יינצלו מהחרם?

הפילוג ב'הפלג' - רשמי: נפתח שבועון חדש

המתיחות הפנימית הארוכה, מבשילה כעת להקמתו של ביטאון חדש ב'פלג', שצפוי להתבדל אידיאולוגית מ'הפלס', תוך ניסיון לחמוק מהחרם הליטאי הכללי • וגם: הרבנים תופסים צד. כל הפרטים בפרסום ראשון (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
העיתון שיצא הבוקר (צילום פרטי )

לאחר מספר חודשים של ניסיון לצבור מינויים חדשים, היום (רביעי) זה קרה: הקבוצה הסרה למרותו של הגאון רבי צבי פרידמן, פתחה שבועון חדש, בשם 'המבט', כפיצול מהביטאון הרשמי של 'הפלג', הפלס.

כזכור, מאז פטירתו של הגר"ש אוירבך זצ"ל, ישנה מתיחות ב'פלג', בשאלה מי ממשיך דרכו ולמי יש לציית: לגר"צ פרידמן המכונה גאב"ד מסורת, או לגאון רבי אשר דויטש, מראשי ישיבת פוניבז'.

תחילה נעשו ניסיונות להתאחד, ואף הורכבה "מועצת גדולי עולם התורה", שהתכנסה פעמים ספורות, אך המהלך לא נחל הצלחה.

עם הזמן, המתיחות בין שני הפלגים התעצמה, כאשר הוויכוחים ביניהם ניטשו על דרכי הפעולה - בהפגנות, בחינוך הילדים ועוד.

הגר"א דויטש והגר"צ פרידמן (באדיבות המצלם)

בחודשים האחרונים חל מפנה, כאשר אנשיו של הרב פרידמן החלו להתארגן כדי לפתוח עיתון חדש, כתחליף לעיתון הפלס , שלטענתם כבר לא מייצג אותם ואת רבותיהם.

כעת הם כאמור החליטו לפתוח עיתון חדש, שכדי לחסוך בעלויות השונות, ייצא אחת לשבוע, ביום רביעי, עם מוסף תורני בשם 'הבו גודל' ומוסף שבועי חדשותי.

על רבני העיתון יימנו, מלבד הרב פרידמן, הרבנים הגאונים רבי שמואל דויטש (אחיו של הגר"א מהפלג השני), רבי שמואל מרקוביץ', רבי יהושע ארנברג ורבי בן ציון בורודיאנסקי.

מנגד, אל דרכו של הרב אשר דויטש, נצמדים הרבנים הגאונים רבי זבולון שוב, רבי משה שמידע ורבי יוסף פטרוף.

ראש ישיבת פוניבז' הגר"ש מרקוביץ: "אנו אחראים על רוחניות כלל ישראל" (ארכיון. באדיבות המצלם)

ל'כיכר השבת' נודע, כי לעיתון יש קרוב ל-1,500 מנויים, וגורמים בהנהלתו במגע עם בתי גדולי ישראל, כדי שהחרם הפרסומי שהיה על 'הפלס' לא יחול גם עליו, זאת לאחר שהתחייבו לא לפגוע ב'גדולים' וליישר קו בדברים הקריטיים עם ההנהגה החרדית.

מנגד, עסקן ב'פלג' דוחה את הדברים, ומסביר כי ישנם שני גבירים מחסידות סאטמאר, שהם אלו המממנים את החלק הארי של העיתון.

כך או כך, יתכן והקו של העיתון החדש יהיה פחות תוקפני מזה של 'הפלס' - ברוב המקרים. "לא יהיו פשרות בנושאי החינוך, אך בהחלט יכול להיות שרוב הפגנות 'הפלג' יקבלו גינוי בעיתון החדש", אומר ל'כיכר השבת' אחד מהיזמים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר