מבצע 'שומר החומות'

מצרים מציעה הפסקת אש; מטחי רקטות לאשדוד ואשקלון

"אנחנו מתכוננים ללילה עוצמתי", עדכן דובר צה"ל, בצל הדיווחים על הצעה מצרית חדשה להפסקת אש, הצעה שנדחתה על-ידי ישראל; בנתיים, השיגורים נמשכים וצה"ל ממשיך לתקוף בעזה (חדשות)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ז' בסיון תשפ"א | 18.05.21
שיגור רקטות מעזה (צילום: Nati Shohat/Flash90)

היום התשיעי של מבצע 'שומר החומות' החל בשקט יחסי של מספר שעות בשיגורי הרקטות אך מאז שעות הצהריים, נרשמו מטחים כבדים לכל אזור הדרום, שגבו את חייהם של שני הרוגים.

"כיכר השבת" עם כל העדכונים השוטפים:

01:05 - תיעוד מהשיגורים לעבר אשדוד והשפלה.

(צילום: דדי פולד)

00:55 - הדי הפיצוצים מהיירוטים בשפלה נשמעו גם בגוש דן.

00:49 - אזעקות באשדוד, יבנה, נס ציונה רחובות והשפלה.

23:53 - תיעוד מירי הרקטות לעבר השפלה. בחסדי שמים לא ידוע על נפגעים.

(צילום: דדי פולד)

23:49 - החמאס הודיע כי ירה לעבר שישה בסיסים של חיל האוויר הישראלי. לדבריו, "זו תגובה לתקיפה הברברית בח'אן יונס וברפיח בדרום הרצועה".

23:45 - יירוטים מעל העיר אשדוד.

יירוטים בשמי אשדוד (ללא קרדיט)

23:43 - אזעקות באשדוד, אשקלון, גן יבנה, מזכרת בתיה, יד בנימין וכל מרחב השפלה.

23:06 - אזעקה בנתיבות ובעוטף עזה.

23:05 - גורם מדיני מבהיר כי בניגוד לדיווחים הערב אין שום סיכומים ושום התחייבויות מצד ישראל להפסקת אש.

23:04 - מטוסי קרב של צה"ל תקפו מוקדם יותר היום חפ"קים, חמ"לים, תשתיות מבצעיות ללחימה ומתחמי מחקר ופיתוח עבור ארגון הטרור חמאס בדירותיהם המבצעיות של חמישה מפקדים נוספים בחמאס.

התשתיות הצבאיות שהותקפו:

  1. תשתית צבאית בביתו בג'אבליה של ראש יחידת מחקר ופיתוח של המודיעין הצבאי בארגון הטרור חמאס.
  2. תשתית צבאית בביתו בחאן יונס של סגן מפקד גדוד מזרחיות בארגון הטרור חמאס.
  3. תשתית צבאית לניהול לחימה בביתו של מ"פ הפועל תחת גדוד מזרחיות של ארגון הטרור חמאס.
  4. תשתית צבאית ששימשה לניהול לחימה בביתו ברפיח של יאסר שיח אליעיד, מ"פ ביבנא בארגון הטרור חמאס.
  5. תשתית צבאית לניהול לחימה בביתו בחאן יונס של מוחמד אל נאג'ר, מ"פ בגדוד דרום חאן יונס של ארגון הטרור חמאס.

כמו כן, בשעה זו צה"ל תוקף מטרות נוספות ברחבי רצועת עזה.

22:45 - במהלך המטח האחרון לעבר אשקלון - רקטה אחת התפוצצה ברגע השיגור. צפו בתיעוד...

(צילום: דדי פולד)

22:40 - דיווח על תקיפה נרחבת של צה"ל ברצועה.

22:32 - אזעקות באשקלון ובעוטף עזה.

22:30 - ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הערב פורום חשיבה ביטחוני עם ראש המל"ל מאיר בן שבת וראשי המל"ל לשעבר, יעקב עמידרור ויעקב נגל, בקריה בת"א.

(צילום: קובי גדעון / לע"מ)

22:12 - בשעות האחרונות, מטוסי קרב וכלי טיס תקפו שש עמדות שיגור רקטות על-קרקעיות ותת קרקעיות של ארגון הטרור חמאס ברחבי הרצועה.

21:46 - אזעקת צבע אדום בעוטף עזה בזמרת ושובה. כפר מימון ותושיה. כפר עזה. נחל עוז. סעד. עלומים.

21:36 - הפרשן אהוד יערי מדווח ב'חדשות 12' כי מצרים הציעה הפסקת אש מיום חמישי בשעה 06:00 בבוקר, אך לפי שעה אין תשובה מישראל, בעוד החמאס הסכים להצעה.

21:11 - אזעקות במרחב עוטף עזה - שוקדה, זמרת ושובה, כפר מימון ותושיה, כפר עזה, סעד ועלומים.

21:05 - תיעוד מיוחד משידור הרקטות לעבר העיר אשדוד.

(צילום: דדי פולד)

21:02 - אזעקה באשקלון ובעוטף עזה.

20:58 - אזעקה באשדוד והסביבה.

20:43 - אזעקות נשמעו במרחב לכיש, באמונים, שדה עוזיהו ניצנים והסביבה.

20:35 - כלי טיס של צה"ל תקף וסיכל שני פעילי טרור של ארגון הטרור חמאס בעת ששיגרו רקטות אל עבר מדינת ישראל בזיתון שבדרום העיר עזה.

20:20 - כלי טיס של צה"ל תקף חולייה של ארגון הטרור חמאס בסג'עייה מיד לאחר שביצעה ירי לשטח ישראל. כמו כן, עמדת שיגור הפצמ"רים - הושמדה. דובר צה"ל מציין כי העמדה מוקמה בתוך בית ספר, דבר המוכיח פעם נוספת כיצד ארגון הטרור חמאס ממקם במכוון את נכסיו הצבאיים בלב האוכלוסייה האזרחית.

20:10 - שר הביטחון בני גנץ מקיים בשעה זו התייעצות ביטחונית מורחבת ביחד עם הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, ראש השב"כ נדב ארגמן, מנכ"ל משרד הביטחון אלוף (במיל') אמיר אשל ובכירי מערכת הביטחון.

(צילום: אלעד מלכה)
(צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון)
(צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון)

20:00 - החל מהשעה 07:00 בבוקר ועד לשעה 19:000, זוהו כ-270 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. כ-45 שיגורים נפלו בשטח הרצועה. לוחמי ההגנה האווירית יירטו כ-90% מהשיגורים במהלך היום.

19:45 - מבית החולים 'סורוקה' בבאר שבע עדכנו כי מהאירוע במועצה האזורית אשכול פונו למלר"ד סורוקה 9 פצועים. 2 מהם פונו במסוק לחדר הטראומה. פצוע קשה עדיין בחדר ניתוח, עובר ניתוח על ידי מומחים בטראומה אורטופדית ומומחי כלי דם, סובל מפציעה קשה ברגלו. פצוע נוסף במצב בינוני סובל מחבלה בגפיים ומאושפז במחלקה כירורגית. יתר הנפגעים במצב קל ומטופלים עדיין במלר"ד.

עוד נמסר כי מתחילת ההסלמה פונו למרכז הרפואי סורוקה סה"כ 272 נפגעים. כעת מאושפזים במחלקות שונות בבית החולים 14 נפגעים במחלקות שונות.

19:40 - בכיר חמאס, מוסא אבו מרזוק, אמר ל'ניו יורק טיימס' ממקום מושבו בקטאר כי חמאס מוכנה להפסקת אש עם ישראל, אך לדבריו ישראל דרשה מחמאס להפסיק את האש למשך שעתיים-שלוש - ואז תחליט אם להפסיק את האש. "הסכמנו להפסיק את הלחימה במקביל", אמר אבו מרזוק וציין כי קטאר מעורבת במאמץ להפסקת אש.

19:12 - דובר צה"ל מעדכן כי לפני זמן קצר, מטוס קרב של צה"ל תקף אתר אחסון ציוד ומכונות לפיתוח וייצור אמצעי לחימה של המודיעין הצבאי של חמאס.

18:58 - אזעקות נשמעו בשדרות ובעוטף עזה.

18:55 - דובר צה"ל מפרסם תיעוד של תקיפת עמדת שיגור רקטות ממנה בוצע הירי לבאר שבע לפני מספר שעות. בסרטון ניתן לראות שיגור רקטה לעבר העיר ואת תקיפת העמדה מיד לאחריו.

הרקטה שוגרה לבאר שבע והעמדה הופצצה (צילום: דובר צה"ל)

18:40 - פיקוד העורף שב ועדכן כי מחר, יום רביעי, לא ייערכו לימודים מנתניה דרומה, והוסיף הגבלות חדשות על יישובים בשומרון.

18:35 - מטוסי קרב של צה"ל תקפו את דירתו המבצעית של וג'די צ'לאח בעיר עזה, מ"פ מגדוד אלפרקעין בחמאס, את דירתו המבצעית של מחמוד ג'מאל אלאעדא, מ"פ בגדוד צפון של החמאס, וכן את דירתו המבצעית של מוחמד שואף, מ"פ בגדוד נוחבה של חמאס, בהן תשתיות טרור המשמשות את ארגון הטרור חמאס לפעילות צבאית. בחלק מהדירות נוהלה לחימה במבצעים קודמים.

18:32 - בהתאם להערכת מצב ובעקבות המשך הירי הרקטי לשטח ישראל, מפקד פיקוד המרכז, אלוף תמיר ידעי, חתם על צו שמכריז על מצב מיוחד בעורף ביישובים אזרחיים ברחבי יהודה ושומרון. להלן היישובים בהם תקף הצו: אורנית, אלפי מנשה, אלקנה, עץ אפרים, צופים, קרני שומרון ושערי תקווה.

דובר צה"ל מדגיש כי "ההחלטה התקבלה על בסיס הערכת המצב עורף בלבד ואיננה קשורה להערכת המצב הביטחונית במרחב יהודה ושומרון".

18:30 - על הפלת המל"ט לפנות בוקר באיזור עמק המעיינות, אמר דובר צה"ל כי "אנחנו כרגע לא רוצים להרחיב בעניין הזה, אנחנו מזהים מל"ט שמגיע מכיוון הגבול מזרחי, אנחנו מצליחים להפיל אותו ולמצוא את כל השברים שלו. אנחנו לא יודעים בוודאות כרגע מאיפה הוא הגיע. אנחנו מנתחים את השברים ומתחקרים את האירוע. זה היה לפנות בוקר. הוא הופל באמצעים של חיל האוויר".

18:28 - דובר צה"ל עדכן על ניסיון הפיגוע בחברון ואמר כי "כוח מגדוד שקד מזהה פיגוע שבו מחבל נשא מטעני השלכה וסכין. הוא מתחיל לזרוק בקבוקי תבערה כשהוא בין 100 ל-200 מטר מהמחסום. הוא רצה כנראה לפוצץ את עצמו ליד החיילים. הם פתחו בנוהל מעצר חשוד כשזיהו שהוא מחבל, והמטען שעל הגוף שלו התפוצץ. המחבל ככה"נ שייך לתנועת הג'יהאד האסלאמי ויש פה חדות של לוחמים שסיכלו אותו ללא נפגעים.

"המחבל יוצא כשיש לו ביד מטען אחד ואז הוא מוציא מתקן נוסף, הוא כנראה בא לעשות פיגוע בודד שהוא לא חשב שהוא יצא ממנו חי, הוא מניח מטען סלולרי שהוא תכנן להפעיל על כוחות שיגיעו לאיזור. הוא הגיע מצויד עם נשקים, הוא לא ניסה לחזור ממנו".

על האירוע השני, פיגוע ירי תוך כדי הפרת סדר, הוא סיפר כי "יש הפרת סדר של 1500 אנשים מתחת לגבעות, ומהשטחים הגבוהים נפתחים לפחות משני כיוונים זרועות של קלצ'ניקוב שיורות, שפוגעות גם בכוחות. נפצעים שם קצינה וחייל, יש שם הרבה כוחות שמטפלים בהפס"ד הזה, החיילים הודחו וגם ביצעו ירי לכיוון הרגליים. אנחנו היינו מאוד מאופקים עד לירי החי, שלא היה קשור להפס"ד ולכן הגבנו בדרך אחרת. האירוע שמתגלגל עכשיו זה אירוע שההפס"ד שלו מתרחש ברגעים אלו".

18:25 - דובר צה"ל תא"ל הדי זילברמן עדכן אחר הצהריים כי צה"ל תקף מעל 120 מטרות ב-24 שעות האחרונות, 75 מתוכן - מחצות. "גם בשעות האחרונות אנחנו מתמקדים בשכונת רימאל", עדכן. לדבריו, "תקפנו מעל 10 עמדות שיגור רקטיות גם תת קרקעיות וגם על קרעיות ושתי חוליות של פעילי נ"ט".

דובר צה"ל הוסיף ועדכן כי "אנחנו מתכוננים ללילה עוצמתי שבו גם עתידים להמשיך להתעסק בפרוייקט המטרו וגם באיזורים גיאוגרפיים חדשים".

>> העדכונים הקודמים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר