הגורם המרגיע?

הח"כ הערבי ממרצ: "בעת הזו אסור לשתוק"

חה"כ עיסוואי פריג' החליט ליטול את מושכות המבוגר האחראי, כשעודה מסרב לגנות? "לאף אחד אין זכות לנהוג באלימות. אנא אל תהרסו את הבית מבפנים", אמר היום פריג' (חדשות)

רפאל כהן | כיכר השבת |
ח"כ עיסוואי פריג' (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)

הפרעות האלימות שמחוללים צעירים ערבים בערי ישראל כגון לוד, רמלה ועכו מאיימות לפגוע במרקם החיים המשותף שנבנה פה זמן רב. בימים האחרונים נשרפו בתי כנסת, הוצתו כלי רכב רבים וניזוקו סמלי שלטון ע"י צעירים ערבים אזרחי ישראל.

בזמן שההנהגה הערבית, ברשימה המשותפת וברע"מ, מתקשה לגנות את האלימות בבירור, חבר הכנסת עיסוואי פריג' ממרצ קורא להרגעת הרוחות.

מוציאים ספר תורה מבית כנסת שהוצת ( (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90))

פריג' החל להדהד את מסריו בחשבון הטוויטר שלו, ולאחר מכן בריאיונות בערוצי התקשורת השונים. ‏"זכות ההפגנה היא זכות קדושה שאין לפגוע בה, אבל לאף אחד אין זכות לנהוג באלימות. זה מה שאני מצפה מחבריי היהודים, וזה מה שאני דורש מאחיי הערבים", כתב בעיתון 'ידיעות אחרונות'.

אמש, כשרחובות לוד בערו ותושבים יהודים חשו סכנה לחייהם, כתב פריג': "בעת הזו אסור לשתוק! האנרכיה ברחובות רמלה, לוד ומקומות אחרים, מאיימת על קיומנו כחברה. יש לנו כעת כמנהיגי הציבור משימה אחת - לפעול להרגעת הרוחות, להבנה של ערבים ויהודים כאחד שאנחנו שכנים ולא אויבים. ‏אנא מכם, חיזרו לבתים, חדלו מהאלימות, אל תהרסו את הבית מבפנים".

לעומתו, יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, ברח מגינוי ברור: "לילה אלים מלא בסבל ודם שהממשלה הזאת הביאה על כולנו. לאורך הלילות האחרונים קיבלנו דיווחים רבים ממפגינים על אלימות משטרתית נוראית שהופנתה כלפי אזרחים שומרי חוק שיצאו למחות נגד הממשלה. לצד זאת גם עקבנו בדאגה אחרי המצב בערים המעורבות. אני קורא להמשיך להפגין נגד הכיבוש והמצור, בלי פגיעה ברכוש ובטח שלא בחיי אדם. יום אחד יחקרו את האחראים שהביאו אותנו למצב הזה. הם גם האשמים בו".

יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה ( (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90))

יו"ר בל"ד, שנחשבת לקיצונית ביותר בין המפלגות הערביות, ח"כ סאמי אבו שחאדה, סירב לגנות כלל את ירי חמאס - בשעה שהשתתף בלווית ההרוגים מנפילת הרקטה הלילה בלוד: "יצאנו הרגע מהלוויתם של חליל עוד בן ה-50 ובתו הילדה נדיה בת ה-15, שנהרגו כתוצאה מנפילת רקטה בכניסה לביתם. אנחנו מטילים את האחריות המלאה על ממשלת ישראל והעומד בראשה אשר לא בוחל בשום אמצעי במטרה לשמר את כיסאו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר