקום שאין הצדקה משפטית לעשות כן, יהיה העניין הציבורי רב ככל שיהיה".

בית המשפט העליון דחה כבר בעבר את ערעורו של זדורוב וקבע כי רצח את ראדה בת ה-13. זדורוב כבר הורשע ברצח פעמיים – ב-2010 ובשנת 2015 – ונגזר עליו מאסר עולם. בראש הרכב השופטים עמד יורם דנציגר, שהיה בדעת מיעוט, ולצדו ישבו יצחק עמית וצבי זילברטל. השופט דנציגר הסביר אחרי המשפט כי "חזקת החפות גוברת על דעת הרוב".

למרות ההחלטה של בית המשפט העליון הודיעה משפחתו של זדרוב כי ימשיכו להיאבק על חפותו של רומן. לדבריהם, יש בידיהם ראיות חדשות שיכולות לשפוך אור על אחת הפרשיות המסעירות של השנים האחרונות.

בשנים האחרונות פרשת זדורוב כיכבה מפעם לפעם בכותרות גם בעקבות הסערה הציבורית שעוררה סדרת הדוקומנטרי "צל של אמת". הסדרה, שעסקה ברצח הנערה בת ה-13 מקצרין, הצביעה כי החשודה העיקרית ברצח היא צעירה פגועת הנפש א.ק. חרף הדיון הציבורי הער בעניין הודיעה פרקליטות המדינה כי היא מתנגדת לבקשתו של זדורוב לקיים דיון נוסף בהרשעתו. הפרקליטות מסרה: "אין כל הצדקה לראות במקרה זה את אחד מאותם מקרים נדירים וחריגים המצדיקים דיון נוסף בהרכב מורחב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר