בצל הפרעות

המפכ"ל לרה"מ: "בן גביר אחראי להסלמה"

רנ"צ שבתאי מצא אשם לכישלונות ארגונו בימים האחרונים: הח"כ הטרי מהציונות הדתית • בן גביר בתגובה: "הכל כי קראתי לפיטוריו" • מהמשטרה נמסר: "דברי המפכ"ל הוצאו מהקשרם" (פוליטי מדיני)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב קובי שבתאי, מכהן בתפקיד המורכב חצי שנה בלבד, וכבר נדרש מספר פעמים להיות מפוטר מתפקידו.

רק בחודש האחרון התרחשו שני אירועים דרמטיים בתולדות המדינה: אסון מירון, האסון האזרחי הגדול בתולדות המדינה, ופרעות ערביי ישראל בערים שונות ברחבי הארץ.

בשני המקרים, ובמקרים נוספים, מורגשת אוזלת ידה של המשטרה, שנראית כמו גוף שלא מצליח לעמוד ברצף האירועים המתקיימים בישראל.

בהסלמה השבוע, יהודי לוד חשו לא בטוחים בביתם בעיר במרכז במדינת ישראל; בתי כנסת ונכסי יהודי עכו הוצתו; ויהודים הוכו ע"י המון ערבי פרוע. מנגד גם יהודים קיצוניים היכו באלימות עזה ערבי בבת ים וביצעו כמה מעשי אלימות קשים.

אתמול, אולי כדי להסיט את אש הביקורת, מצא המפכ"ל אשם אחר: חבר הכנסת איתמר בן גביר מהציונות הדתית. בשיחה שקיים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר לביטחון הפנים אמיר אוחנה אתמול בלוד אמר שבתאי:

"מי שאחראי לאינתיפאדה הזו הוא איתמר בן גביר. זה התחיל עם ההפגנה של להב"ה בשער שכם, המשיך בפרובוקציה בשייח ג'ראח, ועכשיו הוא מסתובב עם פעילי להב"ה בערים. אתמול הצלחנו להרגיע את עכו והוא הגיע עם פעילים באוטובוס וגרם לתסיסה. אין למשטרה כלים להתמודד איתו". ע"פ עדות נוכחים במקום, נתניהו ואוחנה לא הגיבו על הדברים. כך דווח ב'חדשות 12'.

בתגובה תקף בן גביר, יו"ר עוצמה יהודית, את שבתאי: "שקוף שבמשטרה רוצים לסתום לי את הפה לאחר שקראתי הבוקר לפטר את המפכ"ל. קובי שבתאי מתנהג כאילו אנחנו ברפובליקת בננות. זה לא יסתום לי את הפה, המפכ"ל צריך ללכת הביתה. מי שלא יכול לטפל בזריקות אבנים ובקבוקי תבערה - שיניח את המפתחות ויילך הביתה".

ממשטרת ישראל נמסר: "דברי המפכ"ל שפורסמו אמש המייחסות למפכ"ל אמירות שקושרות בין ח"כ בן גביר לאינתיפאדה, הוצאו מהקשרם. המפכ"ל ציין שעל נבחרי הציבור לנהוג באחריות ולקרוא להרגעת הרוחות. כל ניסיון להפוך את המפכ"ל לצד במגרש הפוליטי משולל כל יסוד, ובכלל זה ניסיון ליחס אשמה לנבחרי ציבור בפתיחת המהומות. המפכ"ל קורא לכולם לפעול להשבת הסדר והרגעת הרוחות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר