הדימום נעצר

החייל שנפצע קשה מאד בלינץ' נותח בראשו

החייל שנפצע באורח קשה בראשו מלינץ' של ערבים ביפו, נותח הלילה בבית החולים איכילוב. במקביל נמשכו הלילה ההתפרעויות של ערבי ישראל בערים השונות (חדשות בארץ)

המג"בניקים בלוד (צילום: דוברות המשטרה)

במהלך הלילה (שישי), נותח החייל שעבר לינץ' ביפו ואושפז במצב קשה בבית החולים איכילוב. מבית החולים נמסר כי צוות של שלושה נוירוכירורגים בכירים הוזעק לנהל את הניתוח המורכב כתוצאה מפגיעת ראש קשה ודימום נרחב אותו הם הצליחו לעצור. החייל מאושפז ביחידה לטיפול נמרץ נוירוכירורגי.

במהלך הלילה הובל לחדר מיון חייל נוסף בן 19 שהיה בלבוש אזרחי. הוא יצא לדבריו ממסעדת אבולפיה שם נחסם על ידי רכב, הופל לרצפה על ידי פורעים שהתנפלו עליו והכו אותו. מצבו קל.

הלילה נמשכו הפרעות של ערביי ישראל. לוחמי משמר הגבול של משטרת ישראל עצרו 43 חשודים בהפרות הסדר בלוד.

בשעות הלילה המאוחרות החלו להתפתח אירועי הפרות סדר אלימים במספר מוקדים בלוד. הפרות הסדר כללו יידוי אבנים, השלכת בקבוקי תבערה על כוחות הביטחון, מספר אירועי ירי, הצתות של בתי כנסת ומקומות ציבוריים, קטטות שהמשיכו להסב נזק רב לרכוש ולתשתיות שבעיר.

לוחמי מג"ב נכחו במוקדי החיכוך וההתקהלויות, פיזרו את החשודים באמצעים לפיזור הפגנות וביצעו מעצרים של 43 מתפרעים במהלך הלילה. התושבים היהודים בעיר עדיין טוענים כי המשטרה לא פועלת מספיק כדי למנוע את אירועי הירי וההצתות של הערבים בעיר.

המשטרה עצרה 11 מפגינים בצומת פאחם ומוסמוס בחשד שהפרו את הסדר, יידו אבנים הבעירו צמיגים ופגעו ברמזורים ותמרורים

במהלך הפגנה שהתקיימה בצמתי פאחם ומוסמוס החלו המפגינים להפר את הסדר תוך שהם מיידים אבנים, זורקים בקבוקי תבערה, מבעירים צמיגים ופוגעים הרכוש ציבורי. שוטרים ולוחמי יס"מ שהגיעו למקום פיזרו את המתפרעים תוך כדי שימוש באמצעים ועצרו כאמור 11 מהם.

במקביל, עצרה המשטרה אמש עשרות יהודים שהתארגנו עם כלי נשק קרים במספר ערים, מחשש שיתקפו אזרחים ערבים.

עו"ד נתי רום שהגיע אמש מטעם ארגון חוננו לתחנת המשטרה בלוד, לסייע לעצורים נעצר בעצמו באופן מוזר על ידי השוטרים במקום. בכניסתו לתחנת המשטרה, התנפל על עו"ד רום קצין בכיר והורה על מעצרו, הקצין סרב להקשיב לדברי עו"ד רום שהסביר כי הגיע לסייע לעצורים במקום. בנוסף הקצין ושוטרים נוספים סרבו להזדהות בפני רום.

לאחר התערבות חבר הכנסת שמחה רוטמן וחברת הכנסת אורית סטרוק מסיעת הציונות הדתית, הובנה הטעות ועו"ד רום שוחרר.

(חוננו)

עו"ד רום תיאר את שעבר והוסיף, "אני מקווה שהמשטרה תצליח להחזיר את הביטחון כאן לאזור, ותמגר את הטרור, ולעצור את מי שצריך לעצור. אני מודה לחברי הכנסת על הסיוע".

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו תקף את הפרת הזכויות והפגיעה בעו"ד רום: "ההפקרות של המשטרה עולה מדרגה. מצדו האחד של המתרס מפירים הערבים עוצר תוך ירי והצתות לרבות בית כנסת באין מפריע ומן העבר השני עשרות שוטרים עוצרים בכח עורך דין שכל חטאו שהגיע לתת יעוץ לעצורים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר