תמיכה מלאה

ביידן בנאום פרו ישראלי: נחדש את מלאי כיפת הברזל

הנשיא האמריקני נשא הלילה נאום בו הציג תמיכה רחבה בישראל כשהוא מציין שהבטיח לראש הממשלה נתניהו כי ארה"ב תחדש את מלאי טילי כיפת הברזל שלה (פוליטי מדיני)

(צילום: הבית הלבן)

הנשיא האמריקני מרוצה לחלוטין מהחלטתה של ישראל על הפסקת האש ובנאום פרו ישראלי בו שנשא הלילה (שישי) בו הביע את תמיכת ארה"ב בזכותה של ישראל להגן על עצמה, הוא סיפר כי הבטיח לראש הממשלה בנימין נתניהו לחדש את מלאי הטילים של מערכת כיפת ברזל, מה שבהחלט היה חלק משיקולי ישראל לקבלת הפסקת האש.

ביידן התייחס לנושא הפסקת האש ואמר: "ערכנו דיונים אינטנסיביים בדרגים גבוהים, שעה אחר שעה עם מצרים, עם הרשות הפלסטינית ועם עוד מדינות במזרח התיכון במטרה למנוע עימות ממושך מהסוג שראינו בשנים הקודמות".

בהצהרה מיוחדת שמסר מהבית הלבן שעה לפני כניסת הפסקת האש לתוקף, הוסיף נשיא ארה"ב כי הוא שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו לאורך 11 הימים האחרונים שש פעמים. עם הנשיא הפלסטיני אבו מאזן שוחח ביידן "יותר מפעם אחת", כלשונו. הוא גם ביקש להודות לנשיא מצרים עבד אל-פתח א-סיסי, שעמו הוא שוחח מוקדם יותר, על התנהלות מצרים בנוגע לתיווך הפסקת האש בין הצדדים.

ביידן ציין עוד, כי הוא מאמין שכעת נוצרה הזדמנות להתקדם, וכי הוא מחויב לפעול לטובת זאת אם כי הבהיר כי חמאס לא יהיה חלק מהסיוע האמריקני. "ארה"ב מחויבת לפעול יחד עם האו"ם להעברת סיוע הומניטארי מהיר לתושבי עזה ולמאמצי השיקום. אנחנו נעשה זאת בשיתוף פעולה מלא עם הרשות הפלסטינית, לא עם חמאס, בדרך שלא תאפשר לחמאס פשוט למלא את הארסנל הצבאי שלו",

הנשיא אמר: "אני מאמין שלפלסטינים ולישראלים מגיע לחיות בשלום ובביטחון באופן שווה, וליהנות ממידות שוות של חופש, שגשוג ודמוקרטיה. הממשל שלי ימשיך בדיפלומטיה נחושה ושקטה לקראת זה".

ביידן ציין גם כי "העוינות הזו הסתיימה במוות טראגי של כל כך הרבה אזרחים, כולל ילדים. אני שולח את תנחומיי לכל המשפחות, ישראליות ופלסטיניות, שאיבדו את אהוביהן, ומקווה להחלמה מלאה של אלו שנפצעו".

כזכור, אמש אישר הקבינט המדיני-ביטחוני את הפסקת האש מול חמאס, אחרי דיון שנמשך כשלוש שעות. שרי הקבינט הצביעו בעד הפסקת האש פה אחד. הפסקה שהחלה בשעה 2 בלילה, מאז נשמר השקט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר