אנטישמיות בבריטניה

'מכות בראש': שליח חב"ד הותקף ליד בית הכנסת

שליח חב"ד ורב בית כנסת ספג מכות, קללות ונזק מצמד פורעים אנטישמיים בערב החג, סמוך לבית הכנסת שבראשותו. המשטרה: האירוע לא קשור למתיחות בין ישראל לעזה (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
מימין: המשטרה בזירה; משמאל: הרב גודווין (צילום: משטרת אסקס; איחוד בתי הכנסת)

אנטישמיות בבריטניה: רב חרדי הותקף באלימות שלשום (ראשון), בערב חג השבועות, על יד בית הכנסת שבראשותו - בידי שני פורעים.

לפי דיווח בסוכנות הידיעות הבריטית BBC, משטרת מחוז אסקס שבמזרח אנגליה קיבלה קריאה ביום ראשון בסביבות השעה 13.15 (שעון בריטניה), לפיה אדם בשנות השלושים לחייו הותקף בשכונת צ'יגוול על רקע דתי.

האיש שהותקף - הרב ירמיהו פסח גודווין, הוא שליח חב"ד המקומי ורב 'בית הכנסת המאוחד של צ'יגוול והיינולט', שקיבל סמיכה לרבנות מהרב הראשי לישראל לשעבר, הרב ישראל מאיר לאו.

הרב נזקק בערב החג לטיפול רפואי עקב חבלת ראש, "לאחר שספג מספר מכות בראש". במקביל, מכשיר הפלאפון שלו נגנב על ידי התוקפים - כך דיווחה המשטרה.

באתר הלונדוני LBC מופיע פירוט של התקיפה: שני צעירים בעלי חזות מזרחית-אסיאתית ניגשו אל רכבו של הקורבן בזמן שנהג בו, צעקו לעברו דברי שנאה ואלימות, התבטאו באנטישמיות ופגעו במכוניתו.

אנטישמיות בבריטניה, ארכיון (צילום: משטרת לונדון)

"כאשר מר גודווין ירד ממכוניתו כדי לעצור אותם, ככל הנראה הותקף על ידי חפץ לא ידוע ופנה לבית החולים כתוצאה מכך", דווח. הרב הגיע אל בית החולים עם חתכים בראשו וסביב עיניו.

ההערכה היא ששני התוקפים נמלטו מהמקום רגלית. אך הלילה (שני) דווח ב-BBC כי המשטרה עצרה לחקירה שני חשודים במעשה, האחד בן 18 ורעהו בן 25.

בשלב זה כאמור מאמינים ברשויות כי המניע הינו דתי ולכן האירוע מטופל כאנטישמיות. עם זאת במשטרה טרחו להדגיש כי אין קשר בין התקיפה לבין המצב הבטחוני ולמתיחות בין ישראל לעזה.

"בשלב זה איננו מאמינים שאירוע זה קשור לאירועים המתרחשים מעבר לים, או לאירועים שהתרחשו במקומות אחרים במדינה", מסר הקצין סטיוארט הופר.

חברו של הרב גודווין, הרב משה פרידמן שמכהן גם הוא כרב בית כנסת מקומי, קרא לציבור להתפלל לרפואת ידידו, הרב ירמיהו פסח בן קריינא דבורה.

כזכור וכפי שדיווחנו ב'כיכר השבת', בימים האחרונים סופגים יהודי העולם אנטישמיות ושנאה - כביכול על רקע התקיפות הישראליות בעזה. כך בלונדון, בירת הממלכה המאוחדת, צעדו המונים כתמיכה פומבית בעזה, ונשמעו שם גם קריאות בגנות יהודים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר