'שומר החומות'; עדכונים

רקטות מלבנון; מטחים כבדים בדרום; ביידן: 'מצפה לרגיעה'

ראש הממשלה ושר החוץ קיימו תדרוך לעשרות נציגים זרים על המבצע ברצועת עזה; רוסיה הביעה אי-שביעות רצון מהרג אזרחים בעזה; בצהריים - מטח טילים על הדרום; 4 רקטות נורו בצפון (בארץ)

יירוטים בדרום (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

"אפשר לכבוש אותם ואפשר להרתיע אותם. אנחנו לא שוללים שום דבר", כך אומר היום (רביעי) ראש המשלה בנימין נתניהו, ביומו העשירי של מבצע 'שומר החומות'. במקביל, הירי ליישובי עוטף עזה נמשך מעת לעת וברצועת עזה צה"ל ממשיך לפגוע ביעדי הטרור.

'כיכר השבת' עם עדכונים שוטפים:

18:08: צעיר נפצע בעוטף עזה מפגיעת רסיס של פצצת מרגמה. הצעיר קיבל טיפול בטח והועבר לבית החולים ברזילי באשקלון.

18:02: לבית החולים סורוקה פונה פצוע המתגורר בעוטף עזה, כתוצאה מפגיעת רסיסים בידו. לאחר טיפול ראשוני בחדר הטראומה הוא הועבר לחדר הניתוח.

18:00 - ההנחיות המעודכנות של פיקוד העורף ליישובים בדרום ובמרכז הארץ - עד מחר יום חמישי בשעה 18:00.

17:58 - ראש הממשלה בנימין נתניהו יכנס הערב דיון הערכת מצב עם בכירי מערכת הביטחון, אך לא ייכנס את הקבינט המדיני-ביטחוני, למרות דרישת נשיא ארה"ב ג'ו ביידן להפסיק את הלחימה.

17:56 - צבע אדום בכיסופים, ניר עוז, נירים ועין השלושה.

17:50 - במיון המרכז הרפואי 'ברזילי' התקבלו בשעה האחרונה 6 מטופלים, שנפגעו בעת שמיהרו למרחבים מוגנים במטחים האחרונים.

בין הנפגעים: תינוקת בת חודש וחצי שהתקבלה במיון ילדים - יציבה במצב טוב - ובן 3 נחבל בידו. שניים נוספים התקבלו עם חבלה בברך, תושב אשקלון נוסף הגיע עם כאבים בחזה, וכמו כן הגיעה נפגעת חרדה אחת.

סך הכל, מאז תחילת האירועים, לפני 10 ימים, טיפל המרכז הרפואי ב-384 נפגעים, נכון לעכשיו ישנם 8 מאושפזים בבית החולים, והמחלקה לרפואה דחופה מטפלת בשעה זו בעוד 9 נפגעים.

17:48 - ארבע רקטות שוגרו ויורטו על-ידי כיפת ברזל.

17:47 - אזעקות בשדרות ובעוטף עזה.

17:40 - במהלך האזעקות שנשמעו בצפון, אישה בת 43 לקתה בדום לב בדרכה למרחב מוגן. לאחר פעולות החייאה ממושכות שכללו מתן מכת חשמל עד שחזר הדופק, פונתה האישה במצב קשה ולא יציב לבי"ח כשהיא מונשמת.

הפראמדיקית של מד"א יואל לוינגר והנאדי אל גדבאן סיפרו: "מיד לאחר האזעקות שנשמעו בצפון הארץ התקבלה קריאה במוקד 101 של מד"א על האישה שהתמוטטה בביתה בסמוך למרחב המוגן ואיבדה את הכרתה. במקביל להזנקה שלנו החובשים במוקד תדרכו את בני הבית כיצד להעניק לה טיפול ראשוני. הגענו במהירות למקום וביצענו בה פעולות החייאה מתקדמות שכללו הנשמות, עיסויים ומתן תרופות ומכות חשמל ממכשיר מפעם (דפיבילטור). כעבור דקות ארוכות של טיפול רפואי מציל חיים ליבה שב לפעום ופינינו אותה במצב קשה ולא יציב לבית החולים".

17:20 - בחוף הים בראשון לציון הודיעו לרוחצים לעזוב את החוף עקב המצב הביטחוני.

(ללא קרדיט)

17:16 - אזעקות באשקלון ובעוטף עזה.

17:04 - אזעקה נוספת בנתיבות ובעוטף עזה.

17:03 - ארבעה יירוטים מעל העיר נתיבות.

17:01 - אזעקות בנתיבות ובעוטף עזה.

17:00 - שר הביטחון בני גנץ שוחח היום עם מזכיר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין. גנץ עידכן את מזכיר ההגנה אודות התפתחות המערכה בעזה, ואמר לו כי בכל יום שעובר צה"ל מגיע להישגים משמעותיים שגורעים יכולות צבאיות משמעותיות מחמאס ופוגע במי שיורים על אזרחי ישראל ללא הבחנה. גנץ אמר למזכיר ההגנה, כי בכוונת ישראל לפעול באחריות ביטחונית וגם מדינית עם הגורמים המתונים באזור, והודה לו על הגיבוי האמריקאי שהוא משמעותי ביותר עבור ישראל.

16:50 - הבית הלבן הודיע כי נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, שוחח היום שוב עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואמר כי הוא "מצפה לרגיעה משמעותית עוד היום".

16:48 - שוב מטח לדרום: אזעקות באשדוד ובאשקלון.

16:46 - אזעקות בעוטף עזה.

16:44 - חלק מהערים בצפון, בהן חיפה ורכסים, החליטו על פתיחת המקלטים. ערים נוספות ממתינות להוראות פיקוד העורף.

16:41 - במשטרת ישראל התקבל דיווח על 2 נפילות של רקטה בעיר שפרעם. מתחקור ראשוני של שוטרים שהגיעו למקום אין דיווח על נפגעים בגוף ולא נגרם נזק למבנים. חבלן משטרה בדרך למקום.

(צילום: דוברות המשטרה)

16:40 - בהנחיית צה"ל, על תושבי סעד ועלומים - חלה חובה על כניסה למרחבים מוגנים עד הודעה חדשה.

16:35 - כתב ערוץ אל-מנאר התומך בחיזבאללה דיווח כי הרקטות נורו מדרום לבנון לעבר ישראל.

16:34 - דובר צה"ל מעדכן כי זוהו ארבעה שיגורים משטח לבנון לשטח ישראל. לוחמי ההגנה האווירית יירטו שיגור אחד. שיגור אחד נפל בשטח פתוח ושניים בים. בתגובה, כוחות ארטילריים של צה"ל תוקפים מספר מטרות בשטח לבנון.

16:33 - ערוץ NBN הלבנוני המקורב לחיזבאללה מפרסם תמונות של שובלי הרקטות שנורו מדרום לבנון.

(ערוץ NBN הלבנוני)

16:32 - דיווח: צה"ל תוקף בדרום לבנון בעקבות ירי הרקטות.

16:24 - האזעקות בצפון: ארבע רקטות נורו מדרום לבנון לעבר הקריות, שתיים מהן יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל ושתיים נפלו בשטחים פתוחים. לא ידוע על נפגעים או גרימת נזק.

היירוטים בקריית ים (צילום: בט"ש וחירום)

16:21 - מעיריית שדרות על נפילת קסאם בעיר. הרקטה פגעה בחצר של בית, נגרם נזק לחומה. אין נפגעים בגוף.

16:15 - אזעקות בצפון; בין היתר נשמעו אזעקות בקריית ביאליק, קריית ים, קריית מוצקין, עכו ומרחב הגליל העליון.

16:09 - אזעקות בשדרות ובעוטף עזה.

16:07 - דוברות עיריית אשקלון: בשעה האחרונה נורו ארבעה מטחים לעבר העיר אשקלון. ללא נפילות בשטח העיר. בסך הכל זוהו היום 33 שיגורים ו-33 יירוטים או נפילות בשטחים פתוחים.

מתחילת המבצע ועד כה נורו 99 מטחים וזוהו 908 שיגורים לעבר העיר. 71 נפילות - בתוך העיר ו-837 יירוטים או נפילות בשטחים פתוחים.

16:05 - מחבלת שניסתה לבצע פיגוע דקירה בצומת אליאס, בכניסה לקריית ארבע בחברון, נורתה על-ידי צה"ל ונוטרלה. לא היו נפגעים בניסיון הפיגוע. כוחות הביטחון בודקים אם היתה חמושה בנשק.

16:02 - כביש 4 צומת בית עזרא לצפון נחסם לתנועה בעקבות נפילת רקטה. שוטרי משטרת ישראל נמצאים במקום ומכוונים את התנועה. יש להפנות נהגים לדרכים חלופיות.

15:59 - צבע אדום במספר יישובים בעוטף עזה.

15:53 - כלי טיס של צה"ל תקף לפני זמן קצר שלוש עמדות שיגור רקטות ביניהן עמדת שיגור ששיגרה לעיר באר שבע ועמדת שיגור פצמ"ר של ארגון הטרור חמאס בחאן יונס ובבית חאנון ברצועת עזה.

15:50 - מעיריית אשדוד נמסר כי רקטה אחת נפלה בפארק בעיר - ללא נפגעים; בשתי זירות נפלו שברי טיל על המדרכה, צוותי עיריית אשדוד ביצעו סגירות במקום והרחיקו סקרנים. בוצעו סריקות בבניינים במטרה לשלול נפגעים - נכון לעכשיו אין נפגעים.

15:45 - מעבר כרם שלום - נסגר: במהלך כניסת משלוח של סיוע אזרחי לרצועת עזה דרך מעבר כרם שלום, שנתרם על ידי ממלכת ירדן ותואם לבקשתה, נורו על ידי ארגוני הטרור ברצועה שלוש פצצות מרגמה לעבר מרחב המעבר. בעקבות זאת הופעלה התראה במרחב והוחלט לעצור את כניסת המשלוח עד להודעה חדשה. יצוין כי המשלוח כלל מספר משאיות עם ציוד רפואי אשר יועד לבית החולים הירדני ברצועת עזה.

מתאם פעולות הממשלה בשטחים מסר כי "פעולות הטרור של חמאס, אשר יורה שוב, פעם אחר פעם, לעבר משלחות המובילות סיוע אזרחי וציוד רפואי לרצועה, פוגעות בראש ובראשונה בתושבי הרצועה".

15:30 - מעיריית באר שבע נמסר כי לעבר העיר נורו 13 רקטות, 8 יורטו והשאר נפלו בשטחים פתוחים. רסיסים נפלו בשכונה במערב העיר וגרמו נזק לרכב אחד.

15:29 - אזעקה במרחב לכיש ביישובים באר טוביה, קריית מלאכי והסביבה.

15:28 - מדוברות כבאות והצלה לישראל מחוז דרום נמסר כי "צוותי כבאות והצלה מחוז דרום פועלים במספר שריפות בשטחים פתוחים בעקבות נפילות באזור. יש לציין כי בשלב זה אין סכנה לישובים הסמוכים ולוחמי האש פועלים לכיבוי השריפות ולהשגת שליטה".

14:26 - נפילה סמוך לבית עזרא, בחסדי שמים ללא נפגעים.

זירת הנפילה סמוך לבית עזרא (צילום: גאלי חמל דרום)

15:21 - המשטרה: "בהמשך לדיווח אודות נפילת רקטות בעיר אשדוד, עד כה לא אותרו פגיעות ישירות במבנים, ואין דיווח על נפגעים".

אחת הזירות באשדוד (צילום: דוברות המשטרה)

15:15 - ארגון הטרור חמאס קיבל אחריות על מטחי הרקטות לאשדוד, באר שבע, אשקלון ויישובי השפלה.

15:11 - דיווחים על ארבע נפילות באשדוד ונפילה נוספת בבאר שבע. עד כה לא ידוע על נפגעים, בחסדי שמים.

15:08 - אזעקה נוספת באשדוד ובאשקלון.

יירוטים באשדוד

15:05 - המשטרה: "כוחות המשטרה הפועלים בעיר אשדוד, פועלים לאיתור זירות בהן דווח על נפילת רקטות. אנו קוראים לציבור להישאר במרחבים המוגנים, להימנע מהגעה לזירות השונות ולהישמע להנחיות השוטרים ופיקוד העורף".

15:04 - מטח נוסף על באר שבע.

15:02 - אזעקה בבאר שבע.

15:00 - האזעקות נמשכות בכל מרחב השפלה.

14:58 - אזעקה באשקלון, באשדוד, ביבנה, ברחובות וביישובי השפלה.

14:45 - דובר צה''ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי, הגיב לשקרי הג'יהאד שירו על תל אביב וכתב כי "כשהשקר מגיע לרמה כזו - המשמעות היא שהארגון במשבר אמיתי בשל המכות המכאיבות שספג".

14:42 - הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי טענה כי בשעה 14:00 שיגרה מטח רקטות לתל אביב.

14:40 - בכיר רוסי הזהיר כי צעדים נוספים של ישראל, שיובילו להרג אזרחים בעזה - אינם מקובלים על רוסיה. לפי הדיווח של סוכנות הידיעות הרוסית "אינטרפקס", את הדברים אמר הבכיר הרוסי לשגריר ישראל במוסקבה.

14:37 - שר החוץ גבי אשכנזי אמר בתדרוך השגרירים הזרים עם ראש הממשלה כי "זהו סבב שונה! החמאס יזם את ההסלמה הנוכחית בניסיון להשתלט על סדר היום הפלסטיני ובמטרה לחזק מעמדו הפוליטי בהנהגת הרש"פ. גם אתם ובני משפחותיכם נאלצתם להכנס למקלטים בגלל ההתנהגות התוקפנית שלו".

(צילום: משרד החוץ)

14:34 - במועצה אזורית אשכול הודיעו כעת לתושבים כי ההנחיה לתושבי הישובים במרחק של 0-4 ק,מ (מערבית ל232) להיכנס למרחבים מוגנים - מבוטלת. אך יחד עם זאת, יש להמשיך לשהות סמוך למרחבים מוגנים או הכי מוגן שיש.

14:30 - צה"ל תקף עמדת תצפית ובה פיר מנהרה של ארגון הטרור חמאס. לפי דובר צה"ל, "העמדה הינה חלק מתשתית המנהרות של הארגון במרכז הרצועה".

תקיפת העמדה ובה פיר מנהרה של חמאס (צילום: דובר צה"ל)

14:16 - תושבים באחד מיישובי חוף אשקלון נקראו להיכנס למרחבים המוגנים בשל איום ביטחוני.

14:14 - התרעת צבע אדום ביישוב רעים.

14:02 - יירוטים נשמעו בשמי אשדוד; לא דווח על נפגעים.

13:58 - אזעקות באשדוד, יבנה, בני דרום ויישובים נוספים בדרום השפלה.

13:46 - לפני זמן קצר, כלי טיס של צה"ל תקף וסיכל שלושה פעילי טרור של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי בעת שניסו לשגר רקטות אל עבר מדינת ישראל במרחב רצועת עזה.

13:25 - מטוסי קרב של צה"ל תקפו מתחם צבאי של המחלקה הטכנולוגית של ארגון הטרור חמאס בבניין במרחב ג׳באליה.

תקיפת מתחם צבאי של המחלקה הטכנולוגית של החמאס (צילום: דובר צה"ל)

13:19 - אזעקות צבע אדום באשקלון. אזור תעשייה הדרומי אשקלון. מבקיעים. יד מרדכי. כרמיה. נתיב העשרה.

13:10 - תושבי הישובים במרחק של 0-4 ק"מ מהגבול (מערבית ל-232) מתבקשים להיכנס לתוך מרחבים מוגנים עד לעדכון חדש.

13:09 - בתדרוך השתתפו בין היתר נציגים דיפלומטיים מארה"ב, נציג האיחוד האירופי, שגרירים מרוסיה, סין, הודו, גרמניה, אוסטריה, אוסטרליה, יפן, בריטניה, ברזיל, קנדה, איטליה ועוד.

נתניהו בתדרוך עם עשרות שגרירים (צילום: לע"מ)

13:08 - ראש הממשלה נשאל עוד כמה זמן המבצע יימשך ואמר לדיפלומטים הזרים כי "אנחנו לא עומדים עם סטופר על היד. אנחנו דואגים למטרות המבצע". הוא הוסיף ואמר כי "לא ניתן כרגע לתחום את אורך המבצע בזמן".

13:07 - ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום (רביעי) בקריה בתל אביב תדרוך ליותר מ-70 שגרירים ונציגים זרים, יחד עם שר החוץ גבי אשכנזי. "יש שתי דרכים למצות את הרגיעה והשקט שנקבל", הבהיר ראש הממשלה, "אפשר לכבוש אותם ואפשר להרתיע אותם, אנחנו לא שוללים שום דבר, אנחנו בוחנים זאת בזמן שאנו עושים הכל כדי למנוע פגיעה בבלתי מעורבים".

>> העדכונים הקודמים

(צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ)
(צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ)
(צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ)
(צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ)
(צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ)
(צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר