מבצע "שומר החומות"

הלחץ הבינלאומי להשגת הפסקת אש גובר

מנהיגי צרפת, ירדן ומצרים יצאו בהצהרה משותפת הקוראת לישראל להשיג הפסקת אש. ברוסיה יצאו בהודעה חריפה יותר וגם נשיא ארה"ב הבהיר לנתניהו כי הוא רוצה רגיעה (חדשות)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילומים: shutterstock)

שעון החול לסבלנות מדינות העולם ללחימה בעזה הולך ואוזל. היום (רביעי) הוזהר השגריר הישראלי ברוסיה כי הלחימה בעזה "אינה מקובלת" וכי ללחימה "יהיו השלכות".

במקביל, הבית הלבן הודיע כי נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, שוחח היום שוב עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואמר כי הוא "מצפה לרגיעה משמעותית עוד היום".

גם מצרים, שמשמשת כמתווכת בין ישראל לחמאס, הוציאה הודעה יחד עם ירדן וצרפת כי על ישראל "להסכים מיד להפסקת אש. המדינות הביעו תמיכה בלחץ על ישראל להגעה להפסקת אש באמצעות כינוס מועצת הביטחון של האו"ם. מנהיגי המדינות קראו לתת סיוע הומניטרי לעזה בעקבות תוצאות המבצע שמתנהל בימים האחרונים.

בהודעה שפורסמה על ידי דוברי המנהיגים נאמר כי "שלושת המנהיגים הדגישו את הדחיפות הגדולה במתן מענה לגורמי השורש של הסכסוך הישראלי-פלסטיני, על ידי חידוש שיחות אפקטיביות במטרה להשיג שלום צודק ובר קיימא". נכתב. "שלושת המנהיגים מדגישים כי פתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני על בסיס פתרון שתי המדינות נותר הכרחי בכדי להגיע לשלום כולל באזור".

אתמול דווח ברשת 'אל ערבייה' כי הוצע לישראל, חמאס והג'יהאד הפסקת אש החל ממחר בשעה 6:00. ראש הממשלה נתניהו התייחס לאפשרות להגעה להפסקת אש, ואמר כי הוא עדיין לא יכול להתחייב ללוח זמנים ברור להפסקת הלחימה.

על פי דיווחים, צפוי להגיע מחר לישראל שר החוץ הגרמני הייקו מאס, תוך מטרה לשכנע את ישראל להסכים להפסקת אש מוקדם ככל הניתן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר