הסלמה בישראל

עימותים בהלוויה בלוד: שני שוטרים נפצעו, ניידת הוצתה

ההתפרעויות במרכז הארץ עולות שלב: אחרי הצתות הפחים והאלימות נגד יהודים, החלו ערבים ליידות אבנים על לוחמי מג"ב שהגיעו לאבטח את הלווית הצעיר שנורה למוות (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
לווית הצעיר הערבי בלוד (צילום: ללא קרדיט)

ערבים תושבי לוד מביאים הערב (שלישי) למנוחות את חברם, צעיר בן 25, שנורה למוות אמש בידי יהודי, במהלך מהומות אלימות בעיר. בסרטון שפורסם מזירת האירוע נראים ההרוג וחבריו רצים לכיוון שכונה יהודית עם בקבוקי תבערה ואבנים, ולטענת היורה, הסיבה לירי הייתה הגנה עצמית.

במהלך מסע הלוויה, שיצא לדרכו בשעה 16:00, החלו ערבים להתעמת עם לוחמי משמר הגבול שהוצבו באירוע כדי לאבטח את היהודים הגרים באזור. שני שוטרים נפצעו קל מאבן שהושלכה לעברם, וניידת משטרה הוצתה.

ההתפרעויות בלוד (צילום: דוברות המשטרה)

תושבים יהודים בלוד דיווחו על יידויי אבנים לעבר חלונות הבתים שלהם. בשכונת רמת אשכול בעיר השוטרים ירו גז מדמיע לעבר מתפרעים והזעיקו תגבורת. במשטרת מחוז מרכז נערכו עם מאות שוטרים בעיר סמוך לבית הקברות המוסלמי שבו התקיימה הלוויה.

בהערכת מצב ביטחונית מיוחדת שקיים הערב מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי, בהשתתפות סגל הפיקוד הבכיר של המשטרה, הוא הנחה על תגבור מיידי ומשמעותי של המערכים המבצעיים של משטרת ישראל בכל רחבי הארץ, בדגש על מערכי הסיור והביטחון השוטף.

עוד הנחה המפכ"ל להגביר את הנוכחות המשטרתית ברחובות, כאשר המטרה המרכזית היא לתת מענה ושירות לאזרחים בעת הצורך. כמו כן, הוחלט על תגבור מוקדי 100, מוקדי החירום של משטרת ישראל, ומוקד 110 - מוקד המידע הארצי של משטרת ישראל.

(צילום: דוברות המשטרה)
(צילום: דוברות המשטרה)
(צילום: דוברות המשטרה)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר