פרעות תשפ"א

"טרוריסטים משני הצדדים"; נאום המפכ"ל והסערה

מפכ"ל המשטרה רב-ניצב קובי שבתאי מעורר סערה בעקבות השוואה שערך במהלך ביקור בלוד, בין הפורעים הערבים ליהודים; בין התוקפים: השר אוחנה, סמוטריץ' ושקד (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
המפכ"ל קובי שבתאי (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מפכ"ל המשטרה רב-ניצב קובי שבתאי מצליח לעורר הערב (שלישי) סערה בעקבות דברים שאמר במהלך ביקור בעיר לוד, שם ערך השוואה בין הערבים והיהודים, שהתפרעו בימים האחרונים, והגדיר אותם "טרוריסטים".

"במהלך הימים האחרונים", אמר שבתאי בנאומו, "ביצענו לא מעט מעצרים, אנחנו נמצה את הדין עם כל הטרוריסטים, מבחינתי זה טרוריסטים משני הצדדים".

המפכ"ל הוסיף ואמר כי "זה אנשים שהפרו את השלווה של כולנו, וכרגע, התפקיד שלנו, את כל החבורה הזאת להוקיע אותה מהחבורה, משני הצדדים".

השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, יצא בחריפות נגד המפכ"ל ואמר: "‏התבטאות מקוממת של המפכ"ל שלא הייתה צריכה להיאמר".

לדבריו, "כדי לטפל בבעיה צריך להכיר בה: פורעים ערבים תקפו יהודים, שוטרים, בתי כנסת. המדיניות היא לנהוג בתקיפות מול הפורעים הטרוריסטים. אין ולא הייתה סימטריה. כן, גם המעטים שתקפו ערבים – יטופלו בחומרה. מפה ועד 'שני צדדים' – ארוכה מאוד הדרך".

יו"ר 'הציונות הדתית' ח"כ בצלאל סמוטריץ הגיב לנאום ואמר כי "ככה נראה מפכ"ל שיורק בשידור חי בפרצופו של עם ישראל, שבמשמרת שלו מוכה ומותקף ונרצח, ורכושו נבזז ונשרף, והוא מאבד את הביטחון האישי שלו וחי במצור בישובים שלמים שנשארים מנותקים לילות שלמים. היחס המעוות הזה ערכית ומעשית מסביר, כמובן, את כשלונה המהדהד של המשטרה בהשבת השקט והביטחון. דרג מדיני שמשאיר אותו בתפקידו ומפקיר את עם ישראל לאזלת היד שלו אחראי בדיוק כמוהו ולא ראוי להישאר בעצמו בתפקידו".

ח"כ איילת שקד מ'ימינה' הגיבה לדברי המפכ"ל ואמרה: "אדוני מפכ"ל המשטרה, ביקרתי היום בלוד. ההצהרה שלך בדבר ניצים משני הצדדים מנותקת מהמציאות בשטח. בתי כנסת שרופים, דירות שרופות של יהודים ותחושת פחד ואימה של תושבים יהודים מהשכנים בבניין. טאטוא הבעיות של הערים המעורבות מתחת לשטיח לא יפתור אותן, מבצע נחוש ותקיף של איסוף נשקים - כן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר