שובו של המו"מ

בנט שובר שתיקה: "ישנן כמה אפשרויות לממשלה"

יו"ר ימינה סירב להתבטא בעניינים הפוליטיים בזמן המבצע, וכעת תוקף את רה"מ: "תקופה של מבוכה לאומית" • באשר לסיכויים להקמת ממשלה: "צריך להסיר את החרמות" (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
בנט. לא חושף את צעדיו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

יו"ר ימינה, נפתלי בנט, היה על סף מינוי לראשות הממשלה, כחלק מהרכבת ממשלה האחדות עם יאיר לפיד. אך אז החל מבצע "שומר החומות", ופרעות הערבים בערים המעורבות הובילו ללחץ פנימי של חברי ימינה, בעיקר חברת הכנסת איילת שקד, ובנט הודיע על הורדת ממשלת השינוי מהפרק.

היום, לאחר 11 ימי הלחימה בהם התראיין ברשתות התקשורת הזרות כמוביל הסברה למען מדינת ישראל, תקף יו"ר ימינה את רה"מ בנימין נתניהו: "אינני זוכר תקופה כזו של חולשה, היעדר תיפקוד ומבוכה לאומית. נתניהו ממנה אנשים בינוניים, שבתורם ממנים אנשים בינוניים. תהליך קבלת החלטות עקום, ומוכתב ע"י שיקולים אישיים ופוליטיים, וכל זה תוך יצירת מסך עשן של פולחן אישיות למנהיג, שכל מי שמעז למתוח עליו ביקורת מותקף קשות. גם תומכי נתניהו המושבעים ביותר, מתחילים להבין שהערצת המנהיג בכל מחיר היא לא תחליף למדיניות".

בנט, שמקומו בפוליטיקה עדיין החשוב ביותר להיות זה שיקבע האם תוקם ממשלה או שמא נלך לבחירות חמישיות, קרא לפוליטיקאים לוותר על עקרונותיהם של כן נתניהו או לא נתניהו, ולחתור להקמת ממשלה בדחיפות: "הפיצול הפנימי וההרס העצמי שלנו מחלישים אותנו. כשהאויב מזהה חולשה, הוא תוקף. אנחנו אחרי שנתיים וחצי של בחירות אינסופיות, ללא שום תכלית. הפולטיקאים משחקים בונקר, חיים מסקר לסקר ומסרבים להבין שזו עת חרום. האויב הוא לא ביבי, האויב הוא לא השמאל. האויב הוא חמאס שחותר להשמידנו. זה לא הזמן לדבוק בחרמות, זה הזמן לעשות את הדבר המתבקש ולהקים ממשלה מתפקדת".

בנט לא חשף את צעדיו הבאים, עשרה ימים לפקיעת המנדט של יו"ר יש עתיד וחזרת המנדט ל-21 הימים לכנסת, אך טען שניתן להקים ממשלה: "מי שגורר את המדינה לבחירות חמישיות, לעוד רעל ושנאה, לשנה נוספת של חוסר תפקוד מדינתי, לבזבוז עצום של כסף - משחק לידי אלה הרוצים ברעתנו. זה הזמן של כל אחד ואחת מאיתנו להתאמץ, להתגייס. גם היום, יש מספר אפשרויות להקים ממשלה, אם רק נסיר את החרמות ונבין את גודל השעה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר