היכונו לסבב ארוך

הקבינט אישר: מבצע "שומר החומות" ימשך לפחות שבוע

השרים אישרו לרה"מ ושר הביטחון את הרחבת סל התקיפות • ישראל דחתה מספר הצעות להפסקות אש • ארה"ב תשלח בשעות הקרובות נציג מטעמה בניסיון להגיע להפסקת אש (מדיני)

רפאל כהן | כיכר השבת |
רה"מ נתניהו, הרמטכ"ל כוכבי ומפקד חיל האוויר נורקין בהתייעצות (צילום: חיים צח, לע"מ)

מבצע "שומר החומות" מעלה הילוך, שלושה ימים לתחילתו: על אף בקשות רשמיות של חמאס להפסקת אש בעקבות התקיפות המאסיביות של צה"ל ברצועת עזה, במהלכן חוסלו בכירים במטה הכללי של ארגון הטרור, הדרג המדיני בירושלים מגבה את צה"ל ומערכת הביטחון להתכונן לימי לחימה רבים, לפחות לשבוע הקרוב.

במהלך ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני, ביקשו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ משרי הקבינט להרחיב את סל התקיפות, ולהביא חיסולים אחרים. בין האפשרויות שישראל מעמידה על הפרק: חיסול אחד מקודקודי חמאס, כמו מוחמד דף עצמו ולא רק מקורביו. ההצעה אושרה ע"י השרים.

במהלך הישיבה, עדכן ראש הממשלה את השרים כי המצרים פנו כמה פעמים בשעות האחרונות בבקשה להפסקת אש מצד חמאס - אך ישראל דחתה את כל ההצעות.

גנץ במהלך שיחתו עם אוסטין (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

דברים אלו באים ברקע לחץ אמריקני ואירופי הולך וגובר, בדרישה להגיע להפסקת אש מיידית, בין היתר בגלל מספר הילדים הגבוה שמתו ברצועה. מזכיר החוץ האמריקני, אנתוני בלינקן, שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

מלשכת נתניהו נמסר כי "בלינקן גיבה את זכותה של ישראל להגן על עצמה", אך בטוויטר צייץ בלינקן: "כשאנחנו רואים פגיעה באזרחים ובמיוחד ילדים שנהרגים יש לזה השפעה רבה. אני חושב שישראל צריכה לעשות הכל כדי למנוע פגיעה באזרחים גם בזמן שהיא מגנה על עצמה. ביקשתי מסגן עוזר שר החוץ לעניינים ישראלים-פלסטינים האדי עמר לצאת לישראל לשיחות על בלימת ההסלמה".

גם האיחוד האירופי קרא להרגעת הרוחות ולחתירה להפסקת אש, אך גינה בבירור את הירי הרקטי לעבר ישראל: "שיגורי הרקטות חסרי ההבחנה מצד חמאס וארגונים אחרים לעבר אזרחים ישראלים בלתי מקובלים".

שר הביטחון גנץ שוחח הערב מזכיר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין, על רקע ההסלמה הביטחונית ברצועת עזה. מלשכת שר הביטחון נמסר כי גנץ אמר לאוסטין ש"ישראל תפגע קשות בחמאס בכדי להשיב את השקט לזמן ארוך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר