רוצים עוד זמן

צה"ל ושב"כ: "יש סיכוי לחסל את מוחמד דף"

צה"ל והשב"כ ביקשו מהדרג המדיני זמן נוסף למבצע 'שומר החומות', כדי לנצל את ההזדמנות לפגוע ב"מטרות איכות" ברצועת עזה, בראשן מוחמד דף, בכיר החמאס (צבא וביטחון)

כוחות צה"ל בגבול עזה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

צה"ל ושירות הביטחון הכללי ביקשו מהדרג המדיני זמן נוסף למבצע 'שומר החומות', כדי לנצל את ההזדמנות לפגוע ב"מטרות איכות" בעזה, כך דיווחה הערב (שלישי) דנה וייס ב'חדשות 12'.

לפי הדיווח, צה"ל והשב"כ טענו היום כי ישנה הזדמנות לפגוע במטרות איכות, בראשון מוחמד דף בכיר ארגון הטרור חמאס. בשל הפוטנציאל שיצר המבצע, הם מבקשים להאריכו כדי למצות את ההזדמנות שנוצרה.

המטרה המרכזית, כאמור, היא חיסולו של ראש הזרוע הצבאית של חמאס, מוחמד דף, הנמצא על הכוונת של ישראל במשך שנים רבות ושרד כמה ניסיונות חיסול.

במערכת הביטחון מעריכים שחיסולו של דף ישנה את המשוואה למשך זמן רב ולכן מבקשים לנצל את ההזדמנות שנוצרה ברצועה.

וייס ציטטה גורמים בקבינט שאמרו כי "צה"ל הביא הישגים אדירים, קיבלנו מספיק. צריך לדעת מתי לעצור, אחרת נכנס לדשדוש מסוכן וניתן לחמאס לגרור אותנו למלחמת התשה".

הפרשן לענייני ערבים אהוד יערי דיווח הערב במהדורה כי מצרים מציעה הפסקת אש שתיכנס לתוקפה ביום חמישי בשעה 06:00 בבוקר. החמאס נענה להצעה אך ישראל טרם השיבה.

בכיר חמאס, מוסא אבו מרזוק, אמר ל'ניו יורק טיימס' ממקום מושבו בקטאר כי חמאס מוכנה להפסקת אש עם ישראל, אך לדבריו ישראל דרשה מחמאס להפסיק את האש למשך שעתיים-שלוש - ואז תחליט אם להפסיק את האש. "הסכמנו להפסיק את הלחימה במקביל", אמר אבו מרזוק וציין כי קטאר מעורבת במאמץ להפסקת אש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר