פוליטיקה בזמן מנדט

לפיד מאשים: לנתניהו יש חלק בהסלמה

יו"ר יש עתיד הבהיר שלא ישיב את המנדט, ורומז כי לרה"מ נוח עם המבצע הצבאי: "האש פורצת בדיוק כשזה נוח לו" • על הרכבת הממשלה, שנפגעה אנושות: "נהפוך כל אבן" (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
לפיד (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

מבצע "שומר החומות" נכנס לשבוע השני, ולפחות מבחינה פוליטית פנימית כבר הצליח להשפיע משמעותית על המציאות: הודעת יו"ר ימינה נפתלי בנט על הפסקת המגעים להקמת ממשלת השינוי, וחזרה למו"מ מול הליכוד.

הנפגע העיקרי, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, שכבר היה במרחק נגיעה ממשרד החוץ ומכס ראש הממשלה החליפי, האשים היום (ראשון) ברמז את רה"מ בנימין נתניהו בהסלמה מכוונת, כדי למנוע את החלפתו: "אילו הייתה לנו ממשלה השיקולים הביטחוניים לא היו מתערבים בשיקולים הפוליטיים. אף אחד לא היה נותן למופרע ברישיון כמו איתמר בן גביר להצית את ירושלים ואחריה את המדינה כולה. אף אחד לא היה שואל את עצמו למה תמיד האש פורצת בדיוק כשזה הכי נוח לראש הממשלה".

לפיד, המחזיק במנדט להרכבת ממשלה בשבועיים וחצי הקרובים, שב והדגיש כי לא יחזיר את המנדט לנשיא, על אף שהודעת בנט כמעט וריסקה את הסיכויים להשבעת ממשלה ללא נתניהו: "אנחנו לא נוותר על הניסיון לבנות ממשלה. נהפוך כל אבן. נבדוק אם הבלתי אפשרי הוא אפשרי. הצד השני עובד קשה בלהכשיל אותנו. זה הדבר היחיד שהוא עדיין טוב בו – להכשיל, להזיק. אנחנו לא נירתע. נמשיך לעבוד קשה מול כולם עד הרגע האחרון. אם צריך, נלך לבחירות וננצח - עד שתהיה פה ממשלה".

הדברים נכתבו כחלק מסדרת ציוצים של לפיד, המאשימות את נתניהו בכך שלמעשה אין ממשלה בישראל. אחת הדרכים להוכיח זאת, לטענתו, הייתה התייחסות לאסון מירון תשפ"א, שלאחר שבועיים ויומיים - וטרם הוקמה ועדת חקירה ממלכתית, על אף הצורך הברור בה: "אילו הייתה לנו ממשלה לא רק שוועדת החקירה לאסון הר מירון הייתה כבר קמה, לא היה בכלל אסון בהר מירון. ההילולה היתה מתקיימת, אבל רק אחרי שכל תקנות הבטיחות מולאו בקפדנות, דרכי הגישה הוסדרו, המשטרה ומכבי האש קיבלו גיבוי מלא לעשות את כל מה שצריך לעשות".

לפיד האשים את נתניהו גם במערך הסברה כושל שמקנה נקודות זכות לחמאס, אי ניצול הקורונה - ואחריות לפרעות בלוד, רמלה, עכו ובת ים: "אילו הייתה לנו ממשלה, היא הייתה ממנה לפני שנתיים מפכ"ל חזק, נותנת לו תקציב ושולחת אותו להקים כוחות משימה שיטפלו במוקדי הצרות הידועות: האלימות בחברה הערבית, ארגוני הפשיעה הלאומנית (מלה פמיליה ולהב"ה ועד מתפרעי עכו ולוד), השחיתות השלטונית"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר