שימו לב

פיקוד העורף יוצא בשורת הנחיות עדכניות

פיקוד העורף מאריך פעם נוספת את המגבלות, כחלק ממבצע 'שומר החומות' והשלכותיו • אלו ההנחיות הביטחונית העדכניות, בין לשטחים פתוחים ובין לחללים סגורים (בארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
ירי כיפת ברזל (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

ישראל תחת אש: מבצע "שומר החומות" עתיד להתרחב בימים הקרובים, ובפיקוד העורף ממשיכים להתייחס לכל טווח הירי של חמאס, מעוטף עזה ועד הרצליה ורעננה, המרוחקות 80 קילומטרים מהרצועה, כמקום אחד.

בתום הערכת מצב שקיימו בפיקוד העורף, ההגבלות הנוכחיות תמשכנה עד מוצאי השבת בשעה 20:30 מעוטף עזה ועד השרון.

הלימודים בוטלו בכל האזורים, כך שכמעט שני מיליון ילדים ימשיכו לשבת בבתיהם גם מחר. ההתקהלויות והשירותים ימשיכו להיות מוגבלים: בשטח פתוח – עד עשרה אנשים. במבנה – עד מאה אנשים.

מקומות עבודה ממשיכים לפעול כרגיל, רק במקומות בהם יש מרחב מוגן בקרבת מקום. מהרצליה וצפונה חלות רק הגבלות הממשלה לתקופת הקורונה.

ההגבלות (פיקוד העורף)

בפיקוד העורף מחדדים את ההנחיות לימי המבצע:

שוהים במבנה: יש להיכנס לממ"ד (מרחב מוגן דירתי), ממ"ק (מרחב מוגן קומתי), ממ"מ (מרחב מוגן מוסדי), מקלט, חדר מדרגות פנימי, או חדר פנימי מוגן. יש לסגור את הדלת ואת החלונות. בממ"ד, ממ"ק וממ"מ יש לסגור ולנעול את הדלת על ידי סיבוב הידית בזווית של 90 מעלות ולוודא את סגירת חלון הפלדה וחלון האלומיניום.

שוהים בחוץ: בשטח בנוי - יש להיכנס למבנה קרוב. בשטח פתוח - יש לשכב על הקרקע ולהגן על הראש באמצעות הידיים.

נוסעים ברכב: יש לעצור בצד הדרך, לצאת מהרכב ולהיכנס למבנה קרוב. אם לא ניתן להגיע למבנה בפרק הזמן העומד לרשותנו - יש לצאת ולהתרחק מהרכב, לשכב על הקרקע ולהגן על הראש באמצעות הידיים. רק אם לא ניתן לצאת מהרכב, יש לעצור בצד הדרך, לרדת מתחת לקו החלונות ולהמתין 10 דקות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר