אלפי ניתוקים

סלקום תמכה בשביתת הערבים וספגה נזקים

בעקבות החלטת חברת סלקום לקיים מחאה "כנגד הקיצוניים משני הצדדים", הודיעו אלפים על ניתוק המנוי שלהם בחברת סלקום ומניית החברה התרסקה קשות בבורסה (חדשות בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

בחברת סלקום הודיעו היום (שלישי), כי ישבתו לאות מחאה על הגזענות, זאת במקביל לשביתה של ערביי ישראל, שהוכרזה שלשום על ידי ועדת המעקב בראשות חבר הכנסת לשעבר מוחמד ברכה. הההכרזה עוררה סערה רבה ברשת, בשל התייצבות החברה לימין הפורעים הערבים בזמן מלחמה בעת שרקטות נורות על ערי ישראל.

הודעת החברה

במחאה, הודיעו מועצה אזורית שומרון וחל"פ (חברה לפיתוח) שומרון על ביטול מעל 1000 מנויים בסלקום. ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן ומנכ"ל החברה הכלכלית לפיתוח השומרון רובי טלמן, הודיעו היום למנכ"ל חברת סלקום, כי הן עוצרות את העבודה עם החברה ולמעשה מבטלים התקשרות של מעל 1000 מנויים בחודש של המועצה ושל החברה לפיתוח השומרון.

"אנחנו לא מעוניינים להיות מנויים בחברת סלולאר ישראלית ששכחה לאיזה צד של המתרס היא שייכת", אמר יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון "בשעת מלחמה, החברה מתבלבלת ומחליטה לגנות "קיצוניים בשני הצדדים" על איזה קיצוניים היא מדברת? על משפחות בלוד, על ילדים שלא יכולים לישון בלילה כי פורעים ערבים שורפים בתים יהודיים ובתי כנסת? על ילדים בדרום, שלא ישנים כבר מעל שבוע כי מישהו מנסה לגדוע את חייהם יום יום? אין שני צדדים למתרס. יש כאן מדינה במלחמה ומי שלא מזדהה עם המדינה הוא לא חלק ממנה".

גם ראש מועצת בנימין ישראל גנץ פנה למנכ"ל חברת סלקום והודיע לו כי הורה לסיים את התקשרות המועצה עם החברה בשל "הזדהותה עם שביתת אוייבי ישראל". גנץ קרא גם לתושבים לעשות כך. גם חל"פ בנימין נקט בצעד דומה.

ישראל גנץ כתב למנכ"ל סלקום: "נדהמתי לגלות כי סלקום הצטרפה באופן סמלי לשביתה בה פתחו גורמים עויינים מהחברה הערבית בישראל. להזכירך, השביתה עליה הכריזה ועדת המעקב של הציבור הערבי הינה מחאה על המבצע שמובילה מדינת ישראל ברצועת עזה. היא באה על רקע "המתקפה על הפלסטינים בירושלים, בשייח ג'ראח ובמסגד אל-אקצא", וכן במחאה על "המתקפה על הציבור הערבי בכלל ובערים מעורבות בפרט".

גנץ ציין: "התבלבלתם בחברת סלקום בין אוהב לאוייב, שכחתם מיהו הצד הטוב ומיהו הצד הרע. עם צמד המילים "דו-קיום" אתם מטשטשים את העובדה כי מחבלים ופורעים ערבים קמים בימים אלה על העם היהודי. מדובר באבדן עשתונות ערכי שאני רואה חובה להתנער מהשתייכות אליו." גם מנכ"ל החברה לפיתוח בנימין אלדד בן זמרה נקט בצעד דומה והודיע לסלקום על סיום ההתקשרות.

במקביל, נפתחו יוזמות פרטיות רבות ברשת של גורמי ימין שפועלים להתנתקות רחבה מחברת סלקום. בעקבות כל האירועים צנחה מניית החברה באופן דרסטי ונצבעה בצבע אדום כהה.

מועד עובדי קבוצת סלקום נמסר בתגובה: "אנשים יקרים, הבהרה חשובה! חברת סלקום היא חברה שמעסיקה אלפי עובדות ועובדים, ערבים ויהודים שחיים י ח ד. אנחנו מתנצלים מראש אם העיתוי בו החלטנו לעמוד נגד הגזענות נפל בדיוק ביום בו מתקיימת שביתה במגזר הערבי ואין קשר בין שני האירועים...

זה עצוב שהרצון שלנו לפזר אהבה נפל כחומר ביד היוצר בידי קבוצה קיצונית שעשתה בדיוק הפוך".

מחברת סלקום נמסר בתגובה: "סלקום היא חברה ישראלית שמשרתת את כלל תושבי המדינה בעתות רגיעה ועל אחת כמה וכמה בעתות חירום, כמו הימים הקשים שבהם אנו נמצאים.

בסלקום יש עובדים מכל הדתות והאמונות, אשר עובדים יחד, כתף אל כתף, גם בימים האלה. חלקם חוששים ומסכנים את עצמם ברגעים אלה ממש בכדי לתת שירות באזורים מסוימים,

אנו מחזקים את ידי חיילי ומפקדי צה"ל ומערכת הביטחון, תומכים ומחזקים את כלל תושבי המדינה ובעיקר את תושבי הדרום, שנמצאים תחת מתקפת טילים אכזרית ומתועבת.

ההתכנסות היום היתה בקריאה לדו קיום וחיים משותפים ובאה מהמקום של עובדים שחיים ועובדים יחד. מובן מאליו כי אין ולא היה כל קשר או הזדהות עם השביתה של ועדת המעקב במגזר הערבי. בדיעבד, העיתוי היה שגוי והוא זה שאיפשר למי שמחפש להלהיט רוחות, ליצור קשר שלא קיים בין שני הדברים.

נמשיך לפעול, לשרת ולחזק את צה"ל ואת כלל תושבי המדינה בימים קשים אלה ולפעול לדו קיום ולעבודה משותפת של יהודים וערבים בסלקום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר