צפו

נציג 'משפחות מירון': התנהלות המדינה - אסון

ישי צרפתי, שאביו נהרג באסון במירון, דיבר בכנסת בכאב רב, כשהוא נחנק מדמעות, בעודו מתאר את תהליך הזיהוי של גופת אביו ז"ל והיחס של הרשויות למשפחות הנפגעים (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת, ערוץ הכנסת)

ישי צרפתי, בנו של משה צרפתי ז"ל שנהרג באסון מירון, נציג משפחות הנספים באסון, דיבר בדיון ועדת הכספים על האסון ואמר כי הגיע כדי לייצג את המשפחות שחלקן עדיין לא הצליחו לאסוף את עצמן מהאסון. "האסון הזה היה מורכב משלושה אסונות, האחד התחיל מהרגע שהם עלו להר ועד ש-45 מצאו את מותם והוא כולל כשלים שונים. כולם יודעים שהם קדושים ואלוקים בחר אותם אבל אני יכול לומר לכם זהו אסון לאומי ואסון פרטי ומוות הכי מיותר שיש, זה אסון שאסור לנו כמדינה בשום אופן שדבר כזה יקרה לאף משפחה", אמר צרפתי.

"האסון השני, זה כל מה שקרה מהמוות ועד לקבורה. הגופות ב-12 וחצי הגיעו לאבו כביר, אלוקים יודע למה, שעתיים בש-גימל, אלוקים יודעים למה, שעות היינו בשמש אלוקים יודע למה. 3 מערכות היו שם שלא מדברות אחת עם השנייה – עוס"ים, משטרה ואבו כביר. ראיתי את אבא שלי 2 דקות לפני כניסת השבת כאילו זה אוטו יד שנייה", אמר כשדמעות חונקות את גרונו.

"או שתעשו טיפול שורש למכון או שתפרקו אותו. אף משפחה לא יכולים להתמודד עם המכון הזה. האנשים אנשים טובים אבל המערכות לא מתפקדות. באסון לאומי כשמערכת לא מתפקדת זה נוראי", האשים צרפתי.

"האסון השלישי הוא מה שקורה עכשיו, כל הטיפול במשפחות. איבדתי את אבא שלי לפני כשבועיים, אף גוף מדינה לא פנה אלינו עדיין או יצר קשר וסיפר לנו מה קרה שם ועל התחקירים. 43 משפחות אוספים את עצמנו יום יום ומעניקים אחת לשנייה טיפולים פסיכולוגים. אמא שלי איבדה עוד מקור הכנסה, על כלום. המשפחות צריכות לא רק עזרה כלכלית אלא גם עזרה נפשית גדולה מאד. לאבד בן משפחה זה נוראי", אמר הבן השכול.

"לצערי גם על הוועדה הזו שמעתי בדרך אגב, נתנו לנו להתייבש פה שעה וחצי בחוץ. המשפחות חייבות להיות כאן חלק מקבלת ההחלטות. אנחנו רוצים לדעת מה הלו"ז".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר