בלינץ' מזעזע

הרופא הערבי הגן בגופו על הפצוע היהודי

בתיעוד בלעדי שהגיע ל'כיכר השבת', נראים ד"ר מוחמד וחבריו מגינים בגופם על יהודי שנפצע בלינץ' בטמרה, ומחלצים אותו לבית החולים. מוחמד משחזר, בשיחה ל'כיכר השבת': כך הצלתי יהודי (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

ד"ר מוחמד עוואד, רופא אמבולנס העובד בין היתר ב'איחוד הצלה', הוזעק לטפל בפצוע, וכשהגיע לזירה גילה כי מדובר ביהודי שהותקף בידי המון ערבי פרוע בטמרה שבגליל, וחריף את נפשו כדי להצילו.

הלינץ', אחד מרבים שמתרחשים בימים אלו ברחובות הערים, אירע אמש (רביעי) בצעיר יהודי, תושב הישוב מצפה אביב במועצה האזורית משגב, שבאופן קבוע נכנס לטמרה לצרכיו השונים.

אלא שאותו ערב הסתיים, כאמור, אחרת מתמיד: פורעים ערבים רבים התקהלו סביבו והחלו להכותו באכזריות בכל חלקי גופו, בעודו מתחנן על חייו וצועק שיניחו לו לצאת מהמקום ולשוב לביתו.

אחד מן הנוכחים נקט לפתע יוזמה עצמאית, והתקשר לכוחות ההצלה כדי שימהרו ויגיעו למקום, כדי להציל את חייו של היהודי, שגופו שתת דם, ואל הזירה הגיע אמבולנס, ובו כחמישה חובשים ופראמדיקים, בראשות ד"ר מוחמד עוואד, העובד בבית החולים 'בני ציון' ומתנדב בארגון איחוד הצלה.

לאחר שהתאושש מעט מהאירוע החמור, שהסתיים בפינוי היהודי לבית החולים רמב"ם כשהוא פצוע בינוני-קשה, התפנה הרופא הערבי לתאר את שאירע, בשיחה עם 'כיכר השבת'.

ד"ר עוואד, באמבולנס (צילום: דוברות איחוד הצלה)

מוחמד, בן 32 מטמרה, משחזר: "קיבלתי קריאה על פצוע בהפגנות, ממש בלב ההפגנות, ועל כך שצריכים אותנו בפנים. לא ידענו בשלב זה את זהותו של הפצוע, וכשהתחלנו להיכנס, שמענו שהוא שייך למגזר היהודי".

"לא היה אכפת לנו, נכנסנו פנימה בכל הכוח ונתקלנו בפצוע שסובל מדקירה בצוואר ומחבלות בכל הגוף, ובמפגינים שממשיכים לפגוע בו. מיד צעקנו לכולם להפסיק, וניסינו להוציא אותו מתוך ההמון הזועם, תוך שגם אנחנו חוטפים חבלות".

"ניסו להרביץ לו גם אחרי שכבר נלקח לטיפול, אבל שמתי את הגוף שלי עליו וכך הצלתי את חייו. כל זה קרה בלב ההפגנות בכפר, איפה ששרפו כבר רכבים, במקום שגם למשטרה מסוכן להיכנס".

הרופא הערבי המסור חותם ומדגיש: "פינינו את היהודי לבית החולים רמב"ם, מזירה שהיתה קשה מאוד, לא פשוט בכלל, ועשינו את זה למרות שידענו שאנחנו נחטוף מכות".

בווידאו: הלינץ' - וההצלה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר