"שומר החומות"

שיגורים לקריית מלאכי, באר שבע ונתיבות; צה"ל תוקף

כתבה מתעדכנת: צה"ל המשיך בתקיפות האוויריות והארטילריות על עזה במהלך הלילה, כשהוא משמיד את רשת המנהרות של החמאס ומביא למותם של בכירי ארגון הטרור העזתי (צבא וביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ג' בסיון תשפ"א | 14.05.21
עזה מופגזת, היום (עבד רחים חטיב / FLASH90)

הלילה (שישי), תקפה ישראל את תשתיות החמאס בעוצמה רבה, כשעל פי הדיווחים עשתה ישראל תרגיל והטעתה את החמאס שחשב שישראל מתכוונת להיכנס עם חייליה לרצועה. על פי הדיווחים, אנשי החמאס שראו את כוחות צה"ל מתקרבים לגדר ושמעו את הודעת דו"צ על תקיפה קרקעית, מיהרו להיכנס למנהרות כדי לפעול באמצעותן נגד החיילים ואז מיהרה ישראל והשמידה את המנהרות על כל יושביהם.

17:18: ראש הממשלה בנימין נתניהו: "ביממה האחרונה תקפנו מטרות בתת קרקע, חמאס חשב שהוא יוכל להסתתר שם. אנחנו מגיעים אליהם בכל מקום, ואנחנו נמשיך לעשות זאת".

17:12: ירי ללא הפסקה: מטח נוסף לעבר באר שבע.

17:03: אזעקות בעיר באר שבע והפזורה.

17:00: מטח כבד לעבר העיר אשקלון.

16:50: מטח כבד לעבר אשדוד ואשקלון.

16:12: תושבי שדות נגב נדרשים להיכנס למרחבים מוגנים.

16:03: אזעקת 'צבע אדום' בעיר נתיבות.

16:00: אזעקות 'צבע אדום' בעיר באר שבע.

15:58: צה"ל תקף אתר אחסנת ציוד סייבר של ארגון הטרור חמאס.

15:35: צה"ל זיהה ותקף חוליית נ"ט נוספת ומנע ירי אל עבר ישראל.

15:00: אזעקות בקריית מלאכי וביישובים הסמוכים.

12:31: לפני זמן קצר, כלי טיס של צה״ל תקף חוליית פעילים של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה, בזמן שהייתה בהכנות לשיגור רקטות למרכז הארץ.

(דובר צה"ל)

10:49: צה"ל תקף עמדות תצפית של חמאס ברצועת עזה. לפני זמן קצר, כלי טיס של צה"ל תקפו מספר עמדות תצפית של ארגון הטרור חמאס בצפון ומרכז רצועת עזה. דובר צה"ל מסר כי צה״ל ממשיך לתקוף מטרות טרור ברחבי רצועת עזה וימשיך לפעול בעוצמה ככל שיידרש.

(צילום: דדי פולד)

10:32: צה"ל ממשיך לתקוף עמדות שיגור ברצועת עזה. מוקדם יותר היום, מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו מספר עמדות שיגור תת קרקעיות של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה וכן עמדת משגר של כלי טיס שכוונו למרכז הארץ.

10:25: לפני זמן קצר, לוחמי ההגנה האווירית יירטו כלי טיס בלתי מאויש שחצה משטח הרצועה לשטח מדינת ישראל. חיל האוויר היה במעקב אחר הכלי עד הפלתו.

9:25: נקבע מותה של אישה בשנות ה-50 לחייה שרצה השבוע ביום שלישי לממ"ד, נפלה ונפגעה אנושות בראשה. האישה, תושבת מושב נטעים שבאזור המרכז, פונתה למרכז הרפואי שיבא בתל השומר לאחר שנפצעה, והיום נקבע למרבה הצער מותה.

9:10: על פי הדיווחים של הרשויות בעזה,115 בני אדם נהרגו ברצועת עזה מתחילת גל ההסלמה הנוכחי. ברצועת עזה טוענים כי בין ההרוגים 27 ילדים ו-11 נשים.

8:35: דובר צה"ל מסר כי נכון לשעה 7:00 בבוקר, החל מהשעה 19:00 אמש, זוהו כ-190 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. כ-30 שיגורים נפלו בשטח הרצועה. לוחמי ההגנה האווירית יירטו עשרות רקטות על פי מדיניות היירוט.

7:35: הירי חודש, מטחים כבדים, אזעקות באשדוד ובאשקלון.

7:25: דובר צה״ל מוסר, כי במהלך הלילה למעלה מ-160 מטוסי קרב של חיל האוויר מ-12 טייסות שונות תקפו כ-150 מטרות בתשתיות תת-קרקעיות בצפון רצועת עזה.
במקביל לתקיפות חיל האוויר, כוחות חי״ר, ארטילריה ושריון שנפרסו לאורך הגבול, ביצעו ירי של מאות פגזי ארטילריה ועשרות פגזי טנקים לעבר מטרות ברצועה.
במהלך התקיפה שמטרתה הייתה פגיעה קשה במנהרות התת-קרקעיות של חמאס, המהוות נכס אסטרטגי של הארגון, הושמדו קילומטרים רבים של תשתיות מנהור. צה״ל ימשיך ויתקוף מטרות טרור בשטח רצועת עזה ככל שיידרש.
7:15: בהתאם להנחיות פיקוד העורף המתעדכנות, הוסרה ההנחיה לשהייה במרחבים המוגנים לתושבי יישובי עוטף עזה במרחק של עד ארבעה קילומטרים מגבול הרצועה.
עם זאת, יש להישאר בקרבת המרחב המוגן ובקבלת התרעה, להיכנס ולשהות בו 10 דקות. יש להתעדכן כל העת בהתפתחויות ובהודעות המופצות על ידי הרשויות המקומיות ופיקוד העורף.
7:00: דובר צה"ל מסר כי לפני זמן קצר, לוחמי ההגנה האווירית יירטו מל"ט שחצה משטח הרצועה לשטח מדינת ישראל. חיל האוויר היה במעקב אחר הכלי עד הפלתו.

צה"ל פתח הלילה (שישי), במתקפה משמעותית על רצועת עזה באמצעות כוחות אוויריים בשילוב טנקים וארטילריה שתקפו יעדים בצפון ובדרום הרצועה - במה שתושבים בעזה תיארו כהפצצות שלא נראו מאז צוק איתן בציטוטים מתוך טוויטר של תושבים בעזה נכתב "רק אלוקים יעזור לנו "הכיבוש" השתגע".

בתחילה חשבו בישראל ובעולם כי כוחות רגליים של צה"ל נכנסו לרצועה בשל לשון הודעת דובר צה"ל אמש כי "כוחות אוויריים וקרקעיים של צה״ל תוקפים כעת ברצועת עזה", אך בהמשך הובהר כי מדובר בכוחות ארטילריים שפועלים מרחוק וכי אין שום סיבה לסיכון חיילים בהכנסתם לעזה.

דובר צה"ל, תא"ל הדי זילברמן מסר הבוקר בתדרוך לתקשורת כי פעילות הלילה של צה"ל שהתחילה ב-23:30 בערך, הייתה תקיפה משולבת מהיבשה והאוויר. "ממריאים ב-23:30 מבסיס חה"א בערך 160 מטוסים שנמצאים בשמיים בו זמנית. המטוסים מתרכזים במספר מקומות סביב עזה, מטילים כ-450 חימושים לעבר 159 מטרות לצפון רצועת עזה בפרק זמן של 35-40 דק'", הסביר זילברמן.

"מניעים כוחות של אוגדה 162 בעיקר מחטיבת גולני 7 ו-215, הכוחות האלה למעשה מגיעים לקו סמוך לציר הוברס ומבצעים ירי של מאות פגזי ארטילריה מעל 500, גם של נפיץ וגם של פגזי עשן בנוסף לזה על מטרות שהם מזהים ירי של עשרות פגזי טנקים - היעד של האש המסיבית הוא פגיעה קשה בתת קרקע של חמאס", אמר זילברמן.

הוא ציין כי המנהרות הן נכס אסטרטגי של חמאס, ובתקיפה הזו יש פגיעה בק"מ רבים ברצועת עזה. כמו כן צה"ל תקף מטרות אמל"ח ובורות שיגור ועוד כמה מרגמות. "הצלחנו ככל הנראה לסכל בכיר במערך הנ"ט של הגא"פ, נעדכן בהמשך. אנו נכנסים ליממה החמישית של המבצע שהרעיון להמשיך ולהעצים את הלחץ על חמאס", אמר זילברמן.

במקביל, מטחים כבדים של רקטות נורו בשעות הלילה והערב - בעיקר על אזור אשקלון ואשדוד. בעיר אשדוד נשמעו הלילה אזעקות רבות וקולות נפץ רמים והתושבים נאלצו לישון במקלטים ובחדרי הביטחון.

במהלך הלילה הייתה פגיעה ישירה בבניין מגורים באשקלון, ממד"א נמסר כי מדובר בפגיעה בקומות התחתונות של בניין בן 7 קומות. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבי"ח ברזילי גבר בשנות החמישים במצב קשה בהכרה מלאה, עם פגיעה מרסיס בבטן, ובנוסף גבר כבן 90 במצב קל עם חבלה בראש, לאחר שנחבל בדרכו למרחב המוגן. בזירת נפילה נוספת סמוך לבניין מגורים, בסריקות לא אותרו נפגעים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר