'חוששים מפוגרומים'

אשה חרדית ובנה נרדפו ע"י ערבים - ונדרסו

מכונית העטופה בדגלי פלסטין, ככל הנראה בדרכה להפגנה אנטי-ישראלית, תקפה משפחה חרדית ברחובות לונדון • עלייה של יותר מ400% באנטישמיות בבריטניה בשבוע שעבר (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
אילוסטרציה, ארכיון (צילום: Shutterstock)

המתיחות בעולם: מכונית עטופה בדגלי פלסטין, ככל הנראה בדרכה להפגנה אנטי-ישראלית, תקפה השבוע משפחה חרדית ברחובות לונדון.

התקרית אירעה כמה שעות לפני כניסת חג השבועות (ראשון), בשכונת המדון שבצפון הבירה הבריטית - כך לפי הקורבן, אשה ובנה בן הארבע ששמם לא נמסר בהודעת המשטרה. מדיווח באתר היהודי-בריטי Jewish News עולה כי הילד חבש כיפה בצבע כחול, ובמכונית המשפחתית התנגנה מוסיקה יהודית.

"כשהגעתי לתחילת הכביש הבחנתי בשתי מכוניות עם דגלי פלסטין ענקיים על הגג", סיפרה האם המבוהלת. "פניתי ימינה, ושתי המכוניות התחילו לרדוף אחרי בכביש ואז דרסו את המכונית שלי מאחוריה".

"כשהתקרבתי אל הרמזור סחטתי את הדוושה באור אדום, בניסיון להימלט מן הרכבים התוקפים, אבל הם המשיכו לרדוף אחריי עד שמצאתי סימטה צרה והחניתי את המכונית מאחורי משאית גדולה. משם עשיתי את דרכי לביתם של חברים שלנו כדי להירגע", פירטה האשה.

באותו יום, סיירו מכוניות של פרו-פלסטינים בשכונות החרדיות של צפון לונדון והשמיעו ברמקולים קללות ונאצות אנטישמיות לצד ניבול פה ואיומים שלא ניתן לחזור עליהן. כעת בודקים במשטרה אם התוקפים עשו את דרכם לאותו סיור.

מהמשטרה נמסר: "בסביבות השעה 15:00 ביום ראשון, 16 במאי, קיבלנו דיווח על נהיגה אגרסיבית של מכונית ברחוב פרסונס, בשכונת הנדון. נטען כי הרכב יצר מגע עם הפגוש האחורי של מכונית אחרת.

פיגוע דריסה אנטישמי, ארכיון (צילום: מצלמות אבטחה)

"השיחה התקבלה 20 דקות לאחר קיומו לכאורה של האירוע ולא היו פרטים ספציפיים על המכונית המעורבת, מה שמנע מאיתנו תגובה מיידית. שוטרים הודרכו לשוחח עם המתלוננת ואז תתבצע הערכה לגבי קווי חקירה נוספים אפשריים", נמסר.

כזכור וכפי שדווח ב'כיכר השבת', מאז פרוץ הסאגה הבטחונית בין ישראל לפלסטין סופגים יהודי אירופה והעולם מקרי אנטישמיות רבים. בבריטניה עצמה זינקו התקיפות כלפי יהודים ביותר מ-400 אחוזים רק בשבוע שעבר, כך מדווח ה-Jewish News.

כך למשל דווח על פורעים שהשחיתו מזוזות על דלתות בתיהם של יהודי לונדון, תלשו אותן מהמשקוף וזרקו אותן על הארץ בביזיון.

בשל המצב ביקשו קהילות רבות תגבור בטחוני מצד הרשויות. כך למשל ארגונים שמאגדים את הקהילות היהודיות של אירופה, שאף פנו במכתבים אל ראשי מדינות ושרי ביטחון פנים.

רבנים הביעו חשש כי ההסתה תהפוך מהפגנות לפוגרומים וקראו להגביר את האבטחה על מוסדות יהודיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר