"שומר החומות" הסתיים

הפסקת האש נכנסה לתוקף: 100 ק"מ של מנהרות הושמדו

החל מהשעה 02:00 בלילה נכנסה הפסקת האש בין ישראל לחמאס לתוקפה. דובר צה"ל סיכם את המבצע במספרים והציג את תוצאות התקיפות האוויריות שהכו חזק בתשתיות החמאס (צבא וביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י' בסיון תשפ"א | 21.05.21
ההרס בעזה (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90 )

אחרי 11 יום, מבצע "שומר החומות" הסתיים והחל מהשעה 02:00 בלילה, נכנסה הפסקת האש בין ישראל לחמאס לתוקפה. בעזה החלו חגיגות שמחה וזיקוקים על סיומן של ההתקפות האוויריות של ישראל שהרסו חלקים גדולים מהעיר והטילו אימה על התושבים. סמוך לשעה 2 בלילה עוד נורו מספר רקטות לעוטף עזה אך מאז נשמרת הפסקת האש.

סמוך לשעה 8:45 הודיע דובר צה"ל כי "בתום הערכת המצב בפיקוד העורף, הוחלט על הסרת הגבלות ההתגוננות, למעט פעילויות חינוכיות באזורים שהיו תחת הנחייה ב-24 שעות האחרונות. נבקש להזהר מנפלים במרחבים פתוחים".

בצה"ל החלו כבר בסיכומים של המבצע, ודובר צה"ל אמר הבוקר בתדריך לעיתונאים כי בהמשך להחלטת הדרג המדיני להפסקת אש: רצו בצה"ל להבטיח שבכניסה להפסקת אש לא יהיה מטח משמעותי כפי שהיה בפעמים הקודמות. "העלינו עשרות כלי טייס ב-12 בלילה. מל"טים ומטוסי קרב שטעונים בתוכנית תקיפה של עשרות מטרות כאופציה. העברנו לחמאס מסר בנושא. בשעתיים לפני הפסקת אש מחצות עד 2 בלילה נורו כ-40 רקטות ש90 אחוז נפלו בשטח פתוח ואין צורך בתוכנית שהכנו. שיחררנו את המטוסים והמלטים לנחיתה. מאז 2 בלילה לא זיהינו ירי", מסר דובר צה"ל, תת אלוף הדי זילברשטיין שהוסיף, כי "כרגע כל הכוחות פרוסים. אנחנו הולכים על הצד הבטוח. הכוחות נשארים במקומם".

בסיכום המבצע, בצה"ל מרוצים מהשמדת הפרויקט האסטרטגי של חמאס, כ-100 קמ של מנהרות - רשת המטרו של ארגון הטרור שהושמדה.

בנוסף, סוכלו 25 בכירים, סוכלו כ200 פעילי טרור מדווחים, הושמדו כ-340 יכולות נשק תלול מסלול (בורות שיגור), כ-70׳משגרים קניים ו-35 מרגמות.

דובר צה"ל טען כי ישראל פגעה פגיעה קשה ביכולת הייצור וההתעצמות של חמאס. זאת באמצעות פגיעה ב-5 בנקים של כספי טרור, 9 בניינים רבי קומות המשמשים תשתית לטרור. כמו כן, סוכלו פשיטות. עשרות מטרות של מנהרות התקפיות, עשרות מטרות של מערך הנ״ט וסוכל פיגוע של מצנחי רחיפה. על פי דובר צה"ל כ-90 אחוזי יירוט של כיפת ברזל על כ-4000 רקטות שנורו במהלך ימי המבצע.

הוא התיחס גם לכישלון חיסול מוחמד דף ואמר: "עשינו כל מה שאפשר לעשות כדי שאנשים רעים לא יסיימו את המבצע בחיים".

כזכור, אמש אישר הקבינט המדיני-ביטחוני פה אחד את הפסקת מבצע "שומר החומות", אחרי דיון שנמשך כמעט שלוש שעות וההודעה נמסרה לעזה בתיווך המצרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר