מבצע 'שומר החומות'

מטח רקטות מדן ועד הנגב; צה"ל הפיל כטב"ם שחדר מעזה

מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל ממשיכים גם כעת בתקיפות הנרחבות בעזה • 4 חוליות של משגרי נ"ט של החמאס הותקפו, רגע לפי שיגור לישראל • מטחי רקטות וכלי טיס עם מטעני נפץ • מתעדכן (צבא)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ב' בסיון תשפ"א | 13.05.21
שבר רקטה בדרום ת"א, היום (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)

מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל ממשיכים בתקיפות הנרחבות ברצועת עזה, ובמקביל מטחי הרקטות לרוב שטחי הארץ משוגרים פעם אחר פעם.

"כיכר השבת" עם כל העדכונים:

17:38 - צה"ל מעדכן, כי מטוסיו תקפו מוקדם יותר היום מתחם צבאי של מטה המודיעין, בו ממוקדם חמ"ל התצפיות הראשי של חמאס, ובעת התקיפה נכחו במתחם עשרות פעילים של ארגון הטרור.

תקיפת המבנה (צילום: דובר צה"ל)

"צה"ל ממשיך לתקוף מטרות טרור ברחבי רצועת עזה,ימשיך לפעול בעוצמה, ככל שיידרש", נמסר עוד.

17:29 - התחדש ירי הרקטות לעבר העיר אשקלון.

17:23 - צה"ל תקף ארבע דירות מבצעיות של מפקדים בארגון הטרור חמאס.

17:13 - מטח כבד לעבר ישובי עוטף עזה.

17:12 - לראשונה, מערכת כיפת ברזל הצליחה ליירט כלי טיס בלתי מאויש.

17:01 - דובר צה"ל, תא"ל הדי זילברמן, בתדרוך לכלי התקשורת, מדגיש את הנקודות הבאות: לגבי סוגיית ההצלחות בתקיפות משגרי נ"ט - אנו תוקפים מאז הבוקר ארבע חוליות נ"ט במצב אחר של שיגור או תנועה. בסך הכל יש לנו 8 תקיפות בעולם הנ"ט.

סוגיית הממ"ד - אתמול נהרג ילד בן 5 וחצי משדרות, דיברתי עם מפקד פיקוד העורף, ומתחקיר ראשוני עולה, כי היה מקרה חריג מאוד של ממ"ד שנפרץ דרך החלון, כאשר שבר הרקטה הגיע בזווית מיוחדת ובמהירות ספציפית לנקודה ספציפית בממ"ד, והתפוצצה במגע הראשוני עם הבניין, למרות שהחלון היה תקני. ההמלצות שלנו, כצבא ופיקוד העורף, הן לשהות בממ"דים, לסגור את החלון - לרבות חלון הפלדה - ולהנמיך קומה מגובה החלון בתוך המרחב המוגן.

"ההחלטה של צה"ל היא להעביר את כל המערך הלוחם וההכשרות לעוצר יציאות, אתם מבינים מדוע...", הוסיף הקצין. באשר לגיוס מילואים - ברגע זה 7000 אנשי מילואים נמצאים בצה"ל. גייסנו סוללה נוספת של כיפת ברזל, וככה אנחנו מצליחים לעבות את השטחים של ההגנה.

הרמטכ"ל קיבל החלטה להקפיא כל עיסוק בתרגיל הגדול, ולאור זה מבטלים את כל צווי המילואים עבור זה, שנועדו לשבוע הבא.

16:53 - אזעקת צבע אדום בקיבוץ כרם שלום שבעוטף עזה.

16:43 - מטח נוסף של רקטות לכיוון נתיבות והאזור.

16:41 - הזרוע הצבאית של החזית העממית בעזה מודיעה על חיסולו של אחד מאנשיה, עבד אל-עזיז אבו טועימה. לא נמסרו נסיבות החיסול או מיקומו.

16:33 - תושבי הישובים שבקרבת הגבול ממשיכים לספוג טילים המשוגרים מהרצועה.

16:29 - שוב: מטח רקטות לעבר העיר נתיבות וסביבותיה.

16:20 - מד"א, בסיכום ביניים: החל משעות הבוקר ועד לשעה זו, החובשים והפרמדיקים העניקו טיפול רפואי ל-19 נפגעים כתוצאה מירי הרקטות מעזה, בהם: 11 נפגעי גוף - מהם 2 במצב קל שנפגעו מרסיסים, 9 שנחבלו בדרכם למרחב מוגן - מהם ילד בן 7 שנפגע באורח בינוני בגפיים מדלת זכוכית שהתנפצה, ו-8 קל.

16:14 - מטח רקטות ופצמ"רים לישובי עוטף עזה.

16:11 - ‏דיווח ב'כאן': צה"ל גייס עד כה 7000 חיילי מילואים. כמו כן, כל חיילי המערך הלוחם ואלו שבהכשרות, קיבלו הודעה על 'עוצר יציאות'.

16:05 - לוחמי אש ומתנדבים מתחנה אזורית בנימין, פעלו לפני זמן קצר בשריפה שפרצה כתוצאה מנפילת רקטות באחד מיישובי מערב בנימין. הצוותים שהגיעו במהירות למקום, זיהו את נקודות השריפה ופעלו במהירות, על מנת למנוע התפשטות.

15:59 - אזעקות צבע אדום בישובים בעוטף עזה.

15:56 - למיון המרכז הרפואי ברזילי הובאו 4 נפגעות ממושב זהר, מצבן מוגדר קל.

15:48 - לפני זמן קצר, הפיל צה"ל כלי טיס בלתי מאויש שחצה משטח רצועת עזה לשטח מדינת ישראל. כלי הטיס היה במעקב יחידות הבקרה האוויריות מרגע החצייה ועד לרגע הנפילה.

15:40 - ‏תושבי עלומים קיבלו הנחייה להישאר במרחבים מוגנים; "בעקבות התראה ממוקדת - על כל התושבים בקיבוץ להיכנס לבתים באופן מיידי ולמרחבים מוגנים", לשון ההודעה.

15:28 - מדוברות שער הנגב נמסר כי באחד מיישובי שער הנגב אותר רחפן ואליו קשור מטען נפץ. הרחפן נוטרל על ידי חבלן. אין נזק לרכוש ואין נפגעים בגוף.

15:26 - רשות שדות התעופה הודיעה כי שדה התעופה רמון פעיל כרגיל ללא שינויים. כמו כן נמסר כי לא נשמעה אזעקה בשדה, למרות הטענה של חמאס כי ירה רקטה לשדה התעופה.

15:25 - בשל הפרות סדר בסמוך למסילה בלוד, הופסקה זמנית תנועת הרכבות בין תחנות ת"א ההגנה ולוד. תחנות כפר חב"ד, לוד גני אביב, וראשל"צ הראשונים נסגרו זמנית.

15:23 - בשעה 14:34 נפלו שתי רקטות סמוך ליישוב באחד מהיישובים במערב בבנימין. אזעקה הופעלה ביישוב ונשלחה הודעה לתושבים. במקום פרצה שריפה לא גדולה שמטופלת על ידי הרבש"ץ וכוחות כיבוי.

(צילום: דוברות בנימין)

15:16 - רקטה שנורתה מרצועת עזה התפוצצה בשטח פתוח באזור המערבי של המועצה האזורית חבל אילות, הסמוכה לאילת.

15:09 - חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ל-4 נפגעים במצב בינוני וקל. ילד בן 7 שנפצע באורח בינוני בגפיים בדרכו למרחב מוגן בגזרת מישור החוף ומפונה בניידת טיפול נמרץ לבי"ח שיבא תל השומר כשהוא בהכרה מלאה.

במועצה אזורית לכיש חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח אישה כבת 60 במצב קל עם רסיסי זכוכיות, אישה כבת 40 שנחבלה באורח קל בדרכה למרחב המוגן ואישה נפגעת חרדה.

15:05 - דיווח על כלי טיס בלתי מאוייש שחדר מרצועת עזה והתפוצץ סמוך לאחד היישובים בעוטף עזה לא ידוע על נפגעים.

14:52 - כוחות משטרה פועלים לאיתור זירות במושב זוהר בעקבות דיווח על מספר מוקדי נפילות טילים באזור, ייתכן גם פגיעה בבית. במשטרה מציינים כי כמו כן ישנו דיווח ראשוני על חשש לפצועים.

14:51 - נפילה גם במבוא חורון, ללא נפגעים.

14:48 - אל יחידות הטראומה בהדסה עין כרם פונה בן 28 אשר הותקף באזור שייח ג'ראח. מצבו קל, סובל מפגיעות ראש ופנים.

14:47 - מערכת 'כיפת ברזל' יירטה עשרה שיגורים בשמי בגוש דן. עד כה ידוע על נפילות במושב זוהר, ורסיסים בשטחים מיושבים בבאר שבע ובקריית מלאכי, אך לא ידוע על נפגעים.

הנפילה במושב זוהר (צילום: מלאכי שאער / מקור אמין)
הנפילה במועצה מקומית אזור (צילום: מלאכי שאער)

14:42 - לדברי אבו עוביידה, מדובר בטיל שמכונה "עיאש" שמגיע לטווח של 250 ק"מ. "הטיל שוגר למען מסגד אל-אקצא", אמר וציין כי הוא חלק מהתגובה על ההתנקשות במפקדים והמהנדסים של הארגון.

14:40 - דובר הזרוע הצבאית של חמאס, אבו עוביידה, מסר כי בהוראת מפקד הזרוע הצבאית של חמאס, מוחמד דף, שוגר טיל לעבר שדה התעופה רמון בדרום ישראל.

היירוטים בבני ברק (צילום: בעריש פילמר)

14:37 - במד"א מדווחים כי לא התקבלו קריאות על נפגעים, למעט מקרים בודדים של אנשים שנחבלו קלות בדרכם למרחב המוגן ומספר נפגעי חרדה.

14:33 - המטח נמשך: אזעקות בבאר שבע, באשדוד ובאשקלון.

14:30 - עשרות יירוטים בשמי המרכז; דיווח על נפילה בחוף הים בבת ים.

יירוטים בשמי בני ברק

14:28 - מטחי טילים על כל אזור גוש דן; אזעקות בתל אביב, בבני ברק, בפתח תקווה, וכל ערי המרכז.

14:26 - אזעקה בבאר שבע ובפזורה הבדואית.

14:23 - מטח נוסף על שדרות ועוטף עזה.

14:20 - ראש הממשלה בנימין נתניהו בסוללת כיפת ברזל: "זה ייקח עוד זמן אבל בתקיפות רבה, הן בהגנה והן בהתקפה אנחנו נשיג את המטרה שלנו - להשיב את השקט למדינת ישראל".

14:16 - אזעקה בשדרות ובעוטף עזה.

13:56 - אזעקה באשקלון, בזיקים, בכרמיה ובנתיב העשרה.

13:50 - עוד מדברי אובי עוביידה: "המתקפה על תל אביב, ירושלים, דימונה ובאר שבע, זו ההתחלה. אין קווים אדומים בתגובה שלנו. רק חרב ואש יש לנו. כל מחיר שאנחנו משלמים ונשלם כולל החיסולים הקשים אתמול של בכירים בארגון הוא פדיון לאלאקצא ואלקודס".

13:45 - אבו עוביידה, דובר הזרוע הצבאית של החמאס, נשא הצהרה בה ניסה להלהיט את הרוחות; "אנחנו מנהלים מערכה כהגנה על מסגד אל אקצא ועל תושבי שייח ג'ראח. כל הברכות לבני עמנו המתקוממים בירושלים, באל אקצא, בשטח ישראל ובגדה המערבית. אני קורא לכם לצאת ולהתקומם בכל מקום ואנחנו נתמוך ונהיה הגב שלכם".

13:41 - צה"ל תקף מתחם צבאי ובו שלושה משגרי נ"ט של ארגון הטרור החמאס בדרום רצועת עזה.

13:23 - צה"ל מציג את תמונותיהם של בכירי ארגוני הטרור חמאס והג'יהאד האסלאמי שסוכלו בפעולות משותפות לצה"ל ושב"כ בימים האחרונים:

13:19 - אזעקה בנתיבות ובעוטף עזה.

13:01 - צה"ל זיהה ותקף חוליית נ"ט נוספת במרחב רצועת עזה. מדובר בירי הנ"ט הרביעי שמסוכל על-ידי צה"ל החל משעות הבוקר, נכון לשעה זו.

12:50 - שר הביטחון גנץ מקיים בשעה זו התייעצות ביטחונית לקראת המשך הפעולות, בהשתתפות הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, מנכ"ל משרד הביטחון אלוף (במיל') אמיר אשל, ראש אמ"ן, ראש אמ"ץ, ראש אגא"ס ומתאם פעולות הממשלה בשטחים.

(צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון)
(צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון)

12:45 - תושב בת ים בשנות ה-20 לחייו וקטין בן 16 מחולון נעצרו בחשד למעורבות בלינץ' בתושב ערבי בן 33, סמוך לטיילת בבת ים.

12:40 - המשטרה עצרה שלושה תושבי חיפה, בשנות ה-20 לחייהם, בחשד להשלכת בקבוק תבערה לעבר בניין מגורים בעיר. לא נגרם נזק ואין נפגעים.

12:35 - אזעקות בכיסופים, נירים ועין השלושה.

12:05 - משרד הבריאות בעזה מעדכן: 83 הרוגים ו-487 פצועים, מתחילת המערכה.

11:58 - צה"ל תקף וסיכל חוליית נ"ט נוספת של ארגון הטרור חמאס בעיר עזה ומנעו ירי אל עבר ישראל.

11:42 - צה"ל תקף וסיכל חוליית נ"ט של ארגון הטרור חמאס בעיר עזה ומנע ירי אל עבר ישראל תוך סגירת מעגל מהירה של יכולות מודיעין ואש של אוגדת עזה.

11:32 - אזעקות בעוטף עזה ובאזור התעשייה הדרומי אשקלון.

11:24 - צבע אדום בנחל עוז.

11:22 - צה"ל תקף לפני זמן קצר חוליית משגרי נ"ט של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה. החוליה הותקפה בעת שכיוונה ירי לשטח ישראל.

11:20 - מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו לפני זמן קצר משרדים של המודיעין הצבאי של ארגון הטרור חמאס ברימאל שברצועת עזה.

11:19 - בשעות הבוקר, מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו שני סניפים של הבנק המרכזי בעזה, המשמשים את ארגון הטרור חמאס.

השמדת הבנק הלאומי בעזה (צילום: דובר צה"ל)

11:18 - אזעקות צבע אדום נשמעו בנתיבות וביישובי עוטף עזה.

ההרס לאחר תקיפת סניף הבנק האיסלאמי בח'אן יונס
ההרס לאחר תקיפת סניף הבנק האיסלאמי בח'אן יונס
ההרס לאחר תקיפת סניף הבנק האיסלאמי בח'אן יונס
ההרס לאחר תקיפת סניף הבנק האיסלאמי בח'אן יונס

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר